שתף קטע נבחר

ממשלת מצרים התערבה בסכסוך בין סלאח להתאחדות

דמותו של חלוץ ליברפול הופיעה ללא אישורו על מטוס שאמור לשמש את הנבחרת במונדיאל. לאחר שהביע את כעסו נאלצה הממשלה להתערב כדי לפתור את הבעיה

מוחמד סלאח הפך לנציג של מצרים. החלוץ המצוין של ליברפול הוא לא רק הכוכב הגדול ביותר של נבחרת הכדורגל של המדינה, אשר תשחק במונדיאל 2018 ברוסיה, הוא גם נחשב לסמל הכי מפורסם של ארץ הנילוס, כמעט כמו הפירמידות והספינקס. עד כדי כך, שהתאחדות הכדורגל המצרית החליטה שדמותו תתנוסס על המטוס שישמש את הנבחרת בטורניר גמר גביע העולם.

 

אלא מה, סלאח לא אהב את העובדה שההחלטה להשתמש בתמונתו התקבלה באופן חד צדדי מבלי להתייעץ איתו. זאת, מכיוון שהוא חתום על חוזה פרסום עם חברת Vodafone, בעוד שחברת WE משמשת כספונסר של ההתאחדות המצרית. הדבר מהווה הפרת חוזה מבחינתו, דבר שעשוי לגרום לו הפסד כספי ועורר סערה, עד כדי כך שממשלת מצרים נאלצה להתערב.

 

דמותו של סלאח על המטוס ()
דמותו של סלאח על המטוס

 

סלאח (25) התעצבן וכתב בטוויטר: "זה מעליב, ציפיתי שיתנהגו בצורה יותר קלאסית". שר הספורט של מצרים, מוחמד עבד אל עזיז, כינס פגישה דחופה עם סלאח וסוכנו במטרה לפתור את הבעיה. מאוחר יותר פירסם סלאח ציוץ חדש, בו בישר לאומה שהמחלוקת הגיעה לפיתרון. לדבריו, יו"ר ההתאחדות, האני עבדו רידה, אמר לו: "כל מה שמטריד אותך ייפסק. הכי חשוב לי שאתה והחברים שלך תתרכזו במונדיאל".

 

נחשב לסמל לאומי. מוחמד סלאח (צילום: AP) (צילום: AP)
נחשב לסמל לאומי. מוחמד סלאח(צילום: AP)

 

עוד תואר לאוסף: סלאח שחקן השנה של העיתונאים

מוחמד סלאח עשה זאת שוב. שבוע לאחר שנבחר ברוב גדול לכדורגלן העונה של איגוד השחקנים, המצרי של ליברפול השלים "דאבל" והוכרז היום (שלישי) גם כשחקן העונה של איגוד העיתונאים האנגלי.

 

המצרי בן ה-25 הוא השחקן האפריקאי הראשון שזוכה בפרס הנחשב, וכעת הוא ינסה לעזור לקבוצתו להעפיל לגמר ליגת האלופות מחר נגד רומא (21:45). כזכור, המרסיסיידרס הביסו את האיטלקים 2:5 בעזרת שני שערים ושני בישולים של המצרי, שסיפק משחק ענק.

 

מוחמד סלאח חוגג (צילום: רויטרס)
מוחמד סלאח. עונה מדהימה(צילום: רויטרס)

 

סלאח גם יוביל בקיץ את נבחרת מצרים במונדיאל וינסה לקחת גם אותה על הגב שלו. מצרים הוגרלה לבית מספר 1 של הטורניר, יחד עם רוסיה המארחת, אורוגוואי וערב הסעודית.

 

מעל 400 עיתונאים השתתפו בהצבעה בה ניצח סלאח את קווין דה בריינה בפער של 20 קולות בלבד. הארי קיין הגיע למקום השלישי. שחקנים נוספים שזכו להצבעות הם כריסטיאן אריקסן, דויד סילבה, יאן ורטונגן וחברו להתקפת הרדס רוברטו פירמינו. הוא יקבל את הפרס ב-10 למאי בטקס חגיגי.

 

 

 

 

 


פורסם לראשונה 01/05/2018 12:49

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים