שתף קטע נבחר

לאן נעלם הגביע העולמי? / ההיסטוריון

אחד האירועים הביזאריים בתולדות הכדורגל העולמי קרה ארבעה חודשים לפני פתיחת מונדיאל 1966, וגרם לסערה באנגליה. ספי פסטרנק חוזר אחורה בזמן ונזכר במקרה. צפו בפינה בתוכנית הספורט

לא מעט סיפורים נשזרו באשר למה שעבר על גביע העולם בכדורגל המקורי מאז עוצב בשנת 1930 לקראת המונדיאל הראשון שנערך באורוגוואי. אחד מהאירועים המסתוריים שאופפים את יצירת הזהב התרחש השבוע לפני 52 שנים.

 

ב-20 במרץ 1966 נגנב גביע העולם, שנשא את שמו של ז'יל רימה, ממייסדי המפעל ונשיא פיפ"א לאורך 33 שנים. זה קרה ערב מונדיאל 1966, שנערך באנגליה בין ה-11 ביולי ל-30 ביולי, כשהוצג הגביע לראווה באולם המרכזי בווסטמינסטר, לונדון, בתוך ארון שכלל מזכרות ספורט ובולים נדירים.

 

ב-12:10 ערכו השומרים סיור שגרתי ולפתע הבחינו שהגביע חסר. מסתבר כי הגנבים הבריגו ממקומו מוט ברזל שהחזיק את גב הארון, חטפו את הפסל ונעלמו. התקשורת האנגלית דיווחה על חשוד בשנות השלושים לחייו בגובה ממוצע ובעל "שיער שחור ושמנוני". המשטרה ערכה חיפושים נרחבים, אבל כל מאמציה העלו חרס.

 

שבוע לאחר הפריצה יצא אזרח בשם דייויד קורבט להתקשר מטלפון ציבורי סמוך לביתו, כשליווה אותו כלבו שענה לשם פּיקלס (Pickles). "הוא רץ לצד השני של מכונית השכנים", שיחזר האנגלי ל"גארדיאן" 40 שנה אחרי אותו אירוע. "והפנה את תשומת ליבי לחבילה מגולגלת בנייר עיתון, שהייתה מונחת ליד הגלגל הקדמי". קורבט הרים אותה, קרע את הנייר וגילה לתדהמתו את האבידה. הוא חזר מיד הביתה ובישר לאשתו בהתרגשות - "מצאתי את גביע העולם, מצאתי את גביע העולם".

 

בהתאם להגדרות פיפ"א, שהכריזה בעבר כי נבחרת שתזכה במונדיאל שלוש פעמים תוכל לשמור את הגביע לעצמה, היא נאלצה למוסרו לצמיתות בחלוף ארבע שנים לנבחרת ברזיל, כשזו השלימה שלוש הנפות גביע עולמי. מאז יוצר גביע חדש. כחלק מלקחי העבר, בוטח ב־165 אלף דולר ובנוסף הוחלט כי יישאר ברשות פיפ"א בעוד הנבחרת המנצחת נאלצת להסתפק בחיקוי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים