שתף קטע נבחר

במרחק נגיעה: הטרגדיה הספורטיבית של ליברפול

האדומים כבר הכניסו את השמפניות למקרר לקראת חגיגות האליפות הראשונה מזה 30 שנה, אבל אז הגיעה מגפת הקורונה ושינתה להם את התוכניות. למרות הקונצנזוס כי צריך להעניק להם את התואר גם אם העונה לא תחודש, קשה לא להתבאס בשביל ה"לוזרית הנצחית"

בין שלל אירועי הספורט שבוטלו או נדחו בגלל התפשטות הקורונה, קשה לפספס את הטרגדיה הספורטיבית הגדולה מכולן – ליברפול. מועדון הפאר האנגלי נמצא על סף אליפות ראשונה אחרי 30 שנה ודווקא עכשיו, כשהיד של הקפטן ג'ורדן הנדרסון כבר כמעט נגעה בגביע, הפרמייר-ליג נדחתה וספק אם תחודש העונה.

 

ביום חמישי צפויה להתקיים ישיבת חירום של מינהלת הליגה האנגלית ובזמן שישנם לא מעט נושאים שנויים במחלוקות כמו זהות היורדות וחלוקת הכרטיסים לליגת האלופות, בנושא אחד יש הסכמה כמעט גורפת – הענקת האליפות לליברפול גם במקרה שעונת 2019/20 הגיעה כבר לסיומה.


קלופ והנדרסון (צילום: EPA)
קלופ והנדרסון. כל כך קרובים(צילום: EPA)

 

"אם ליברפול לא תזכה באליפות העונה זה יהיה פשוט לא צודק", אמר פול ברבר, המנהל המקצועי של ברייטון, ששיקף את התחושות לאור העונה יוצאת הדופן של האדומים. גם נייג'ל פירסון, מנג'ר ווטפורד, שהנחילה לליברפול את הפסד הליגה היחיד שלה העונה הסכים וכינה מצב כזה "טרגדיה".

 

אם מסתכלים על המצב בטבלה כעת, אז החלטה כזאת בהחלט מתקבלת על הדעת. בשונה מהליגה הספרדית, האיטלקית או הגרמנית, שם מאבק האליפות עדיין פתוח לגמרי, באנגליה הוא כבר הוכרע מעשית. החבורה של יורגן קלופ מחזיקה ביתרון של 25 נקודות על פני מנצ'סטר סיטי (לה משחק חסר), כשבקופה נותרו 27 נקודות בלבד.

 

 

טרנט אלכסנדר ארנולד (צילום: רויטרס)
לא ייקחו להם את התואר. ליברפול(צילום: רויטרס)

 

גם אם אף אחד לא יודה בזה, אנשים רבים פשוט מרחמים על ליברפול שלמרות שתי זכיות בליגת האלופות, עדיין ממתינה לאליפות ראשונה מאז הקמת הפרמייר-ליג אי שם ב-1992. רק כדי שתקבלו קצת פרופורציות: באותה שנה מייקל ג'קסון היה הדבר הכי חם בעולם הפופ, שרון סטון כיכבה בסרט אינסטינקט בסיסי ויעקב טרנר היה בכלל מפכ"ל המשטרה ולא חלם שיום אחד יקראו על שמו אצטדיון. אין מה להגיד, לפעמים זה מרגיש כאילו ליברפול היא כמו גולום משר הטבעות, שמפנטז על הטבעת ונמצא כל כך קרוב אליה, רק כדי שתחמוק ממנו פעם אחר פעם.

 

המרסיסיידרס רשמו עונה מופלאה בכל קנה מידה עם איבוד של חמש נקודות בלבד מתוך 87 אפשריות. בליגה כל כך תחרותית כמו הפרמייר-ליג מדובר בהישג מדהים. יותר מזה, אחרי שבעונה שעברה ראו את הגב של מנצ'סטר סיטי למרות שהשיגו את מספר הנקודות השלישי בהיסטוריית הליגה, העונה הם צריכים 19 נקודות כדי לנפץ את השיא ולהשאיר אבק לפפ גווארדיולה והשייחים מאבו דאבי, אבל כאמור גם אם הליגה איכשהו תתחדש, קשה להאמין שהשיא יישבר.

 

ליבפרול מול נוריץ' (צילום: Getty Images)
האוהדים יזכו לחגוג באנפילד?(צילום: Getty Images)

 

במידה ואכן יוחלט להעניק להם את התואר, זאת תהיה אליפות עצובה למדי. במקום חגיגות ענק באנפילד, מצעד ניצחון בכל רחבי ליברפול, מחווה להרוגי הילסבורו וקרנבל שלם שהם מחכים לו, הם ככל הנראה ייאלצו להסתפק בחגיגות צנועות, ללא נוכחות של אוהדים. בנוסף, הם למרות שמדובר בתואר מוצדק, הוא לא הובטח רשמית על המגרש ולכן תלווה אותם תמיד כוכבית קטנה שתזכיר להם שמדובר בתואר לא שלם או אם תרצו "אליפות קורונה" ותסמכו על אוהדי היריבות, שגם ידאגו להזכיר להם את זה בכל משחק.

 

מה שלא יקרה, קשה לא להעריך את התגובה של יורגן קלופ לאירועים האחרונים. המנג'ר פירסם הצהרה בה פנה לאוהדי הקבוצה וכתב בין היתר: "אם הבחירה היא בין כדורגל לבין בריאות הציבור, אז אין כאן באמת תחרות. באמת, פשוט אין. ההחלטה שהתקבלה נועדה לשמור על האנשים בריאים ובטוחים. אנחנו נילחם ביחד וננצח את הקורונה".

 

גם הרשת לא נשארה אדישה

מלבד הבהלה לנייר טואלט וההתמכרות לאלכוג'ל, אחד המאפיינים הבולטים של התקופה האחרונה הוא ז'אנר חדש של הומור ברשת וכשמדובר במועדון כמו ליברפול, אל תצפו מהגולשים להישאר אדישים. כדי לסיים בנימה חיובית, הנה כמה ציוצים נבחרים.

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים