שתף קטע נבחר

בפעם השישית: לאו מסי זכה בכדור הזהב

הפנומן של ברצלונה הפך לשיאן הזכיות הבלעדי בפרס האישי הכי יוקרתי בכדורגל העולמי: "רוצה להמשיך להשתפר, לא חושב על פרישה". אכזבה לרונאלדו שנותר עם חמישה תארים (ובחר שלא להגיע לטקס) ולוואן דייק. דה ליכט זכה בתואר השחקן הצעיר. אליסון השוער הראשון שזוכה, ראפינו הכדורגלנית

 

 

ליונל מסי  (צילום: AP)
לאו מסי וששת הגביעים. חסר תקדים(צילום: AP)

 

בפעם השישית - הוא הטוב ביותר בעולם באופן רשמי. בשעה זו מתקיים טקס כדור הזהב לשנת 2019 ולאו מסי זכה בפעם השישית בקריירה בתואר מטעם המגזין הנחשב "פראנס פוטבול". הוא הפך בכך לשיאן הזכיות הבלעדי, לפני כריסטיאנו רונאלדו שזכה חמש פעמים. 180 עיתונאים מרחבי העולם השתתפו בבחירה. את הרביעייה הראשונה השלימו שני נציגי ליברפול, סאדיו מאנה שסיים רביעי ו-וירג'יל ואן דייק שסיים שני, ורונאלדו (3), שכלל לא הגיע לטקס.

 

מסי הוביל בעונה האחרונה את ברצלונה לזכייה באליפות ספרד, תוך כדי שהוא כובש לא פחות מ-36 שערים בליגה. מוקדם יותר הערב פורסמה רשימת 20 השחקנים שלא נכנסו לעשייריה הראשונה, כשהשם הבולט הוא זה של ראחים סטרלינג, ששניים מחבריו למנצ'סטר סיטי דווקא כן בעשרת הגדולים - ריאד מאחרז שכבר נבחר במקום העשירי, וברנרדו סילבה שסיים תשיעי. גם אדן הזאר (13), אנטואן גריזמן (18) ודושאן טאדיץ' (20) יצאו מאוכזבים.

 

לאו מסי עם המשפחה, חריסטו סטויצ'קוב ופרנקי דה יונג  (צילום: רויטרס)
מסי עם המשפחה, סטויצ'קוב ודה יונג שסיים 11(צילום: רויטרס)

 

"אני רוצה להודות לעיתונאים, למשפחה שלי ולכל הקולגות שלי שתרמו המון לזכייה שלי. זה מדהים. אני זוכר את הפעם הראשונה שבה זכיתי, ב-2009", אמר מסי, שהבטיח: "אני עדיין רוצה להשתפר. אני לא חושב על פרישה, זה יהיה יום קשה".

 

המקום השני של ואן דייק הוא הדירוג הכי גבוה של שחקן הגנה ב-13 השנים האחרונות. "זו הייתה עונה מדהימה. אני שמח להיות בשלישייה הראשונה. ברור לי שיש שחקנים אדירים שכל עוד הם בסביבה יהיה קשה מאוד לזכות במקום הראשון, אז אני שמח פשוט להיות פה". אגב, אלופת אירופה הכניסה שלושה שחקנים לחמישייה הראשונה, יחד עם מוחמד סלאח שסיים חמישי.

 

וירג'יל ואן דייק וריקה נויחדחט  (צילום: רויטרס)
וירג'יל ואן דייק וריקה נויחדחט (צילום: רויטרס)

 

מי שזכה בתואר שחקן השנה הצעיר (עד גיל 21) הוא בלמה של יובנטוס ובעונה שעברה קפטן איאקס, מתיאס דה ליכט. הפרס הוענק לו לאחר שהנהיג את ההולנדים לחצי גמר ליגת האלופות ולמרחק נגיעה מהגמר, ובקיץ נרכש על ידי יובה. במקום השני זכה ג'יידון סאנצ'ו האנגלי מדורטמונד - שבימים האחרונים דווח על רצונו לעזוב את המועדון כבר בחודש ינואר - ושלישי סיים ז'ואאו פליקס הפורטוגלי של אתלטיקו מדריד.

 

קפטנית אלופת העולם נבחרת ארצות הברית, מייגן ראפינו, נבחרה לכדורגלנית השנה והקדימה את חברתה לנבחרת אלכס מורגן שסיימה שנייה ואת לוסי ברונז האנגלייה שהגיעה למקום השלישי. אליסון מליברפול ונבחרת ברזיל זכה בתואר שוער השנה על שם לב יאשין, כשהקדים את מארק אנדרה טר שטגן של ברצלונה ואדרסון מסיטי. זו העונה הראשונה שבה מוענק הפרס.

 

מתיאס דה ליכט (צילום: EPA)
מתיאס דה ליכט עם הגביע ובפעולה(צילום: EPA)

אליסון (צילום: EPA)
אליסון. עשה היסטוריה כשוער הראשון שזוכה בפרס(צילום: EPA)

מתיאס דה ליכט בטקס כדור הזהב (צילום: EPA)
דה ליכט עם בת הזוג(צילום: EPA)

קיליאן אמבאפה בטקס כדור הזהב (צילום: EPA)
קיליאן אמבאפה (צילום: EPA)

ויניסיוס ג'וניור בטקס כדור הזהב (צילום: EPA)
ויניסיוס ג'וניור (צילום: EPA)

 

עוד בטבלת הזוכים בכל הזמנים: מישל פלאטיני, יוהאן קרויף ומרקו ואן באסטן (3 זכיות כ"א), פרנץ בקנבאואר, רונאלדו הברזילאי, אלפרדו די סטפנו, קווין קיגן וקארל-היינץ רומניגה (2 זכיות כ"א).

 

הדירוג המלא

1. לאו מסי

2. וירג'יל ואן דייק

3. כריסטיאנו רונאלדו

4. סאדיו מאנה

5 - מוחמד סלאח

6 - קיליאן אמבאפה

7 - אליסון

8 - רוברט לבנדובסקי

9 - ברנרדו סילבה

10 - ריאד מאחרז

11 - פרנקי דה יונג

12 - ראחים סטרלינג

13 - אדן הזאר

14 - קווין דה בריינה

15 - מתיאס דה ליכט

16 - סרחיו אגוארו

17 - רוברטו פירמינו

18 - אנטואן גריזמן

19 - טרנט אלכסנדר ארנולד 

20 - פייר אמריק אובמיאנג, דושאן טאדיץ'

22 - סון יונג מין

23 - הוגו לוריס

24 - חאלידו קוליבאלי, מארק אנדרה טר שטגן

26 - ג'ורג'יניו ויינאלדום, כארים בנזמה

28 - ז'ואאו פליקס, מרקיניוס, דוני ואן דר ביק 


פורסם לראשונה 02/12/2019 21:56

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים