שתף קטע נבחר

"אני בבית הדין בגלל שקוראים לי רונאלדו"

הכוכב הפורטוגלי הגיע לבית המשפט במדריד על מנת למסור עדות בפרשת העלמת המס. השופט השיב לו: "שלא תטעה, לפניך ישבו כאן אנשים לא מוכרים". כשיצא מהבניין לא שוחח הכדורגלן עם העיתונאים, אלא מיהר לביתו

כריסטיאנו רונאלדו מסר את גרסתו. כוכב ריאל מדריד ונבחרת פורטוגל עבר תקופה סוערת בתחילת הקיץ כאשר פורסם שהוא ייחקר בנוגע לטענות לפיהן העלים מס. על פי טענות רשויות המס בספרד, רונאלדו הסתיר סכום עתק של כ-145 מיליון אירו בחשבונות פיקטיביים באיי הבתולה ובשווייץ, במטרה לשלם סכומי מס מופחתים.

 

לטענת רשויות המס, רונאלדו לא שילם מיסים בסך כ-15 מיליון אירו עבור רווחיו בין השנים 2011-2014. היום (ב') הוא הגיע לבית המשפט במדריד על מנת למסור עדות בפרשה. 

 

כריסטיאנו רונאלדו  (צילום: AFP) (צילום: AFP)
כריסטיאנו רונאלדו (צילום: AFP)

רונאלדו הגיע לבית הדין במדריד מלווה בחוליו סנדל, האחראי על האבטחה בריאל מדריד, בזמן שנציגים רבים של כלי התקשורת המתינו לו. מספר דקות לפניו הגיעו למקום עורכי דינו. הכדורגלן העיד בפני השופטים משך כשעה וחצי. כשיצא מהבניין לא שוחח עם נציגי התקשורת, אלא מיהר לביתו. נציגיו מסרו שהוא ימסור הודעה לעיתונות בנושא.

 

 

עיתונאים ממתינים לרונאלדו בבית הדין (צילום: EPA) (צילום: EPA)
עיתונאים ממתינים לרונאלדו בבית הדין(צילום: EPA)

 

בבית הדין אמר רונאלדו: "אם לא היו קוראים לי כריסטיאנו רונאלדו לא הייתי פה". השופט השיב לו: "שלא תטעה, כמו שאתה כאן ישבו על הכיסא הזה גם אנשים לא מוכרים. אתה מואשם ונחקר בעבירה על ארבעה סעיפים בחוק המס ובית המשפט צריך לקבל החלטה בעניינך". רונאלדו התעקש ואמר לשופט: "לא, לא. זה בגלל שקוראים לי כריסטיאנו רונאלדו".

 

רונאלדו מגיע ברכבו לבית הדין (צילום: EPA) (צילום: EPA)
רונאלדו מגיע ברכבו לבית הדין(צילום: EPA)

 

בדצמבר 2016 נכתב בעיתון "אל מונדו דפורטיבו" שמאז שנת 2009 רונאלדו הסתיר את הכנסותיו בחשבונות פיקטיביים הנקראים "פנמה פייפרס". חברת "טולין אסוסיייטס" הסתירה במשך שש

שנים הכנסות של רונאלדו אשר הגיעו לסכום של 74.8 מיליון יורו. שתי חברות נוספות - "אדיפור פייננס" ו"ארנל סרביס", רכשו את הזכויות עבור השימוש בתמונתו של השחקן עד שנת 2020 תמורת 75 מיליון יורו.

 

מהתחקיר שביצע העיתון מתברר כי רונאלדו הרוויח מפירסום סכום של 150 מיליון יורו ומתוך זה שילם לרשויות המס בספרד רק 5.6 מיליון, כלומר פחות מ-4 אחוזים מהכנסותיו.

 

כאמור, על פי חקירת מס ההכנסה הספרדי רונאלדו לא שילם סכום של כ-15 מיליון יורו עבור רווחים בין השנים 2011 עד 2014. השלטונות טענו כי עבר ביודעין על ארבעה סעיפים של החוק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
כריסטיאנו רונאלדו
צילום: AFP
מומלצים