שתף קטע נבחר

בופון עוזב את יובנטוס: "אני כבר לא מה שהייתי"

השוער האגדי של יובה ונבחרת איטליה מסיים את דרכו בטורינו אחרי 17 שנים עם תשע אליפויות וחמישה גביעים: "הגיע הזמן שלי ללכת"

סופו של עידן – יש נטייה להשתמש במונח הזה יותר מדי, אבל הפעם הוא לגמרי במקום. ג'אנלואיג'י בופון, ככל הנראה השוער הגדול בהיסטוריה, הודיע היום (חמישי) שהוא עוזב את קבוצתו ב-17 השנים האחרונות, יובנטוס, וממשיך הלאה לאתגר חדש.

 

השוער האגדי של יובנטוס ונבחרת איטליה כינס מסיבת עיתונאים ובה בישר על החלטתו: "אני כבר לא מה שהייתי, הגיע הזמן שלי ללכת. זה סופו של מסע מדהים ויוצא דופן". ביום ראשון ישחק בופון את משחקו האחרון במדי יובה, שתפגוש את ורונה: "אני מסיים את התקופה הנהדרת הזו עם שני תארים חשובים (אליפות וגביע), תודה לאנדראה אניילי ולכל האנשים במועדון". 

 

יובנטוס חוגגת אליפות (צילום: AP)
אגדה מהלכת. בופון(צילום: AP)

 

הבעלים של הגברת הזקנה, אניילי, התייחס לעזיבה של בופון ואמר: "הוא היה איתנו בכל המסע הזה ורכבת ההרים שעברנו עם כל רגעי השפל שהיו והחזרה לגן עדן. לנצח נודה לו על הנאמנות שלו".

 

בופון (40) רשם מספר בלתי נתפס של 1,050 הופעות במהלך הקריירה העשירה בשתי קבוצות (פארמה ויובנטוס) וכמובן בנבחרת האיטלקית (176 הופעות) והספיק לאסוף כמות תארים יוצאת דופן.

 

רק בתחילת השבוע הוא הבטיח ביחד עם הגברת הזקנה את האליפות השביעית ברציפות שלה, והתשיעית שלו (היחיד בהיסטוריה שהגיע למספר הזה), לבופון יש גם חמישה גביעים (ארבעה מהם רצופים), וכמובן גביע אופ"א ביחד עם פארמה (1998/99).

 

ג'אנלואיג'י בופון באקסטזה (צילום: רויטרס)
כמות בלתי נתפסת של תארים(צילום: רויטרס)

 

גם בנבחרת הוא נכנס להיסטוריה עם זכייה בגביע העולם ב-2006 אחרי ניצחון בפנדלים על צרפת, אך כנראה לא ישכח אף פעם את התואר שתמיד חמק ממנו – ליגת האלופות. ג'יג'י שיחק עם יובה בשלושה גמרים, ובכולם ירד מנוצח.

 

גם היום, 17 שנים לאחר שנמכר מפארמה ליובנטוס תמורת 52 מיליון אירו, בופון הוא עדיין השוער היקר בהיסטוריה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Getty Images
ג'אנלואיג'י בופון
צילום: Getty Images
מומלצים