שתף קטע נבחר

שילוב ראוי: היהלום החדש של ריאל מדריד

בורחה מיוראל בן ה-20 קיבל הזדמנות מזידאן, הרשים ב-1:3 על ריאל סוסיאדד וכבר יש מי שחושב שמדובר בראול הבא. החשש הגדול ביציעי הברנבאו הוא שיתייבש כפי שקרה לאלבארו מוראטה - תרחיש סביר כשרונאלדו חוזר הערב למשחק מול בטיס (23:00)

 

"יש לי ביטחון גדול בבורחה מיוראל, הרעב שלו עצום". מאמן ריאל מדריד, זינאדין זידאן, לא התייחס יותר מדי בשבוע שעבר לשאלות של העיתונאים לגבי הבעיה ממנה סובלת הקבוצה בחוליה הקדמית, בגלל השעייתו של כריסטיאנו רונאלדו בליגה הספרדית ומכירתו בקיץ של אלברו מוראטה לצ'לסי.

 

 

המאמן הצרפתי הבהיר שהוא סומך על התוצרת המקומית וכבר בניצחון האחרון 1:3 בחוץ על ריאל סוסיאדד התברר עד כמה הוא צודק. מיוראל, תוצר מחלקת הנוער של המועדון, הפגין יכולת מצוינת והלהטוטים שלו נכנסו לקלאסיקה. החלוץ הצעיר (20), כבש את השער הראשון ופריצה סוחפת שלו הובילה לשער העצמי שכבש קווין רודריגס. וחוץ מזה, הכדרורים הסוחפים שלו הזכירו את רונאלדו והותירו את התחושה שעוד כוכב חדש נולד.
 
מיוראל חוגג עם גארת' בייל (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מיוראל חוגג עם גארת' בייל(צילום: AFP)
 
מזה מספר שנים נחשב מיוראל לכישרון מבטיח, מאז שהצטיין במדי קבוצות הנוער והמילואים וזכה להשוואות עם ראול. כעת הוא נותן את התוצרת גם בקבוצה הבוגרת והשאלה הגדולה היא אם יתמיד. את הופעת הבכורה בבוגרים הוא ערך כבר ביוני 2015 ואשתקד שיחק כמושאל בוולפסבורג, בה כבש רק שני שערים ב-19 משחקים ומיעט לשחק. גם בקיץ האחרון מוראל כמעט הושאל שוב לחטאפה, דבר אותו אישר רמון פלאנס, המנהל הספורטיבי של הקבוצה ממדריד שכמעט חתם במכבי חיפה.

 

העונה הספיק מיוראל לשחק רק 14 דקות במדי ריאל מדריד לפני ההצגה שלו באצטדיון "אנואטה", אבל התנועה שלו במגרש, השליטה בכדור, הדיוק במסירות (80 אחוז) והביטחון העצמי השכיחו מאוהדי הבלאנקוס את הגעגועים למוראטה. "הוא צעיר, אבל בטוח שימלא תפקיד חשוב אצלנו", הגיב זידאן בסיום. דני קרבחאל אמר: "יש לנו סגל רחב ובורחה יכול לעזור לנו להבקיע".

 

"ההזדמנות שקיבלתי - אוצר". בורחה מיוראל (צילום: AFP) (צילום: AFP)
"ההזדמנות שקיבלתי - אוצר". בורחה מיוראל(צילום: AFP)

  

הכישרון הצעיר עצמו הגיב: "עבדתי קשה וחיכיתי להזדמנות הזו, המאמן נותן לי ביטחון אחרי העונה הקשה שעברתי אשתקד וזו סיבה לגאווה. קיבלתי המון הודעות ברכה לטלפון, בייחוד הערכתי את זו של קארים בנזמה. ההזדמנות שקיבלתי זה אוצר ואני מאושר".

 

מיוראל כבר קיבל בקרב השחקנים את הכינוי "פג'ה", בשל הדימיון בינו לבין כוכב העבר הסרבי של המועדון, פרדראג מיאטוביץ'. כעת השאלה הגדולה היא אם ליכולת שלו תהיה המשכיות, או שבדומה למוראטה הוא יתייבש על הספסל לאחר שובו של רונאלדו ויבקש גם הוא לעזוב. לא רק מוראטה, גם כשרונות צעירים אחרים שעלו לבוגרים של ריאל בשנים האחרונות, כמו חסה, לא הצליחו לבסס את מעמדם ועזבו. תשובה חלקית עשויה להינתן כבר הערב (ד'), כאשר הבלאנקוס יארחו את בטיס במחזור החמישי בליגה. כריסטיאנו רונאלדו, שסיים לרצות את העונש יחזור והכל רוצים לראות אם זידאן ימשיך לתת קרדיט למיוראל אחרי ההצגה הגדולה.

 

מיוראל מגיע ממשפחה צנועה ממדריד עימה הוא ממשיך להתגורר עד היום. עד לאחרונה הוא נהג במכונית אאודי A3 יד שנייה, אמו מריה איסבל עקרת בית ואבא שלו חוסה לואיס עדיין מתעורר בכל יום בשש בבוקר לעבודתו כטבח. צנוע או לא, אבל אם ימשיך להפגין את אותה היכולת החוזה שלו יגדל בהתאם.

 

מיוראל וזידאן באימון ריאל מדריד (צילום: EPA) (צילום: EPA)
מיוראל וזידאן באימון ריאל מדריד(צילום: EPA)

 

מיוראל החל את הקריירה בקבוצת AD פרלה מהשכונה שלו במדריד, ואלדבבאס, ובגיל 10 הצטרף לריאל. יחד עם אחיו קיטי, המבוגר ממנו בארבע שנים, נהגו השניים לצייר שערי כדורגל על הקירות ולבעוט אליהם. בצעירותו כיכב בורחה במחלקת הנוער של ריאל ובעונת 2012-13 הפציץ 148 שערים במדי קבוצת הנערים.

 

"בורחה עבר תקופה קשה בגרמניה", סיפר קיטי לעיתון "אל פאיס". "זה לא קל כשאתה עובד קשה ולא משחק. הוא אמר לנו 'יכול להיות שאני לא טוב כמו שאני חושב'. זה היה החלום שלו מאז שהיינו ילדים. על הקירות בחדר שלו הוא תלה פוסטרים של רונאלדו, תיירי הנרי ורפאל נדאל". האב הגאה אמר לעיתון "אס": "בורחיטה יכול להחליף את בנזמה, למה לא? היה לו קשה בגרמניה, אבל עכשיו הוא מגשים את החלום שלו".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים