שתף קטע נבחר

טבארס ימשיך כמאמן אורוגוואי עד 2022

המאמן הוותיק (71) האריך את חוזהו בארבע שנים נוספות אצל הסלסטה, אותם הוליך הקיץ עד לרבע גמר המונדיאל

אוסקר טבארס האריך הערב (שישי) את חוזהו בנבחרת אורוגוואי לארבע שנים נוספות ויעמוד על הקווים של הסלסטה עד סיום המונדיאל בקטאר 2022.

 


 

המאמן הוותיק, שהוליך בקיץ את אורוגוואי עד לרבע גמר המונדיאל ברוסיה, סובל ממחלה כרונית שפוגעת ביכולת המוטורית שלו. הוא חולה בתסמונת בשם גייאן-בארה, הגורמת למערכת החיסונית לתקוף את מערכת העצבים. הידיים והרגליים לא נשמעות להוראות המוח, לא תמיד אפשר לזוז כמו שרוצים וטבארס משתמש בקביים וקולנועית בזמן האימונים.

 

אוסקר טבארס על קלנועית באימון (צילום: AP)
סובל ממחלה כרונית. טבארס על קולנועית(צילום: AP)

 

"המאסטרו", המורה - כינוי לו זכה גם כי בעבר עבד במקביל לכדורגל כמורה בבית ספר יסודי - כבר בן 71 ונחשב לאגדה חיה באורוגוואי. בשנת 2010 הביא את הנבחרת לחצי גמר מונדיאל ראשון זה 40 שנה. ב-2011 זכה בקופה אמריקה. ויותר מכך: טבארס החזיר את הכדורגל באורוגוואי לדרך המלך.

 

כשהגיע לקדנציה שנייה בנבחרת, קדנציה שנמשכת כבר 12 שנים, טבארס הציג תכנית במרכזה "לה גארה צ'רואה" - רוח הלחימה עד המוות, ביטוי אינדיאני עתיק שמאפיין את אורוגוואי. את הרוח הזאת, ונושאים מקצועיים, הוא החל להטמיע בצעירי המדינה. טבארס בחר בעצמו את כל מאמני הילדים והנוער. הוא מכיר כל כדורגלן במדינה, בכל גיל, וכמעט כל סגל הנבחרת היום עבר בפרויקט שלו. שחקנים כמו לואיס סוארס, אדינסון קבאני ודייגו גודין קפצו עוד מדרגה ביכולת בזכותו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים