שתף קטע נבחר

לכבוד הקיץ שיגיע

המועמדות העיקריות לזכייה, ההגרלה הבעייתית שקיבל מסי, השיטה שלא איפשרה בתי מוות והמפגשים של העולם המוסלמי. אורי קופר מסכם את הגרלת הבתים של המונדיאל וכבר לא יכול לחכות ליוני

1. לשמונה מאמנים שהגיעו להגרלה בקרמלין ביום שישי, מאמני נבחרות הדרג הראשון, הייתה בקשה ברורה – לא לקבל את ספרד. כולם דיברו על ספרד, על הפחד מבית מוות יחד איתה. אבל המציאות הוכיחה את ההפך.

 

פורטוגל וספרד, שהוגרלו לאותו בית, יכולות להיות מרוצות. מאוד מרוצות. הן אמנם ישחקו אחת מול השנייה, כבר ביום השני של המונדיאל, ופיקנטריית כריסטיאנו רונאלדו מול החברים ממדריד תתפוס כותרות, אבל דרכן קדימה נראית מבטיחה.

 

גביע העולם (צילום: AFP) (צילום: AFP)
גביע העולם(צילום: AFP)

כריסטיאנו רונאלדו (צילום: EPA) (צילום: EPA)
כריסטיאנו רונאלדו(צילום: EPA)

 

מרוקו ואיראן לא יהוו תחרות, והחיבור בשלב הבא הוא מול הבית של רוסיה. אורוגוואי, שנמצאת שם, היא נבחרת מצוינת, אבל אינה גרמניה או ברזיל, כך שלא יהיה נורא בכלל לסיים במקום השני בבית 2. שתי הנבחרות יהיו פייבוריטיות עד רבע הגמר. דבר דומה אפשר לומר על בלגיה ואנגליה, שיצטלבו עם בית 8 של פולין. כן, יש יריבה קשה כבר בהתחלה, אבל מי שמסתכל רחוק יותר מגלה שביצי ההפתעה הסתדרו לא רע בכלל.

  

נבחרת ספרד (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
נבחרת ספרד(צילום: עוז מועלם)

 

2. האמת, בקושי הייתה אפשרות לבית מוות אמיתי, בסגנון זה שראינו עם איטליה, אנגליה ואורוגוואי או זה של ספרד, הולנד וצ'ילה במונדיאל הקודם. שינוי השיטה, שפעם דירגה את הנבחרות לפי יבשות ועכשיו באמצעות דירוג פיפ"א, מנע זאת.

 

יש שני בתים שאפשר לסמן כאכזריים ביותר, אלה של ארגנטינה וגרמניה, פינאליסטיות הטורניר הקודם. מבחינת איכות, הבית של אלופת העולם, עם מקסיקו שכמעט תמיד חזקה (אחת המאוכזבות הראשיות מההגרלה), שוודיה שנראית טוב ודרום־קוריאה שיודעת להפתיע, נראה המשובח מכולם. ועדיין, יש להניח שגרמניה תסיים במקום הראשון.

 

גרמניה תסיים כנראה ראשונה (צילום: getty images) (צילום: getty images)
גרמניה תסיים כנראה ראשונה(צילום: getty images)

 

3. לומר דברים דומים על ארגנטינה. כן, לאו מסי וארגנטינה קיבלו את ההגרלה הקשה ביותר עבור מדורגת ראשונה, משתי סיבות. קודם כל מדובר באיכות הנבחרות האחרות. קרואטיה המנוסה יכולה לסיים במקום הראשון. איסלנד (בניגוד לארגנטינה) נראתה נפלא במוקדמות ודור הזהב שלה ממשיך לרוץ יחד. ניגריה היא אחת הנבחרות החזקות מהדרג האחרון.

 

 (איור: ליאו אטלמן) (איור: ליאו אטלמן)
(איור: ליאו אטלמן)

 

הסיבה השנייה היא הבית המקביל. יש להניח שהנבחרת שתסיים כסגנית בבית הזה תפגוש כבר בשמינית הגמר את צרפת בעלת עומק השחקנים הבלתי נגמר. מקום שני יכול להיות אסון – אז תסמנו את ה־21 ביוני, בניז'ני נובגורוד, אז מסי יפגוש את לוקה מודריץ' ואיבן ראקיטיץ'.

 

4. ובכלל, בית 4 הוא חגיגת סגנונות כדורגל – דרום אמריקאי סוער, אירופי שמשלב טקטיקה וכישרון, סקנדינבי עם אופי ולחימה ואפריקאי צבעוני. קרואטיה ואיסלנד נפגשו בפלייאוף המונדיאל הקודם ובמוקדמות המונדיאל הנוכחי. ניגריה וארגנטינה ישחקו יחד מונדיאל שלישי ברציפות (ורביעי מתוך חמשת האחרונים).

ואם אתם אוהבים ניחוח פרובינציאלי בטורניר שלכם, אז, בהנחה ויזומנו, קרב האליפות בליגת העל ימשיך גם פה עם ג'ון אוגו וטוני ווקאמה של באר־שבע מול וידאר קיארטנסון ממכבי ת"א.

 

ימשיך את קרב האליפות עם קיארטנסון במונדיאל. ג'ון אוגו (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
ימשיך את קרב האליפות עם קיארטנסון במונדיאל. ג'ון אוגו(צילום: עוז מועלם)

 

5. המארחת רוסיה, כמה לא מפתיע, קיבלה בית נוח. גם לצרפת ההגרלה האירה פנים. גם לברזיל. כן, שווייץ נבחרת טובה, קוסטה־ריקה הייתה הפתעת המונדיאל הקודם ולסרביה יש שמות, אבל אף אחת לא תאיים על ברזיל. אם ספרד וגרמניה יסיימו ראשונות בבתים שלהן, ברזיל לא תוכל לפגוש אותן עד הגמר וזה מצוין עבורה. תוסיפו מרחקים נוחים (יחסית, ברוסיה העצומה) ממקום למקום ותקבלו חיוך מניימאר.

 

מאמן נבחרת רוסיה, סטניסלב צ'רצ'סוב (צילום: AP) (צילום: AP)
מאמן נבחרת רוסיה, סטניסלב צ'רצ'סוב(צילום: AP)

 

6. ברזיל נותרה כמועמדת המובילה לזכייה יחד עם גרמניה לפי סוכנויות ההימורים. ההגרלה לא שינתה את יחס הזכייה במקרה של שתיהן, כשרשימת הפייבוריטיות ממשיכה עם צרפת במקום השלישי וספרד ברביעי. שלוש נבחרות עשו קפיצה משמעותית, לחיוב, בין יחס הזכייה שניתן להן לפני ההגרלה ובין זה שלאחריה – אנגליה, אורוגוואי וקולומביה. לגבי האנגלים הסיבה כבר הוזכרה. אנגליה גם לא קיבלה את גרמניה, ברזיל או צרפת בבית שלה (אם כי גם בלגיה טובה ממנה), גם שתי הנבחרות האחרות שאותן תפגוש הן מהחלשות ביותר, וגם הנבחרות שאליהן היא יכולה להתחבר בשמינית הגמר לא נמצאות ברשימת הבכירות.

 

ניימאר וברזיל קיבלו הגרלה נוחה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
ניימאר וברזיל קיבלו הגרלה נוחה(צילום: רויטרס)

 

אורוגוואי, אחת הנבחרות החזקות ביותר בדרג השני, קיבלה את היריבה הנוחה ביותר בדרג הראשון, המארחת רוסיה. לואיס סוארס ואדינסון קבאני טובים בהרבה מכל מי שיפגשו בשלושת המשחקים הראשונים. קולומביה תיאבק עם פולין על ראשות הבית שלה. במונדיאל הקודם חאמס רודריגס הוביל את נבחרתו לשלב בתים מושלם ולניצחון על אורוגוואי בשמינית הגמר. עכשיו קולומביה פחות בכושר, אבל רדאמל פלקאו שוב איתה. היא ואורוגוואי יכולות להתקדם יפה בטורניר.

 

סוארס ואורוגוואי טובים יותר מהיריבות בבית (צילום: AFP) (צילום: AFP)
סוארס ואורוגוואי טובים יותר מהיריבות בבית(צילום: AFP)

 

7. ארבע נבחרות ערביות יגיעו לרוסיה, ואם רוצים, אפשר להוסיף את איראן בעלת הקשר למזרח התיכון. רצתה ההגרלה וסידרה מפגשים בין אותן נבחרות. מרוקו תשחק עם איראן, מצרים תפגוש את סעודיה. מבין כל אלה, למצרים הסיכוי הטוב ביותר להתקדם. הם לא נופלים בהרבה מהרוסים ועלייה לשמינית הגמר לא תהיה הפתעה עצומה. אגב, אם תגיעו לסנט־פטרסבורג בימים הראשונים של המונדיאל, אל תתפלאו אם תראו תפילות ברחוב. מרוקו, איראן ומצרים יהיו בעיר בהפרש של ארבעה ימים.

 

מוחמד סלאח. עלייה של מצרים לא תיחשב להפתעה (צילום: AP) (צילום: AP)
מוחמד סלאח. עלייה של מצרים לא תיחשב להפתעה(צילום: AP)

8. אם מדברים על הימים הראשונים של המונדיאל, נציין שהם הולכים להיות ממש נחמדים. ספרד מול פורטוגל ביום השני, משחקים של צרפת, ארגנטינה, ברזיל וגרמניה ביומיים הבאים. רק

דבר אחד בעייתי – משחק הפתיחה.

 

אירוע פתיחת מונדיאל הוא אחד הערבים החשובים בטורניר, בטח מהמבוקשים מבחינת כרטיסים. אז טקס יהיה, אבל מי שרכש כרטיס ודאי התאכזב כשגילה שמיד אחריו רוסיה תפגוש את סעודיה. זה משחק הפתיחה המשעמם ביותר בהיסטוריה של גביע העולם, והוא יפגיש את שתי הנבחרות שמדורגות הכי נמוך בדירוג פיפ"א מבין 32 העולות.

 

ועדיין, למרות הכל, אנחנו סופרים את הימים. עוד 192 כאלה וזה מגיע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים