שתף קטע נבחר

סקי בשעון קיץ: העונה הסודית של הגולשים

בלי תורים למעליות וצפיפות במסלולים, עם יותר שעות אור וטמפרטורות מעל האפס: הכירו את התקופה הכי נכונה של עונת הסקי, זו שרק מביני עניין יודעים לנצל

אצלנו החורף קפץ לביקור חפוז ועזב מבלי להספיק להשאיר פתק, אבל אירופה נהנית השנה מעונה קרה במיוחד, והיא הביאה איתה כמויות אדירות של שלג לאתרי הסקי. רגע לפני שאתם נותנים לתחושת ההחמצה לטפס בגרון, אנחנו כאן כדי לספר לכם שהשיא עוד לפנינו.

פסטיבל Top of the mountain באוסטריה ()
פסטיבל Top of the mountain באוסטריה

 

סקי באפריל

שעון הקיץ שמגיע לאירופה בסוף מרץ מטעה: אתרי הסקי ממוקמים בגובה רב, ולכן ממשיכים ליהנות משלג משובח ומתנאי גלישה מצוינים. לאלה נלווים כמה יתרונות שיכולים להפוך את אפריל לתקופה אטרקטיבית במיוחד לגולשים:

המחיר: בסביבות אפריל מחירי המלונות והטיסות מתחילים לרדת, ולכן החופשות זולות יותר.

המזג אוויר: הטמפרטורות מתחילות לעלות לאיטן ומזג האוויר נעשה נוח יותר. מצד שני הוא לא מפריע לשלג להמשיך לכסות את המסלולים.

המרחבים: לא כולם התוודעו עדיין לאטרקטיביות של התקופה הזו, ולכן בה המסלולים אינם עמוסים בגולשים – ותוכלו לתרגל את מיומנויות הגלישה שלכם.

האטרקציות: רגע לפני הסוף בוחרים אתרים רבים לחגוג את העונה המושלגת בפסטיבלים, בהופעות ובמסיבות שישאירו טעם של עוד.

אישגל. החורף עומד להיגמר? השלג ממשיך לרדת! (צילום: האתר הרשמי) (צילום: האתר הרשמי)
אישגל. החורף עומד להיגמר? השלג ממשיך לרדת!(צילום: האתר הרשמי)

 

4.5-28.4 – Dutchweek Festival בוואל טורנס, צרפת

ואל טורנס הצרפתית לא צריכה פסטיבל כדי להיחשב לאטרקטיבית באפריל. העובדה שמדובר בעיירת הסקי הגבוהה ביותר באירופה מאריכה את עונת הסקי בה ומבטיחה שלג טבעי ומשובח גם לקראת מאי.

ההולנדים באים! הפסטיבל הכתום בצרפת ()
ההולנדים באים! הפסטיבל הכתום בצרפת

ובכל זאת, את סיכום עונת הגלישה חוגגים הצרפתים דווקא בפסטיבל הולנדי. על העיירה משתלטים אלפי הולנדים והולנדיות, והם עורכים מסיבות ומופעים בהשתתפות אומנים שונים. זהו שבוע חסר מעצורים. השנה ינצחו על המסיבות Lucas&Steve, Kriss Kross Amsterdam ואומנים נוספים.

 

ומה עם השלג? השנה נפתחה עונת הגלישה בסערות שהשאירו את האתרים עמוסים בשלג. נכון להיום מגיע השלג בפסגות ואל טורנס ל-315 ס"מ. עד 10 ס"מ נוספים צפויים לרדת בשבוע הקרוב, ובאפריל צפוי שם יותר שלג מבכל העונה הקודמת. לפיכך אף שהאתר נסגר לגלישה בתחילת מאי, השלג יישאר כנראה לחגוג לפחות עד יולי.

 

30.4 – Top of the Mountain, אישגל, אוסטריה

לאוסטרים מסורת הופעות ומסיבות שפותחת ונועלת את עונת הסקי. במסיבות אלה מתארחים שמות גדולים במוסיקה. בעבר היו שם אלטון ג'ון, רובי וויליאמס, ג'יימס בלאנט, קיילי מינוג, ריהאנה, קייטי פרי ועוד. השנה תוביל את מופע הנעילה הזמרת הלנה פישר בהפקת ענק.

השמות הגדולים מגיעים. פסטיבל top of the mountain (צילום: האתר הרשמי) (צילום: האתר הרשמי)
השמות הגדולים מגיעים. פסטיבל top of the mountain(צילום: האתר הרשמי)

ומה עם השלג? נכון להיום פסגות אישגל מתקשטות בשלג בגובה של יותר ממטר וחצי, והסופה השבועית עוד לפנינו. בנוסף, 90% מ-238 הק"מ של מסלולים באתר נמצאים בגובה של יותר מ-2,000 מטר, מה שיבטיח תנאים נוחים לגלישה וכמויות יפות של שלג גם באפריל.

 

9-14.4 – Snowbombing, מאיירהופן, אוסטריה

אחד מאירועי ה-Show On Snow הטובים בעולם. הוא כולל הופעות של גדולי האמנים ומסיבות על ההר, ברחובות, ביער ואפילו באיגלו. השנה יארח הפסטיבל אמני ענק, ואלה כמה מהם: De la soul, Gigs, Novelist, Chase&Status, Andy C, Dixon, Groove Armada, Anna Wall, North Base ועוד.

חגיגות סוף עונה במאיירהופן (צילום: האתר הרשמי) (צילום: האתר הרשמי)
חגיגות סוף עונה במאיירהופן(צילום: האתר הרשמי)

ומה עם השלג? לצד הפסטיבל, מאיירהופן מציעה את קרחון ההינטרטוקס, הממוקם בגובה 3,250 מטר. הוא נקודת תצפית מרהיבה על כל האלפים. עוד יש באתר מרחב נוח לגלישה לכל הרמות ושלג משובח כל השנה. נכון להיום ההינטרטוקס מתקשט בשלג בגובה שלושה מטרים וחצי.

 

הכותבת היא עורכת תוכן ב-SkiDeal

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: האתר הרשמי
אישגל. יותר ממטר וחצי שלג
צילום: האתר הרשמי
מומלצים