שתף קטע נבחר

צרפת: מונאקו הבטיחה מעשית את האליפות

הקבוצה של לאונרדו ז'ארדים הביסה 0:3 את ליל במחזור ה-37 ונמצאת במרחק נגיעה מהתואר. פער שלוש הנקודות מפריז סן ז'רמן בפסגה נשמר, כשיש למונאקו עוד משחק חסר ומאזן שערים טוב בהרבה. פ.ס.ז' דרסה 0:5 את סנט אטיין, שתפגוש את המוליכה ברביעי למשחק השלמה שצפוי להיות משחק ההכתרה. נאנסי ירדה ליגה רשמית

מונאקו הבטיחה מעשית את הזכייה באליפות צרפת, לראשונה מאז שנת 2000. הקבוצה המלהיבה של לאונרדו ז'ארדים, שהודחה מליגת האלופות רק בחצי הגמר על ידי יובנטוס, הביסה הערב (א') את ליל 0:4 ושמרה על פער שלוש הנקודות מפ.ס.ז' שבמקום השני. זה היה ניצחון הליגה העשירי ברציפות של הקבוצה מהנסיכות, שחצתה הערב את רף 100 השערים העונה בליגה (102 בינתיים).

 

לטבלת הליגה הצרפתית

 

בעוד לאלופה נותר רק עוד משחק אחד, למונאקו נותרו שניים - כך שניצחון במשחק ההשלמה מול סנט אטיין ביום רביעי יבטיח לה סופית ורשמית את התואר, אבל מאחר שלמונאקו הפרש שערים טוב בהרבה (ב-17 ליתר דיוק) אפשר כבר לומר שיש לצרפת אלופה חדשה. רדאמל פלקאו כבש ראשון בדקה השישית וברנרדו סילבה הכפיל (45) מבישול של קיליאן אמבפה. פלקאו השלים צמד בדקה ה-69 וג'וניור אלונסו הבקיע שער עצמי דקה לסיום תשעים הדקות.

 

שברו את השליטה של פריז סן ז'רמן. שחקני מונאקו חוגגים (צילום: AFP) (צילום: AFP)
שברו את השליטה של פריז סן ז'רמן. שחקני מונאקו חוגגים(צילום: AFP)

הנה היא עולה, אלופת צרפת החדשה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
הנה היא עולה, אלופת צרפת החדשה(צילום: EPA)

 

פריז סן ז'רמן עשתה הערב את שלה עם 0:5 מוחץ על סנט אטיין, אבל מסתמן שזה לא יספיק לאליפות חמישית ברציפות.

אדינסון קבאני הבקיע כבר בדקה השנייה ולוקאס כבש את השני בדקה ה-38. קבאני הרשית את השני שלו במחצית השנייה (72) וכעבור שש דקות לוקאס קבע 0:4. יוליאן דרקסלר חתם את התוצאה בדקה ה-90.

 

מטווידי מודה לאוהדי פ.ס.ז', מאחוריו האבוקות של אוהדי סנט אטיין (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
מטווידי מודה לאוהדי פ.ס.ז', מאחוריו האבוקות של אוהדי סנט אטיין(צילום: רויטרס)

 

ליון הבטיחה את המקום הרביעי והכרטיס למוקדמות ליגת האלופות בעונה הבאה עם 1:3 בחוץ על מונפלייה. נביל פקיר (17) ואלכסנדר לקאזט (22) העלו את ליון ליתרון כפול לפני שסטיב מונייה צימק (35). לקאזט קבע את התוצאה הסופית חמש דקות בתוך תוספת הזמן.

 

נאנסי הפסידה בחוץ לדיז'ון 2:0 וירדה רשמית לליגה השנייה, כשהיא ניצבת במקום האחרון. באסטיה ניצחה את לוריין 0:2 ושמרה על סיכוי להינצל.

 

תוצאות נוספות:

ניס - אנז'ה 2:0

בורדו - מארסיי 1:1

קון - ראן 1:0

מץ - טולוז 1:1

נאנט - גנגאן 1:4

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
קיליאן אמבפה
צילום: רויטרס
מומלצים