שתף קטע נבחר

הכירו את היריבות האפשריות של מכבי ת"א והפועל חיפה

אם שתי הישראליות יעברו את סיבוב המוקדמות השני של הליגה האירופית, זה מה שמצפה להן: הצהובים עשויים לטוס שוב לקזחסטן או לפגוש את הקבוצה בה החל הנריק מחיטריאן את הקריירה. מחזיקת הגביע תפגוש כנראה את אטלאנטה האיטלקית, משוכה גבוהה גם לאחר מכירת חיסול

מכבי תל אביב והפועל חיפה עדיין לא עברו את סיבוב המוקדמות השני של הליגה האירופית, אבל כבר יודעות מי היריבות האפשריות שלהן במידה ויעפילו לסיבוב המוקדמות השלישי. 

 

הצהובים, שיארחו ביום חמישי בנתניה (20:00) את רדניצקי הסרבית, קיבלו הגרלה סבירה וישחקו מול טובול קוסטאנאי מקזחסטן או פיוניק ירוואן הארמנית. זו הזדמנות טובה לערוך היכרות קצרה עם שתי היריבות הפוטנציאליות בסיבוב הבא.

 

מכבי תל אביב פרנצווארוש  (צילום: אורן אהרוני)
דור פרץ במשחק מול פרנצווארוש(צילום: אורן אהרוני)

 

פיוניק ירוואן (ארמניה)

פיוניק ירוואן היא אחת הקבוצות המעוטרות בכדורגל הארמני. המועדון שנוסד ב-1992 זכה ב-14 אליפויות ושמונה פעמים בגביע המקומי. בעונה שעברה סיימה הקבוצה במקום הרביעי בליגה. אחד השחקנים המפורסמים ששיחקו במועדון הוא הנריק מחיטריאן מארסנל, אך כיום אין אף שחקן בולט או מוכר במיוחד בקבוצה אותה מאמן אנדריי טלאלייב הרוסי.

 

המועדון הארמני משתתף באופן קבוע במפעלים האירופיים, אך מעולם לא הצליח לעבור את סיבוב המוקדמות השני. העונה עברו הארמנים את וארדאר המקדונית בסיבוב הראשון עם 0:3 בסיכום שני המשחקים.

 

שיחק בפיוניק. הנריק מחיטריאן (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
שיחק בפיוניק. הנריק מחיטריאן(צילום: רויטרס)

 

טובול קוסטאנאי (קזחסטן)

טובול היא קבוצת הכדורגל של העיר קוסטאנאי שבצפון קזחסטן. בעונה שעברה סיימה הקבוצה במקום החמישי בליגה הקזחית. נכון להיום היא מדורגת במקום השלישי בליגה אחרי 19 מחזורים, במרחק 16 נקודות מהמוליכה אסטנה.

 

הקבוצה נוסדה ב-1992 וזכתה באליפות אחת בשנת 2010 ובגביע אחד ב-2007. כמו הצהובים גם היא החלה את דרכה בסיבוב המוקדמות הראשון, ועברה את סאמטדריה הגיאורגית עם 0:3 בסיכום שני המשחקים. סגל הקבוצה אלמוני למדי ומורכב ברובו משחקנים מקומיים, כשכוכב הקבוצה הוא החלוץ אזאט נורגלאייב, שכבש העונה שישה שערים. טובול מארחת באצטדיון קטן המכיל 9,500 מקומות.

 

חוויה באיטליה או אימפריה מקומית מבוסניה

הפועל חיפה מצדה, אמורה לנסוע לברגמו שבצפון איטליה למפגש מול אטאלנטה החזקה מהסרייה א', בהנחה שזו תעבור את סראייבו הבוסנית. קודם לכן צריכה החבורה של ניר קלינגר לדלג מעל FH האיסלנדית, כאשר את המשחק הראשון תארח ביום חמישי (19:00) בסמי עופר.  

 

ניר קלינגר (צילום: אלעד גרשגורן)
ניר קלינגר. צריך לעבור קודם את האיסלנדים(צילום: אלעד גרשגורן)
 

 

אטאלנטה (איטליה)

המועדון מצפון איטליה אולי לא נחשב לשם נוצץ כמו מילאן, יובנטוס או רומא, אבל ללא ספק מדובר בהגרלה קשה מאוד. הקבוצה עוברת שנים טובות, כאשר לפני שנתיים סיימה במקום הרביעי והמרשים ובעונה שעברה במקום השביעי שסידר לה את המקום באירופה.

 

בעקבות ההצלחה נמכרו מספר שחקני מפתח ובראשם הבלם מתיה קאלדרה שישחק לצד כריסטיאנו רונאלדו ביובה בעונה הבאה. ועדיין, למועדון שמגיע מהעיר ברגמו נותרו מספר שחקנים מצוינים כמו הקשר ההתקפי יוסיפ איליצ'יץ' הסלובני, והחלוצים דובאן סאפאטה הקולומביאני ואנדראס קורנליוס ששיחק עם דנמרק במונדיאל. מי שמאמן את הקבוצה הוא ג'אן פיירו גספריני, שאימן בעבר גם את אינטר, גנואה ופאלרמו.

 

בעונה שעברה העפילה "לה דאה" לשלב 32 האחרונות בליגה האירופית, אחרי שאת שלב הבתים סיימה ראשונה בבית שכלל גם את אברטון וליון. היא הודחה על ידי דורטמונד לאחר קרב קשוח שהסתיים ב-4:3 בסיכום שני המפגשים.

 

אטאלנטה (צילום: AP)
יוסיפ איליצ'יץ' חוגג מול דורטמונד בעונה שעברה(צילום: AP)
 

 

F.K. סראייבו (בוסניה)

מדובר בקבוצה השנייה של עיר הבירה של בוסניה ואחת הקבוצות הכי מצליחות במדינה. היא זכתה באליפות האחרונה שלה מבין שלוש בעונת 2014/15. עונה קודם לכן זכתה בגביע האחרון שלה מבין חמישה. למרות הרקורד המקומי המרשים, הקבוצה מעולם לא הצליחה להעפיל לשלב הבתים של מפעל אירופי, אבל היא הגיעה קרוב: פעמיים הודחה הקבוצה בשלב הפלייאוף, ב-2009 מול קלוז' הרומנית וב-2014 נגד בורוסיה מנשנגלדבך.

 

לסראייבו המשחקת באיצטדיון שמכיל 34,500 מקומות, אין שמות מוכרים ומרבית שחקני הסגל מגיעים ממדינות יוגוסלביה לשעבר. בכל מקרה, אם לא תהיה הפתעה יוצאת דופן, הקבוצה תסיים את דרכה באירופה מול אטאלנטה החזקה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים