שתף קטע נבחר

בגיל 37: דויד וייה פרש מכדורגל

אחד החלוצים הגדולים בעשור האחרון, שזכה עם נבחרת ספרד במונדיאל ובשתי אליפויות אירופה, החליט לתלות את הנעליים: "רציתי לפרוש, לא לחכות שיפרישו אותי"

סופה של תקופה. דויד וייה, מהחלוצים הגדולים בעשור האחרון, הודיע על פרישה מכדורגל בגיל 37. הוא עשה זאת במסיבת עיתונאים מיוחדת ביפן, שם שיחק בוויסל קובה לצד אנדרס אינייסטה. "רוצה לפרוש מכדורגל לפני שהכדורגל יפרוש ממני", סיפר בהתרגשות.

 

וייה כבש לאורך הקריירה 376 שערים ב-752 בהופעות בשמונה קבוצות שונות. הוא החל את דרכו בספורטינג חיחון ומשם עבר לסראגוסה ו-ולנסיה. ב-2010 הוחתם בברצלונה, שם רשם 33 שערים ב-77 משחקים. בהמשך שיחק גם באתלטיקו מדריד, ניו יורק סיטי מה-MLS, מלבורן סיטי וכמובן וויסל קובה.

 

וייה חוגג אליפות עם אתלטיקו מדריד (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
וייה חוגג אליפות עם אתלטיקו מדריד(צילום: רויטרס)

 

ברזומה שלו ארבע אליפויות ספרד עם שלוש קבוצות שונות (ולנסיה, ברצלונה ואתלטיקו), שני גביעי מלך, שתי זכיות בסופרקאפ הספרדי והנפת גביע האלופות עם בארסה ב-2011. כמו כן, זכה במונדיאל

 עם נבחרת ספרד (2010) ובשתי אליפויות אירופה (2008 ו-2012). הוא כבש בנבחרת 59 שערים - שיא המחזיק עד היום.

 

"חשבתי על זה המון זמן", הוסיף וייה. "דיברתי עם משפחתי והאנשים הקרובים לידי. אני באמת רוצה לפרוש ולא לחכות שיפרישו אותי".רק אתמול, אגב, הודיע וייה כי יהיה בעלים של קבוצת כדורגל חדשה - קווינסברו FC, יחד עם איש העסקים האמריקני, ג'ונתן קראנה. הקבוצה החדשה תהיה הראשונה בתולדות שכונת קווינס, והיא צפויה להתחיל את פעילותה המקצועית בתחילת שנת 2021. בליגת ה-USL.

 

59 שערים במדי נבחרת ספרד. וייה (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
59 שערים במדי נבחרת ספרד. וייה(צילום: gettyimages)

כיכב גם בברצלונה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
כיכב גם בברצלונה(צילום: AFP)

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים