שתף קטע נבחר

משחק העונה: 3:3 ענק בין באיירן ואיאקס

הגרמנים סיימו ראשונים בבית 5 אחרי דרמה גדולה. לבנדובסקי (צמד) וקומאן כבשו מצד אחד, שערים של טאדיץ' (צמד) וטליאפיקו לא הספיקו מצד שני. יובנטוס הפסידה 2:1 ליאנג בויז אבל עלתה מהמקום הראשון בזכות ה-1:2 של ולנסיה על יונייטד. ליון בשלב הבא בזכות 1:1 בחוץ מול שחטאר

שלב הבתים של ליגת האלופות הגיע הערב (רביעי) לסיומו עם אחד המשחקים הגדולים של העונה עד כה שהסתיים ב-3:3 דרמטי בין באיירן מינכן ואיאקס וקבע שהגרמנים סיימו במקום הראשון בבית 5.

 

לטבלאות ליגת האלופות

צסק"א השפילה את ריאל בברנבאו

 

אינפו ()

 

רוברט לבנדובסקי העלה את באיירן ליתרון (13), אבל המארחת הצליחה להפוך בזכות צמד של טאדיץ' (61, ו-82 פנדל) ועלתה זמנית למקום הראשון. החבורה של ניקו קובאץ' לא נבהלה מהפיגור והשוותה בזכות השני של לבנדובסקי (86 בפנדל) והדרמה הגיעה לשיאה בתוספת הזמן, כאשר קינגסלי קומאן הימם את היוהאן קרויף ארנה עם ה-2:3. למרות שזה לא עזר לה, המילה האחרונה הייתה של המארחת כשניקולאס טליאפיקו, קבע 3:3 עמוק בתוספת הזמן (95). שתי הקבוצות סיימו את המשחק ב-10 שחקנים אחרי עבירות נוראיות של מקסימילאן וובר (67) ותומאס מולר (75).

 

איאקס  (צילום: AFP)
שחקני איאקס מאוכזבים. לפחות הם עלו מהמקום השני(צילום: AFP)

רוברט לבנדובסקי חוגג (צילום: רויטרס)
סרג' נאברי רוברט לבנדובסקי. חוד קטלני(צילום: רויטרס)

כריסטיאנו רונאלדו מאוכזב (צילום: EPA)
כריסטיאנו רונאלדו. עוד הפסד במדי יובה(צילום: EPA)
 

יאנג בויז כובשת מול יובנטוס (צילום: רויטרס)
גיום הוארו מדייק מהנקודה הלבנה(צילום: רויטרס)

ז'וזה מוריניו על הספסל (צילום: gettyimages)
ז'וזה מוריניו. סיים שני(צילום: gettyimages)


יאנג בויז אמנם סיימה את דרכה בצ'מפיונס אבל עשתה זאת בסטייל עם 1:2 על יובנטוס. למרות ההפסד, הגברת הזקנה שמרה על המקום הראשון בבית 8 בזכות ה-1:2 של ולנסיה על מנצ'סטר יונייטד, שפספסה הזדמנות גדולה לבצע מחטף ולעלות מהמקום הראשון. מי שעוד תהיה בין 16 הגדולות היא ליון שתחת שלג כבד בקייב הצליחה לחלץ 1:1 מול שחטאר ועלתה מהמקום השני בבית 6.

 

בית 5

איאקס - באיירן מינכן 3:3

איאקס פתחה טוב את המשחק, אבל דווקא באיירן הייתה זאת שעלתה ליתרון. הגנת המארחת יצאה למלכודת נבדל, אבל רוברט לבנדובסקי מצא את הפרצה ומקרוב כבש את השביעי שלו העונה בצ'מפיונס 0:1 (13). באיירן הייתה חייבת להכפיל את התוצאה, תומאס מולר שלח עם כדור עומק את סרג' נאברי, שהעביר בנגיעה ללבנדובסקי. הפולני שלח את הכדור למרכז השער, אבל אנדרה אוננה הדף (27).


טאדיץ' חוגג (צילום: AFP)
צמד שלו לא הספיק. דושאן טאדיץ' (צילום: AFP)

איאקס עלתה בטירוף למחצית השנייה והשיגה בצדק את השוויון, בתום מהלך קבוצתי נפלא, שהסתיים בכדור רוחב של דוני ואן דה ביק לדושאן טאדיץ', 1:1 (61). דווקא כשהמומנטום בצד שלה, המארחת נשארה ב-10 שחקנים. מקסימיליאן וובר הכשיל בצורה מחרידה את לאון גורצקה וראה אדום ישיר (66). באופן הזוי, זאת אפילו לא הייתה העבירה החמורה במשחק, משום שתומאס מולר התחפש לברוס לי, בעט בראש של ניקולס טליאפיקו ונשלח החוצה (75). בדקה ה-87 לבנדובסקי השלים צמד בפנדל וקינגסלי קומאן הפך בתוספת הזמן. רגע לפני השריקה ניקולאס טליאפיקו כבש וקבע 3:3.

  

בנפיקה - א.א.ק אתונה 0:1

היוונים היו קרובים להשיג נקודה ראשונה במפעל, אבל ספגו שער כואב בדקה ה-88 וסיימו כשקבוצה היחידה העונה ללא נקודות בשלב הבתים. קונסטנטינוס גלאנופולוס הורחק בצהוב שני (87). בנפיקה הולכת לליגה האירופית.

 

בית 8

יאנג בויז - יובנטוס 1:2

כנראה שהמגרש הסינתטי בברן עשה את שלו, כאשר יאנג בויז עלתה ל-0:1 מפתיע (30). אלכס סנדרו גרם לעבירה ברחבה וגיום הוארו הצליח להכניע מהנקודה הלבנה את וויצ'ך שצ'סני שכמעט לקח את הכדור. בדקה ה-68 המארחת עלתה ל-0:2 מפתיע, עם שער שצריך ללמד בכל בית ספר לכדורגל. ההגנה השווייצרית חטפה כדור ותוך שניות בודדות, הוארו מצא את עצמו מול שצ'סני וקבע, 0:2. בדקה ה-94 דיאבלה כבש, אבל השער נפסל בטענה לנבדל. ניצחון ענק ליאנג בויז, שאוהדיה יזכרו אותו כל חייהם.

 

רונאלדו (צילום: רויטרס)
כריסטיאנו רונאלדו מתקשה בשווייץ(צילום: רויטרס)

יאנג בויז  יובנטוס (צילום: רויטרס)
מואמי נ'גמאלו מול פדריקו ברנדסקי(צילום: רויטרס)

 

ולנסיה - מנצ'סטר יונייטד 1:2

ולנסיה אמנם איבדה סיכוי לעלות לשמינית עוד לפני המשחק, אבל באה להילחם על הכבוד וגם הצליחה בכך. קרלוס סולר קבע 0:1 עם בעיטה חדה מתוך הרחבה (13) והעטלפים הכפילו את התוצאה מיד עם פתיחת המחצית, בזכות שער עצמי אומלל של פיל ג'ונס (47). הבלם ניסה להרחיק כדור עומק, לא שם לב שרומרו יצא לכיוונו והכדור התגלגל לרשת, 0:2. שער מצמק של מרקוס רשפורד (87), לא הספיק לשדים האדומים, שפספסו הזדמנות לסיים ראשונים בבית.

 

 

מינה וסולר (צילום: EPA)
סנטי מינה מברך את קרלוס סולר(צילום: EPA)

רומלו לוקאקו מאוכזב (צילום: רויטרס)
רומלו לוקאקו מתבאס מהתוצאה(צילום: רויטרס)

 

בית 6

מנצ'סטר סיטי - הופנהיים 1:2

הופנהיים עלתה ליתרון מפתיע באצטדיון האיתיחאד בזכות פנדל מדויק של אנדריי קראמריץ', לאחר עבירה ברחבה של אמריק לאפורט (16). גם סיטי הראתה שהיא יודעת לכבוש במצב נייח ועוד איזה שער. שניות לפני סיום המחצית הראשונה, לירוי סאנה סובב באומנות כדור חופשי מ-20 מטר לחיבורים, 1:1. סאנה השלים צמד והפך את התוצאה אחרי דאבל פס עם ראחים סטרלינג (61).

 

קראמריץ' (צילום: רויטרס)
אנדריי קראמריץ'. רביעי שלו בצ'מפיונס העונה(צילום: רויטרס)

לירוי סאנה  מנצ'סטר סיטי (צילום: Getty Images)
גבריאל ז'סוס חוגג עם לירוי סאנה את הצמד(צילום: Getty Images)

 

שחטאר - ליון 1:1 

המארחת עלתה ראשונה ליתרון בקרב הישיר על הכרטיס לשמינית הגמר. איסמאלי שהחזיק כדור בצד שמאל, מצא נהדר את ג'וניור מורייש שנשאר פנוי ושלח כדור חד לרשת 0:1 שחטאר (22). הצרפתים שהיו עם הגב לקיר, הצליחו לכבוש את השוויון היקר שהעלה אותם לשלב הבא ומי שאחראי על כך היה כמובן נביל פקיר, ששלח מהמקום טיל לחיבורים (65).

 

שחטאר  ליון (צילום: AP)
מפנים את השלג במגרש בקייב(צילום: AP)


פורסם לראשונה 12/12/2018 21:48

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים