שתף קטע נבחר

5 דברים שאתם חייבים לעשות בלרנקה

חבר שלנו טס לקפריסין כל הזמן אז שאלנו אותו מה בדיוק יש לעשות שם, במיוחד בלרנקה וזה מה שהוא ענה

חבר שלנו טס לקפריסין 5-6 פעמים בשנה, ולא רק בגלל שלוקח פחות זמן לטוס לשם מלהיכנס לתל אביב. מה כבר יש לו לעשות שם? כמה וכמה וכמה דברים, מסתבר. במיוחד בלרנקה.

 

עיר נמל הים לרנקה, קפריסין (צילום: shutterstock)
עיר נמל הים לרנקה, קפריסין(צילום: shutterstock)

1. לגלוש בחוף קיטי

לרנקה מציעה הרבה אקסטרים ימי מהנה בטירוף: קייטסרפינג, גלישת סאפ, גלישת רוח ועוד פעילויות רטובות בריח מלח. את הכל עשיתי מבלי לחשוב פעמיים. טוב נו, על גלישת רוח ויתרתי, אבל זה רק כי נתפס לי שריר מהקייטסרפינג. בכל מקרה, הבנתם את הנקודה: העיר אולי נראית שלווה, אבל יש כאן אופציות לפצצות אדרנלין ברמה הכי גבוהה. יש לא מעט מקומות שמספקים את כל הכיף הזה - כולל, כמובן, השכרת הציוד הנלווה. חלקם גם מציעים קורסים למי שרוצה לעשות את הספתח בתחום. אני אישית הלכתי עם החבר'ה של קהונה שהיו מקצועיים וסבלניים והצליחו לא להיחנק מרוב צחוק כשהתרסקתי, אבל באמת שיש המון אפשרויות.

 

כתובת: Kiti, Beach, Softades, Cyprus

אתר: https://kahunasurfhouse.eu/

 

 

2. לצלול בזנוביה

כמו בישראל, גם בקפריסין לא חסרים חופי ים: בכל זאת, מדובר באי. אבל לרנקה מספקת חווית צלילה ברמה אחרת. זה לא רק המים שאיכשהו נראים פה כחולים יותר, זו גם סצינת הצלילה שהזכירה לי נשכחות ואפשרה לי לחדש את ימי הזוהר של כוכב הצלילה שהרווחתי באילת. הנוף מתחת למים עוצר נשימה. רצה הגורל ולפני 40 שנה טבעה מול נמל הדייגים של לרנקה ספינה בשם זנוביה. על פניו לא עניין משמח, אבל בחצי הכוס המלאה, נוצר שם אחד מאתרי הצלילה היפים ביותר שיצא לכם לבקר בהם. הזנוביה מככבת ברשימת אתרי הצלילה המרשימים והפופולריים בים התיכון. יש מספר מרכזי צלילה שיספקו לכם את כל הציוד – וגם צלילת ריענון אם עבר זמן מאז שחגרתם לאחרונה משקולות – ואז ישנעו אתכם למיקום. על הדרך, כדאי לכם לבקר בעוד כמה אתרים באזור ולהינות כבר מיום צלילה מלא. אני אישית בחרתי בחבר'ה הסופר מקצועיים של אלפא דייברס ומאז אני לא מחליף. גם מי שלא צלל מימיו, יכול להתחיל כאן את ההתמכרות הנפלאה הזו.

 

כתובת: Zinonos 1,Pyla Gardens, Dhekelia Road

אתר: https://alpha-divers.com/

 

3. לרכוב על טרקטורון

אם חשבתם שספורט ימי זה אקסטרים מדי, נחזור לבייסיק – רכיבת שטח. תודו שמזמן לא עשיתם את זה. האמת שגם אני התגעגעתי לסצנה וכשביררתי איפה הכי כדאי, שלחו אותי ל-Quad Bike Safari. יש להם גם היצע מרשים של טרקטורונים ובאגים, וגם אופניים וקטנועים אם אתם ממש סאחים, אבל בואו, בשביל פחות מ-4 גלגלים אני לא טורח לכתוב לכם המלצות. אפשר לשכור ליום או יותר, ואפשר גם לאמץ את אחד משני מסלולי השטח שלהם: אחד מיועד לשעתיים בערך (50-60 אירו תלוי בסוג הטרקטורון), והשני לחמש שעות (85-95 אירו). אני לקחתי את המסלול הקצר ואני כבר מתלבט מתי אני חוזר לעוד סיבוב בלו"ז פחות צפוף שיאפשר לי לעצור במקום הנהדר שתכף תקראו עליו.

 

כתובת: 23B Samon street, Pyla

אתר: http://quadbikingsafari.com/

 

  

4. לשבת בטברנת To Kazani

זמן קצר אחרי הנחיתה בלרנקה אתם תבינו שקפריסין היא האחות הקטנה והלא פחות מוצלחת של יוון. זו לא רק השפה ולא רק החופים, אלא גם המטבח המעולה שלהם. ואם כבר מדברים על אוכל, אז אי אפשר להעביר ביקור במקום כזה מבלי להיכנס לפחות פעם אחת, ואני באמת עדין אתכם, לטברנה אותנטית. יש כאן לא מעט כאלה, אבל אני גיליתי את To Kazani, טברנה מקסימה המרוחקת רבע שעה נסיעה ממרכז העיר.

שקיעה בלרנקה (צילום: shutterstock)
שקיעה בלרנקה(צילום: shutterstock)
 

אפשר לשבת בחוץ שזה אומר בחצר נחמדה כזאת שמשויכת למבנה היפה שלה, או בפנים, באווירה תוססת יותר. אם מסתדר לכם, לכו בסופ"ש ותהנו גם הופעות חיות שממש מרימות את המקום. כל זה ועוד לא דיברתי על האוכל – תפריט קפריסאי קלאסי, שזה בגדול יווני רק עם יותר זיתים, מחירים סבירים ואחלה אווירה.

 

כתובת: 28th October, No5, Aradippou

אתר: https://www.facebook.com/ParadosiakiTavernaToKazani/

 

  

5. לשתות ב-The Brewery

אני מודה שאני סאקר רציני של מקומות שמציעים מגוון טוב של בירות. עם כל הכבוד לוויסקי איכותי או קוקטיילים מרשימים, אני הכי מבסוט מול רשימה של בירות שאני לא מכיר. כ-50 סוגים המתינו לי ב-Brewery The- בר מעולה שנמצא בלוקיישן נהדר, על הטיילת של חוף פיניקודוס. כמובן שליד הבירות צריך גם לאכול משהו, והתפריט ידאג שתצאו מרוצים לא משנה אם בא לכם משהו קטן ליד או משהו משביע באמצע.

נוף הטירה בלרנקה (צילום: shutterstock)
נוף הטירה בלרנקה(צילום: shutterstock)

כמתבקש ממקום הסמוך לים, יש כאן שפע בעלי חיים שהבוקר עוד שרו עם בת הים הקטנה, אבל גם אם אתם לא נמנים על חובבי הדגים, תמצאו אפשרויות מעניינות – מקסיקני, יפני, איטלקי, המבורגרים, יו ניים איט. יש כאן תפריטים שונים לבוקר, בראנץ', צהריים וערב, אבל בעיניי, העובדה שאפשר להזמין כאן בירה במחירים נוחים לאורך כל היום - מנצחת הכל. המקום הכי טעים בעיר, באחריות.

 

כתובת: 77 Athenon Avenue, Finikoudes Promenade

אתר: https://www.thebrewerylarnaca.com/homepages/homepage-ii/

View this post on Instagram

Christmas Mood at The Brewery!

A post shared by The Brewery Larnaca (@thebrewery_larnaca) on

 
 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים