שתף קטע נבחר

מסוט אוזיל הודיע על פרישה מנבחרת גרמניה

שבוע לאחר תום המונדיאל, הקשר הגרמני הטיל פצצה ונימק את הצעד בביקורות שספג לפני הטורניר ובמהלכו: "אני כבר לא לובש את המדים הלאומיים בגאווה. נהגו בי בגזענות ובחוסר כבוד, בכירים בהתאחדות זלזלו בשורשים הטורקיים שלי"

מסוט אוזיל מתוסכל (צילום: AFP)
מסוט אוזיל. סופה של תקופה(צילום: AFP)

 

מסוט אוזיל הודיע הערב (ראשון) על פרישה מנבחרת גרמניה. קשר ארסנל בן ה-29 סבל מביקורות קשות לאורך המונדיאל בעקבות היכולת שלו, במיוחד במשחק הפתיחה מול מקסיקו שבעקבותיו הוא הודח מההרכב במשחק מול שבדיה - הניצחון היחיד של הנבחרת שלו בטורניר.

 

למעשה, הביקורות על אוזיל החלו עוד לפני הטורניר, כאשר הוא הצטלם יחד עם אילקאי גונדוגאן עם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן. בגרמניה לא אהבו את הצעד ומתחו עליו ביקורת קשה, כולל ראשי ההתאחדות שהוציאו הודעה רשמית שבה הם טענו כי המהלך של אוזיל וגונדוגאן אינו מייצג אותם.

מסוט אוזיל (צילום: AFP)
אוזיל במהלך המונדיאל. "נהגו בי בחוסר כבוד"(צילום: AFP)

 

אוזיל טוען שהדברים שנאמרו עליו נובעים מגזענות ושראשי ההתאחדות גילו חוסר כבוד כלפי השורשים הטורקיים שלו. "אני פורש בלב כבד ואחרי המון התלבטויות, בעקבות האירועים האחרונים והתחושה שנהגו בי בגזענות ובחוסר כבוד", ציין במכתב פתוח שפרסם. "בעבר לבשתי את חולצת הנבחרת בגאווה עצומה, היום לא. זה קשה, כי תמיד נתתי הכל עבור החברים לנבחרת, הצוות והאנשים הטובים בגרמניה".

 

אוזיל לא חשש להצביע לכתובת ספציפית בהאשמות שלו: "בכירים בהתאחדות הגרמנית נהגו בי בחוסר כבוד וזלזלו בשורשים הטורקיים שלי. הם השתמשו בי באופן אנוכי כחלק מתעמולה פוליטית".

 

מסוט אוזיל (צילום: getty images)
סופה של קריירה בינלאומית נפלאה. אוזיל(צילום: getty images)

 

אוזיל שיחק בנבחרת מאז שנת 2009, וב-2014 זכה במדיה במונדיאל. הוא רשם 92 הופעות בהן כבש 23 שערים ונחשב למי שניהל את המשחק והניע את המכונה שנחשבה בשנים קודמות לטובה בעולם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
מסוט אוזיל
צילום: עוז מועלם
מומלצים