שתף קטע נבחר

גביע האלופות: 1:3 לבאיירן על פ.ס.ז'

שתי הקבוצות נפגשו באוסטריה במסגרת טורניר ההכנה שמתקיים בכמה מדינות במקביל. טוכל וקובאץ' עלו עם הרכבים חסרים מאוד בבכורות שלהם. וואה (טימותי, הבן של ג'ורג') העלה את פריז ליתרון במחצית הראשונה, מרטינס, סאנצ'ס וזירקזי הפכו את התוצאה במחצית השנייה

באיירן מינכן ניצחה היום (שבת) את פריז סן ז'רמן 1:3 במפגש בין שתיים מהקבוצות היותר מסקרנות של העונה הקרובה. המשחק התקיים באוסטריה במסגרת גביע האלופות, טורניר הכנה שמשוחק במספר מקומות בעולם במקביל.

 

שתי הקבוצות עלו בהרכבים חסרים מאוד, כשאף שחקן שלקח חלק במונדיאל לא שותף. אלוף העולם הטרי עם צרפת, קיליאן אמבאפה, קיבל מנוחה ממאמנו החדש תומאס טוכל. גם ניימאר ואדינסון קבאני, שהגיעו עד רבע הגמר בגביע העולם, נעדרו.

 

ניקו קובאץ' (צילום: EPA)
ניקו קובאץ'. דם חדש על הקווים(צילום: EPA)

 

מי שכן פתח ב-11 הוא ג'אנלואיג'י בופון הוותיק, שהגיע בהעברה חופשית מיובנטוס. בצד השני, ניקו קובאץ', שגם לו זוהי עונה ראשונה על קווי הקבוצה, ערך ניסויים בהרכב, ונתן למספר צעירים את ההזדמנות להרשים אותו.

 

זה התחיל טוב עבור הפריזאים. החבורה של טוכל נראתה מצוין במחצית הראשונה, כבשה שער יפה (טימותי וואה, הבן של ג'ורג', 31) ושלטה במגרש.

 

תומאס תוכל (צילום: Getty Images)
תומאס טוכל. יש לו עוד הרבה עבודה(צילום: Getty Images)

 

אבל דווקא ניקו קובאץ' הוא זה שיכול להיות מרוצה מהעומק של הקבוצה שלו, לאחר שבמחצית השנייה שחקניו - בהרכב שרובו מחליפים, ואפילו לא המחליפים הראשונים - מחקו פיגור של 1:0 בדרך לניצחון. חאבי מרטינס (60), רנאטו סאנצ'ס (68) וג'ושוע זירקזי (78) היו אחראים על המהפך.

 

מהלך המשחק

בדקה הרביעית אדריאן ראביו הגיע ראשון לכדור קרן אבל נגח לידיים של אולריך. בדקה ה-13 הגיעה ההזדמנות הרצינית הראשונה בצד השני. כדור רוחב מימין הגיע למאייר שבעט בנגיעה לפינה הרחוקה אבל בופון ירד טוב והדף.

 

השער הראשון הגיע בדקה ה-31. קווין רימאן שלח כדור עומק לא פשוט לוואה, אבל החלוץ הצעיר התגבר על השומר שלו בזכות מהירות וכוח מרשימים ובעט כדור שטוח תחת הגוף של אולריך - 0:1 לסן ז'רמן.

 

תימוטי וואה חוגג (צילום: רויטרס)
וואה חוגג (צילום: רויטרס)

 

כריסטופר אנקונקו ניסה בדקה ה-40 בעיטה מחוץ לרחבה, הכדור שרק מעל המשקוף. ההגנה של באיירן נראתה לא טוב ועוד ניסיון של לוק מבה מאגף שמאל הורחק בקושי.

 

סנדרו ואגנר נגח למשקוף עם פתיחת המחצית השנייה ונתן תקווה לבאיירן שנראתה חסרת השראה ב-45 הדקות הראשונות. שתי דקות אחר כך הוא שוב הגיע לכדור גובה והפעם נגח אותו רחוק מהמסגרת.

 

אריאן רובן שומר על הכדור מול קווין רימאן (צילום: רויטרס)
אריין רובן שומר על הכדור מול קווין רימאן(צילום: רויטרס)

 

ובכל זאת, ההזדמנות הטובה ביותר הגיעה בצד של אולריך (50). ראביו הוליך מתפרצת מצוין, שלח רוחב שוואה פספס אבל הכדור הגיע לאנקונקו שהחמיץ ממצב מעולה. אחרי דקה רימאן הציל מהקו כדור שכבר הכניע את בופון ואחרי כמה שניות נגיחה של ואגנר  - שלישית בשמונה דקות - הלכה לידיים של בופון.

 

השוויון של באיירן היה באוויר ואכן הגיע בדקה ה-60 כשחאבי מרטינס דחק מקרוב פנימה. שמונה דקות אחר כך, רגע אחרי שבופון הוחלף על ידי רמי דשאם, השוער הצעיר טעה כשהשאיר את הפינה הקרובה פתוחה ואיפשר לרנאטו סאנצ'ס לכבוש בבעיטה חופשית מצוינת מימין - 1:2 לבאיירן.

 

באיירן מינכן חוגגת (צילום: רויטרס)
צעירי באיירן חוגגים. הופעה מעודדת של המחליפים(צילום: רויטרס)

 

בדקה ה-78 שילוב בין שני מחליפים של באיירן הוביל לשלישי, כשגנאברי מצא את זירקזי ברחבה והחלוץ הצעיר בעט מצוין פנימה וקבע 1:3 - תוצאת הסיום.

 

הרכבים

באיירן מינכן: סוון אולריך; חואן ברנאט (סרג' גנאברי, 62), ראפיניה, יוסיפ סטניסיץ' (אלאבה, 46), חאבי מרטינס (ריצ'ארדס, 62), אוליבר מאייר (שבאני, 46); רנאטו סאנצ'ס, פול וויל, אריין רובן (מאייר, 62), פרנק ריברי (קומאן, 46); סנדרו ואגנר (זירקזי, 62).

 

פריז סן ז'רמן: ג'יג'י בופון (דשאם, 66); לוק מבה, קווין רימאן, סטנלי אנסוקי, קולין דגבה (ז'ורז'ן, 84); כריסטופר אנקונקו (וירג'יליו פוסטולאצ'י, 71), אדריאן ראביו (חסה, 72), לסאנה דיארה (זאגרה, 72), אנטואן ברנדה; טימותי וואה, עזדין תאופיקי (פרסאנז', 84).


פורסם לראשונה 21/07/2018 16:54

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים