שתף קטע נבחר

עיבוד מחשב: מיכל וולבה

בכורה לקני סייף, ארה"ב ניצחה את גאנה

הקשר הישראלי שותף 22 דקות ב-1:2 של נבחרת הפסים והכוכבים, לעיני 29 אלף צופים בקונטיקט. היה פעיל למדי במשחק ההכנה של האמריקנים לקראת ה"גולד קאפ" הביתי בשבת הקרובה. המאמן ברוס ארנה: "מיד רואים את האיכויות שלו"

 

 

בדקה ה-71 הונף השלט ועליו המספר 7 ואל המגרש באיסט הארטפורד, קונטיקט, עלה קני סייף במדי בכחול-אדום-לבן של ארה"ב. זה היה רגע מכונן בקריירה של הקשר הישראלי-אמריקני, שהחליט לוותר על נבחרת ישראל ובחר לייצג את המדינה בה נולד, ארה"ב. משחק הבכורה שלו במדי נבחרת הכוכבים והפסים הסתיים בניצחון 1:2 על גאנה לעיני 29 אלף צופים.

 

סייף נכנס במקומו של ג'ו קורונה וב-22 הדקות (המשחק נכנס לשלוש דקות זמן פציעות) בהן היה על המגרש הוא היה פעיל למדי. לקח לו כמה דקות להיכנס לעניינים, אבל כשזה קרה הוא היה מעורב כמעט בכל הנסיונות ההתקפיים של ארה"ב. הוא לא הפסיק לבקש את הכדור, נע ללא הרף מאגף לאגף, ונראה שהוא משתלב לא רע בכלל עם חבריו החדשים.

 

מוכנים ל"גולד קאפ". נבחרת ארה"ב (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מוכנים ל"גולד קאפ". נבחרת ארה"ב(צילום: AFP)

 

זה היה המשחק הראשון של סייף מזה כחודש וחצי. משחקו האחרון היה במדי קבוצתו גנט מול קלאב ברוז' בליגה הבלגית ב-21 במאי, משחקו כבש בהפסד 2:1. את השערים לארה"ב כבשו דום דווייר (19) וקלין אקוסטה (52). אגב, דווייר הוא אנגלי בן 26 שהתאזרח בארה"ב רק לפני ארבעה חודשים וכבש אמש בהופעת הבכורה שלו בנבחרת. אסמואה ג'יאן הוותיק כבש בבעיטה חופשית לגאנה (60) אחרי שהחמיץ פנדל בדקה ה-45.

 

ברוס ארנה, מאמנה של נבחרת ארה"ב, עקב אחרי סייף במהלך החודשים האחרונים במשחקיו בליגה הבלגית ובליגה האירופית, בהם היה אחד המצטיינים של גנט. ואמש הוא נתן לו הזדמנות ראשונה, וממש לא אחרונה.

 

סייף נמצא בסגל של ארה"ב לטורניר ה"גולד קאפ" שייפתח בשבת הקרובה. הנבחרת המארחת תפתח את משחקיה מול פנאמה ולאחר מכן תפגוש בבית המוקדם גם את מרטיניק וניקרגואה.

 

עקב אחרי סייף במהלך החודשים האחרונים. ארנה (צילום: AP) (צילום: AP)
עקב אחרי סייף במהלך החודשים האחרונים. ארנה(צילום: AP)

 

12 נבחרות ישתתפו בטורניר הדו-שנתי, המהווה את אליפות צפון ומרכז אמריקה. ארה"ב היא הפייבוריטית הגדולה לזכייה מאחר ומכסיקו, יריבתה הגדולה, שלחה הפעם נבחרת צעירה וחסרת ניסיון. השחקנים הבכירים השתתפו בגביע הקונפדרציות ברוסיה.

 

המטרה הגדולה של סייף היא כמובן להיות בסגל של ארה"ב למונדיאל ברוסיה בקיץ הבא, וזו תהיה משימה לא קלה. שכן לא מעט שחקנים בכירים קיבלו מנוחה ולא נכללים בסגל ל"גולד קאפ".

 

סייף הביע את רצונו לשחק בנבחרת ארה"ב במארס כשהצהיר על כך בראיון ל-ESPN. אבל רק במאי הוא קיבל את שיחת הטלפון המיוחלת. בראיון לתקשורת האמריקנית הא סיפר: "ראיתי את מספר הטלפון מארה"ב ועניתי. הוא הציג את עצמו ואמר ששמו קני, והוא העוזר של מאמן נבחרת ארה"ב". מי שהיה על הקו הוא קני ארנה, בנו של ברוס ארנה.

 

המטרה: להיות בסגל למונדיאל. סייף, הלילה מול גאנה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
המטרה: להיות בסגל למונדיאל. סייף, הלילה מול גאנה(צילום: EPA)

 

"לקח לי כמה שניות להתאושש ואז אמרתי 'אוקיי'. והוא אמר: 'אנחנו עוקבים אחריך כבר הרבה זמן. אנחנו אוהבים את סגנון המשחק שלך'. הוא שאל אותי איך אני מרגיש ואם אני רוצה לשחק בנבחרת ארה"ב, ועניתי בחיוב".

 

סייף הוסיף בראיון: "עם נבחרת ישראל זה לא הסתדר לי, ואז קיבלתי זימון מנבחרת ארה"ב. להיות שחקן בנבחרת ארה"ב זה גדול יותר מלשחק בנבחרת ישראל".

 

השלב הבא היה להסדיר את המעבר שלו מבחינת פיפ"א. הבעיה לא הייתה עם שני משחקי הידידות בהם שותף, מול קרואטיה וסרביה ב-2016, אלא המשחקים הרשמיים במדי הנבחרות הצעירות של ישראל.

 

אנגלי שהתאזרח בארה"ב. דווייר (צילום: AFP) (צילום: AFP)
אנגלי שהתאזרח בארה"ב. דווייר(צילום: AFP)

 

ב-17 ביוני פיפ"א אישרה את בקשת שינוי האזרחות, ומדובר בשינוי סופי. כלומר אין לסייף דרך חזרה לנבחרת ישראל. אבל גם אם זה לא היה סופי, ברגע שסייף יופיע במשחק רשמי של ארה"ב ב"גולד קאפ", כבר לא תהיה כל אפשרות להתחרט.

 

סייף הצטרף למחנה האימונים של נבחרת ארה"ב בנאשוויל ביום ראשון שעבר, וסיפר על כך: "זה היה מיוחד מאוד. התרגשתי מאוד לפגוש את השחקנים ואת כל האנשים שעזרו לי עם הניירת והמעבר. התרגשתי מאוד כשקיבלתי בפעם הראשונה את מדי הנבחרת והבטתי על הסמל שעל החולצה. דבר ראשון התקשרתי לאמא שלי והיא ביקשה ממני סלפי כשאני עם החולצה של ארה"ב. המשפחה שלי גאה מאוד. כולם תומכים בהחלטה שלי ורצו לראות אותי כאן, כך שזה רגע מרגש גם עבורם".

 

סייף סיים את העונה השלישית שלו בגנט עם 7 שערים ב-31 משחקי ליגה ושער נוסף בליגה האירופית, מפעל בו גנט ניצחה את טוטנהאם.

 

אין דרך חזרה לנבחרת ישראל. סייף והדגל האמריקני (צילום מסך מתוך אינסטגרם) (צילום מסך מתוך אינסטגרם)
אין דרך חזרה לנבחרת ישראל. סייף והדגל האמריקני(צילום מסך מתוך אינסטגרם)

 

ברוס ארנה אמר ערב המשחק מול גאנה: "בשבוע של האימונים ראינו שקני לא בכושר מלא והיה לו מעט קשה מהבחינה הזו. אבל מיד רואים את האיכויות שלו. אנחנו מתכוונים לעקוב אחריו במהלך העונה הבאה בבלגיה, ולבחון אותו מקרוב אחרי שיסתיים ה'גולד קאפ'. אז נוכל לראות אם הוא שחקן שיכול להשתלב בתכניות שלנו לקראת שנת 2018".

 

בראיון שנתן לאתר של התאחדות הכדורגל האמריקנית סיפר סייף על הדרך המפתיעה שהובילה לכך שנולד בארה"ב. "אחרי שהורי נישאו הם לא הצליחו להביא ילד לעולם. על פי המסורת הדרוזית אפשר לייעץ לזוג הצעיר מה לעשות. אחד מחכמי הדת קרא בקפה ואמר להם שכדי להרות, הם צריכים לעבור למדינה אחרת. הם החליט לסוע מישראל לארה"ב ואבי החל לעבוד כאן. אחרי שלוש שנים נולדתי בפנאמה סיטי שבפלורידה".

 

קני גדל בשלוש השנים הראשונות לחייו בארה"ב אבל אז המשפחה חזרה לארץ לאחר שסבו נפטר. החזרה הייתה אמורה להיות זמנית אבל אז נפטר גם הסב השני וההורים החליטו שהמשפחה תישאר בישראל. "אנשים יסתכלו על הסיפור המשפחתי שי ויחשבו אולי שזה מעט מוזר. אני מסתכל על זה היום וחושב שבסוף זה עבד לא רע בכלל מבחינתי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים