שתף קטע נבחר

באות לריב: אתלטיקו מדריד מחכה לברצלונה וגריזמן

הסכסוך המתוקשר סביב העברת הכוכב הפך את המפגש הערב (ראשון, 22:00) לטעון במיוחד. איך השפיעה עזיבת הצרפתי על הקולצ'ונרוס, מה הוא תרם לבארסה בינתיים ומה אומר על זה סימאונה? וגם: המספרים והציטוטים לקראת המשחק

 

אנטואן גריזמן יגיע הערב (ראשון, 22:00) לראשונה במדי ברצלונה כדי לפגוש לראשונה את אתלטיקו מדריד, הקבוצה שהייתה לו לבית במשך חמש שנים ובה עשה את קפיצת המדרגה לטופ העולמי. העזיבה שלו את אתלטיקו לא עברה בשקט.

 

לטבלת הליגה הספרדית

 

גריזמן אומנם דחה את המעבר בשנה בעקבות בקשת המועדון, ולפחות כלפי חוץ נראה היה תחילה שמדובר בפרידה מוסכמת מראש עליו ועל המועדון, אבל בסופו של דבר אתלטיקו זעמה על ברצלונה שלטענתה ניהלה איתו מו"מ כשהיה תחת חוזה, מבלי לקבל את אישורה.

 

גריזמן חוגג (צילום: Getty Images)
גריזמן בברצלונה. כנראה שלא יקבל פרחים מהאוהדים(צילום: Getty Images)


מוראטה חוגג בסימון ה-VAR. אתלטיקו שוב התקרבה לבארסה (צילום: AFP)
גריזמן ומוראטה. היום הם ראש בראש(צילום: AFP)

 

לא סתם באתלטיקו לקחו קשה את העזיבה ולא סתם מאמנו לשעבר דייגו סימאונה מדבר בגלוי על הפגיעה בקבוצה מאז שעזב. האיש שהגיע עד לליגה השנייה בספרד במדי ריאל סוסיאדד לפני שהתחיל לטפס לצמרת והפך לאחד השחקנים הטובים בעולם, כבש ב-257 הופעות במדי אתלטיקו 133 שערים ובישל 50. בליגה הוא שיחק 180 משחקים, כבש 94 שערים ובישל 34.

 

מי שהגיע כדי למלא את מקומו תמורת סכום שיא בתולדות המועדון של 120 מיליון אירו הוא ז'ואו פליקס. הפורטוגלי הצעיר פתח מצוין את העונה והראה ניצוצות של גאונות, אבל נפצע, נעדר למשך חודש וחזר רק לרבע שעה במחזור האחרון מול גרנאדה ועוד 36 דקות בליגת האלופות מול יובנטוס.

 

ז'ואו פליקס חוגג (צילום: AP)
פליקס חוגג. הראה ניצוצות גאונות ונפצע(צילום: AP)

 

מאז תחילת העונה היו לא מעט דיבורים על קשיי ההתאקלמות של גריזמן בברצלונה, ההסתגלות לשיטה הייחודית ולתפקיד החדש שלו בכנף שמאל ובעיקר היחסים הקרירים עם מסי. במשחק האחרון הוא סופסל בליגת האלופות מול דורטמונד, אבל אז עוסמאן דמבלה נפצע, חברו לנבחרת צרפת החליף אותו ולראשונה העונה זה הסתיים עם משחק שבו גם הוא, גם סוארס וגם מסי כבשו. את השער של גריזמן בישל מסי. עושה רושם שהחיבור לקבוצה הגיע בדיוק בזמן.

 

עד עכשיו, ב-17 הופעות במדי הקבוצה, הוא הבקיע חמישה שערים ובישל שלושה. ארבעה מהשערים וכל שלושת הבישולים הגיעו ב-12 משחקי ליגה בהם שותף, לא כולם בהרכב - מעורבות בשער כל 136 דקות ליגה. אלו עדיין לא הממוצעים שהוא השיג באתלטיקו (מעורבות בשער כל 111 דקות בליגה ומספרים דומים בשאר מסגרות), אבל בצד השני - אתלטיקו כולה כבשה העונה עד כה 16 שערים ב-14 משחקים.

 

אנטואן גריזמן ולאו מסי חוגגים (צילום: getty images)
גריזמן ומסי חוגגים. הקשר מתחמם(צילום: getty images)

 

האוהדים בוונדה מטרופוליטנו צפויים להיות כנראה די נחרצים בעמדתם בקשר לעזיבה שלו. לא בטוח שהוא יקבל פרחים וסביר יותר להניח שחפצים אחרים יושלכו לכיוונו מהיציעים. כל האושר שהוא העניק להם ולקבוצה, כולל זכייה בליגה האירופית ב-2017/18, לא שווה הרבה מול האגו הפגוע מעוד עזיבה של כוכב לטובת הכסף הגדול. גם ככה את האליפות האחרונה שלהם, ב-2014, הם לקחו בעונה האחרונה לפני שהצטרף.

 

אז מה אומרים?

ארנסטו ואלוורדה על היריבה: "הם מצוינים בהתקפה וחזקים בהגנה, יהיה משחק אטרקטיבי".

 

דייגו סימאונה על אנטואן גריזמן: "המספרים מדברים בעד עצמם בנוגע לחיסרון שלו אצלנו"

 

דייגו סימאונה (צילום: AFP)
סימאונה. "המספרים מדברים בעד עצמם"(צילום: AFP)

 

קירן טריפייר על לאו מסי: "הוא מדהים. הוא מתהלך על המגרש, אתה יכול להסתכל עליו ארבע פעמים והוא יהיה באותו המקום, אבל אז פתאום - גול. הוא כל כך חכם".

 

מה מספרים המספרים

1

ברצלונה התארחה רק פעם אחת באצטדיון החדש, בנובמבר 2018, ואז זה הסתיים בתיקו 1:1. אז, דייגו קוסטה נתן למארחת יתרון בדקה ה-77 אבל עוסמאן דמבלה השווה בדקה ה-90. שניהם פצועים ולא ישחקו היום.

 

מסי וסוארס חוגגים (צילום: EPA)
מסי וסוארס חוגגים(צילום: EPA)

 

2

המשחק האחרון בין השתיים היה באפריל בשנה שעברה בקאמפ נואו. זה כבר היה בדרך ל-0:0, אחרי שאותו קוסטה הורחק אבל בדקה ה-85 לואיס סוארס כבש ואחרי דקה לאו מסי הוסיף את השני וזה נגמר ב-0:2.

 

14

אתלטיקו לא הפסידה ב-14 משחקי הליגה האחרונים בוונדה מטרופוליטנו - עשרה ניצחונות וארבע תוצאות תיקו.

 

35 מול 9

לא מפתיע שמדובר במשחק בין ההתקפה הטובה ביותר בספרד, זו של ברצלונה שכבשה עד עכשיו 35 שערים ב-13 משחקים, להגנה הטובה ביותר שספגה רק תשעה שערים (כמו בילבאו) ב-14 משחקים

 

יאן אובלאק (צילום: AFP)
יאן אובלאק. מנהיג את ההגנה הטובה בליגה(צילום: AFP)

 

10

אתלטיקו מגיעה למשחק עם רצף של עשרה משחקים ללא הפסד בליגה - אבל היא ניצחה רק בשלושה מעשרת המשחקים האלו. 

 


פורסם לראשונה 01/12/2019 13:34

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
אנטואן גריזמן
צילום: רויטרס
מומלצים