שתף קטע נבחר

ירידה בשביעות רצון התיירים בישראל

התיירים המגיעים לישראל חשים שאינם מקבלים תמורה בעד כספם. כך עולה מבדיקת משרד התיירות. מאז 2009 צנחה שביעות רצון התיירים מארץ הקודש בעשרות אחוזים. התיירים שהכי מרוצים: מאוקראינה, צ'כיה וארה"ב. הכי פחות נהנים: התיירים מקפריסין, פינלנד, טורקיה והולנד

התיירים שמגיעים לישראל סבורים שאינם מקבלים תמורה הולמת בעד הכסף שהם משלמים. כך עולה מנתונים שאסף משרד התיירות. כבר ארבע שנים ברציפות התיירים מדרגים את התמורה בעד כספם בציון נמוך ביותר (3.1 מתוך 5) בסקר שביעות רצון של משרד התיירות. מאז 2009 חלה צניחה של יותר מ-20% בשביעות הרצון של התיירים בסעיף התמורה לכספם.

תיירים בים המלח. מי הכי מרוצים? (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
תיירים בים המלח. מי הכי מרוצים?(צילום: Shutterstock)

נתוני משרד התיירות מלמדים כי בסעיף התמורה בעד הכסף התיירים שפחות שבעי רצון הם אלה מרומניה (ציון 2.4), מפינלנד (2.5), מספרד (2.6) וכן התיירים מבלרוס, פולין, מקסיקו, קפריסין ודרום אפריקה שנתנו ציון של של 2.7 לתמורה בעד הכסף. לעומתם, התיירים שבעי הרצון מהתמורה בעד הכסף הם אלה מארצות הברית (3.5) ומצרפת (3.4).

 

עלייה בתחושת הביטחון

השקט היחסי בשנים האחרונות בישראל מתורגם גם לגידול במספר התיירים וגם לתחושת הביטחון הכללית שלהם בעת הביקור בישראל. הציון הממוצע שהם נותנים לביטחון האישי הוא 4.3 נקודות מתוך 5. בשנת 2009 עמד הציון על 4.1 ואילו ב-2011 על 3.9. התיירים מרוסיה ובלרוס, כך מתברר, חשים בישראל בטוחים יותר מאשר תיירים ממדינות אחרות ונתנו לנושא הביטחון האישי ציון של 4.6. תיירים שחשו פחות ביטחון אישי בישראל היו תיירים מסינגפור, רומניה ודרום קוריאה (3.9) ותיירים מהולנד, פולין וספרד (4.0).

שוטרים בירושלים. תחושת הביטחון בעלייה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
שוטרים בירושלים. תחושת הביטחון בעלייה(צילום: EPA)

מה חושבים התיירים על מדריכי הטיולים? מתברר כי מדריכי הטיולים זוכים כבר שלוש שנים ברציפות לציון הגבוה ביותר (4.5) בכל הקשור לשביעות רצון. את הציון הגבוה ביותר (4.9) הם קיבלו מקבוצות תיירים מאינדונזיה ולאחר מכן מקבוצות תיירים מהודו וברזיל (4.7). תיירים ממדינות רבות כמו רומניה, הפיליפינים, אוקראינה, ארה"ב, קנדה, מקסיקו ועוד מספר מדינות נתנו למדריכי הטיולים ציון של 4.6, כלומר עדיין מעל הממוצע.

מוניות בנתב"ג. לא מרוצים ()
מוניות בנתב"ג. לא מרוצים

נתון נוסף בסקר מתייחס לשביעות הרצון מהמסעדות בישראל. המסעדות, כך מתברר, מקבלות ציון ממוצע של 3.9. השוויצרים, הפליפינים, הרוסים וההודים נתנו למסעדות ציון מעל הממוצע. מי שלא ממש מתלהב מהמסעדות בישראל הם התיירים מצ'כיה ורומניה שנתנו למסעדות רק ציון של 3.6 נקודות. גם הסינים, דרום קוריאנים, אוסטרים, הולנדים, פולנים ושבדים מתלהבים פחות (3.7) מהמסעדות בישראל.

 

המוניות בישראל זוכות כבר שנים לציונים נמוכים מצד התיירים וגם בשנה האחרונה הן זכו לציון של 3.5 בלבד. את הציונים הנמוכים ביותר הם קיבלו מהתיירים מפולין וברזיל (2.6) וכן מתיירים מסין (3.0) מאוסטרליה ומקסיקו (3.1). התיירים שדווקא אהבו במיוחד את המוניות בישראל היו תיירים מליטא (4.1), רוסיה (3.9), הולנד ודרום אפריקה (3.7).

 

שביעות הרצון הממוצעת של התיירים מהביקור בישראל עומדת על ציון ממוצע של 4.3 מתוך 5. מתברר שהתיירים שהם הכי שבעי רצון מהביקור פה הם התיירים מאוקראינה ואינדונזיה שנתנו ציון ממוצע של 4.6 ואחריהם התיירים מצ'כיה, ארה"ב, קנדה, ארגנטינה, ברזיל והודו שנתנו לביקור בישראל ציון של 4.5. ומי פחות נהנה פה? התיירים מקפריסין ומפינלד שנתנו לביקור ציון של 3.9 וכן התיירים מטורקיה והולנד שהציון הממוצע שנתנו לביקור בישראל היה 4 נקודות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shutterstock
תיירות בישראל
צילום: Shutterstock
מומלצים