שתף קטע נבחר

שונא מאמנים הגנתיים: הכירו את אנדרה ג'ראלדש

רובן בראחה ייבש אותו על הספסל בספורטינג ליסבון, אבל אחרי שפוטר הפך הרכש של מכבי ת"א לאחד המצטיינים בליגה השנייה בספרד. הכירו את המגן הימני (28) שמתרחק מהתקשורת, אוהב לעלות קדימה על אף שכמעט ולא כבש בקריירה ומחפש לשים קץ לנדודים בין קבוצות

מכבי תל אביב החליטה למלא את החלל שהותיר אלי דסה כאשר צירפה שחקן זר בעמדת המגן הימני. הפורטוגלי אנדרה ג'ראלדש, שהגיע מספורטינג חיחון, נחשב לשחקן מוערך בליגה השנייה בספרד ואוהדי ה"רוחיבלאנקוס" (אדומים-לבנים) הביעו אכזבה כשפורסם כי לא ימשיך. 

 

ג'ראלדש (28, 1.81 מ'), שהחל את הקריירה כקשר, נחשב לשחקן בעל אורייטציה התקפית למרות שגם את המשימות ההגנתיות שלו הוא ממלא בקפידה. ההגבהות שלו סבירות וכך גם המהירות שלו על הקו, אבל יחד עם זאת הוא לא מצטיין בבעיטות לשער. הוא שיחק ב-9 קבוצות ב-10 השנים מאז עלה לבוגרים של מאיה הפורטוגלית וכבש שער אחד בלבד, במדי שאבס ב-2010/11.

  

ממה ולדימיר איביץ' ייהנה בעיקר? ראשית, ג'ראלדס הוא שחקן מנוסה המסוגל לשחק גם כמגן שמאלי במקרה הצורך.  מדובר בשחקן לא מבריק, אבל קבוצתי וממושמע. בשל היותו כזה, הוא נחשב בדרך כלל לשחקן הרכב בכל הקבוצות בהן הופיע. כאחד ששייך לסוכן העל הפורטוגלי ז'ורז' מנדס (סוכנו של כריסטיאנו רונאלדו) הוא עבר לא מעט תחנות בקריירה ושואף לשים סוף לנדודיו.

 

אחרי שעלה לבוגרים של מאיה שיחק ג'ראלדש גם בריו אבה, צ'אבס ואבש הפורטוגליות לפני שעבר ב-2012 לאיסטנבול בשקשהיר הטורקית. ב-2014 חזר לפורטוגל ולבש את מדי בלננשש, ממנה עבר לספורטינג ליסבון המחזיקה בכרטיסו.  

 

אנדרה ג'ראלדס (צילום: Getty Images)
כבש רק שער אחד ב-10 שנים. ג'ראלדש(צילום: Getty Images)

 

מאחר שלא מדובר כאמור בשחקן מהדרג הגבוה, ג'ראלדש לא הצליח לתפוס מקום של קבע במועדון תובעני כמו ספורטינג ליסבון. הוא הושאל לבלננשש ו-ויטוריה סטובל ובעונה האחרונה שיחק

בהשאלה בספורטינג חיחון. בספרד הוא מוערך ובעיני לא מעט עיתונאים בה היה המגן הטוב ביותר בליגה השנייה.

 

גם את העונה האחרונה החל ג'ראלדש בצליעה. הוא סבל מפציעה ובנוסף, מאמנו בחיחון, רובן בראחה (קשר העבר המצוין של ולנסיה) לא ממש החזיק ממנו וייבש אותו על הספסל, מאחר שהעדיף את פרנסיסקו מולינרו שנחשב להגנתי יותר. הוא סבל שג'ראלדש, המרבה לרוץ על הקו ולעלות קדימה, מתרכז יותר מדי בהתקפה.

 

אחרי שבראחה פוטר בנובמבר כשהקבוצה הסתבכה בתחתית, והוחלף על ידי חוסה אלברטו לופס, הכל השתנה מבחינתו של הפורטוגלי שהפך לשחקן הרכב קבוע.  בשל תרומתו, ספורטינג חיחון ניסתה להשאיר את ג'ראלדש ולהמשיך את ההתקשרות איתו, אבל לא הגיעה לסיכום עם ספורטינג ליסבון מה שאילץ אותו לנדוד לישראל למרות רצונו להישאר בספרד.

 

אנדרה ג'ראלדס (צילום: Getty Images)
לא שחקן בקליבר של ספורטינג ליסבון. אנדרה ג'ראלדש(צילום: Getty Images)

 

וחוץ מזה, מדובר גם בטיפוס צנוע, שלא מעורב בהפרות משמעת ומתרחק מהתקשורת. בקיצור, ממש לא כוכב נוצץ והרבה תלוי במאמן אצלו הוא משחק. מאמן הגנתי שמגביל שחקנים יקשה עליו את החיים ויגרום לו לעזוב. בתופעה כזו ג'ראלדש ממש לא רוצה להיתקל שוב, מאחר שכבר הרבה זמן הוא מחפש מועדון בו יישחק לאורך זמן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Getty Images
אנדרה ג'ראלדש
צילום: Getty Images
מומלצים