שתף קטע נבחר

הנהלת ויטסה הגישה תלונה במשטרה נגד אוהדיה בשל קריאות אנטישמיות

האולטראס של הקבוצה ההולנדית קראו בין היתר "כל היהודים לגז", בצעדה שערכו לפני התבוסה 4:0 לאיאקס. דובר המועדון: "פנינו למשטרה משום שלקריאות כאלה אין מקום אצלנו באצטדיון"

קריאות אנטישמיות במשחקי כדורגל הן לא דבר נדיר במיוחד במשחקי כדורגל בחלקים שונים של אירופה, אך ויטסה ארנהיים ההולנדית החליטה לעשות לכך סוף והגישה תלונה רשמית במשטרה נגד אוהדיה בנושא.

 


 

התקרית המדוברת התרחשה ביום ראשון, כשוויטסה אירחה את איאקס במסגרת המחזור הרביעי של הליגה ההולנדית. לפני המשחק ערכו ה"אולטראס" של המארחת צעדה לכיוון האצטדיון ובמהלכה קראו "כל היהודים לגז" וקריאות אנטישמיות נוספות.

 

 

הנהלת הקבוצה ביחד עם הארגון היהודי ההולנדי CIDI גינו את המעשה ודובר המועדון, וויבה נילסן, הגיב בנושא: "לקריאות מהסוג הזה אין מקום באצטדיון ומסביבו וזאת הסיבה שפנינו למשטרה".

 

אוהדי איאקס אימצו לעצמם לפני שנים רבות את הכינוי היהודים והחלו להגיע למשחקים עם דגלי ישראל וזאת כנראה אחת הסיבות שדווקא במשחק הזה נשמעו קריאות אנטישמיות. הגרעין הקשה של אוהדי ויטסה ידוע כבעייתי ובעונה שעברה נהם לעבר שוער איאקס, אנדרה אוננה. אם תהיתם אגב, המשחק נגמר ב-0:4 מוחץ לאורחת מאמסטרדם שמדורגת שנייה אחרי איינדהובן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים