שתף קטע נבחר

הזיוף, המתיחה והזווית הישראלית: רגעי החרדה של דייויד בקהאם

יום לפני שנחשף הפסל של הכוכב בלוס אנג'לס, הקומיקאי ג'יימס קורדן דאג שתוצג בפניו יצירה מזוייפת ומביכה. הכוכב ההמום דחה בנימוס את המחווה: "לא רוצה להעליב, אבל הילדים שלי היו בוכים". הישראלי עמרי עמרני שיצר את הפסל האמיתי: "זה היה דומה יותר לרונאלדו"

הקומיקאי ג'יימס קורדן החליט למתוח את הכדורגלן דיוויד בקהאם לקראת חשיפת פסל הברונזה שלו מחוץ לאצטדיון האל איי גלאקסי. במשך חודשיים הוא עבד עם אמנים על יצירת פסל לא מחמיא במיוחד לבקהאם כשהוא מעניק לו סנטר סטייל ג'יי לנו וישבן עגלגל.

 

בקהאם, שהספיק כבר להיפגש עם האמן הישראלי עמרי עמרני ואשתו ג'ולי רוטבלאט עמרני שעבדו על פסל הברונזה במשך שנה שלמה, שמר על נימוס בריטי מושלם כשאמר שהפסל לא ממש נראה לו נאמן למציאות.

  

הפסל של דייויד בקהאם (צילום: איתמר עמרני)
הפסל האמיתי. אותו הוא דווקא אהב(צילום: איתמר עמרני)

 

לצורך המתיחה, השתמש קורדן בשחקן שהתחפש לאמן הישראלי וגם אימץ לעצמו מבטא תואם. בקהאם, שניפגש עם עמרני רק פעמיים קודם לכן, לא ממש קלט שמדובר במתחזה וכשהפסל נחשף, הוא פנה אל השחקן ואמר לו: "זה לא מה שסיכמנו עליו", והוסיף גם שהוא לא רוצה להעליב אותו אבל אין שום סיכוי שייתן לפסל הזה לעמוד בחזית האיצטדיון בלוס אנג'לס. "אם הילדים שלי היו רואים את זה, הם היו בוכים".

 

כל אותו זמן, קורדן התפקע מצחוק כשהוא צופה במוניטורים בתגובה המאופקת של ידידו. לבסוף כשבקהאם המאוכזב ביקש ללכת, הפסל נפל ונשבר לשמחתו הגדולה וזה הרגע בו קורדן הגיח מאחורי הקלעים.  

 

 

למחרת, כשנחשף פסל הברונזה בטקס חגיגי בהשתתפות חברי הגלאקסי, ויקטוריה בקהאם והוריו של בקהאם, אפשר היה לראות עד כמה הוקל לבקהאם כשראה את המוצר המוגמר. "אני חושב שהיו לו דמעות בעיניים" אמר האמן הישראלי עמרני שהגיע עם אשתו ג'ולי לטקס. "הוא התרגש מאוד".

 

זה לא נראה היה כאילו הוא חושד כשהוא ראה את הפסל לראשונה, אבל הוא הרי כבר נפגש אתך ועם אשתך.

"נכון, אבל הפעם האחרונה שנפגשנו הייתה שבעה חודשים לפני כן כשהוא ביקר אותנו בסטודיו באילינוי. הוא ראה את הפסל מחימר וידע איך הוא אמור להיראות ואישר אותו. אני לא יודע למה הוא לא קלט שעובדים עליו, הפסל נראה דומה יותר לרונאלדו מאשר לו. השחקן שגילם אותי לא נראה ממש כמוני אבל סיגל לעצמו מבטא ישראלי די משכנע".

 

עומרי עמרני ואשתו ג'ולי עם דייויד בקהאם (צילום: איתמר עמרני)
בקהאם. עם עומרי עמרני ואשתו ג'ולי. "הילדים היו בוכים"(צילום: איתמר עמרני)

 

מתי נפגשתם עם בקהאם לראשונה והאם הוא הציג בפניכם תמונה בעזרתה עיצבתם את הפסל?

"ג'ולי ואני טסנו ללונדון ונפגשנו אתו בביתו יום לאחר הפיגוע באיצטדיון במנצ'סטר במאי 2017. הוא הציג בפנינו מספר תמונות, ג'ולי צילמה ומדדה ודרך המחשב עשתה את העיצוב, ואחרי כל שלב הוא אישר אותו".

 

איך הוא הגיב כשראה את הפסל האמיתי בסופו של דבר?

"ראית את ההתרגשות הגדולה שלו. הוא הודה לנו מאוד".

 

סיפרו לכם על המתיחה לפני כן?

"המתיחה היתה ערב קודם לכן, אנחנו לא היינו מעורבים בה ולא ייחסתי לכך חשיבות עד שלא ראיתי את הסרטון".

 

עמרני, יליד קיבוץ אשדות יעקב, היגר עם אשתו האמריקנית ג'ולי לארה"ב ב-1989 ביחד עם בנם איתמר שאף הוא אמן. בני הזוג הספיקו עד היום לעבוד על פסלי ברונזה של ספורטאים מפורסמים כמג'יק ג'ונסון, קארים עבדול ג'אבר, ג'רי ווסט, מייקל ג'ורדן ושאקיל אוניל.

 

פסל דייויד בקהאם (getty images)
מה ויקטוריה הייתה אומרת?(getty images)

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איתמר עמרני
הפסל של דייויד בקהאם
צילום: איתמר עמרני
מומלצים