שתף קטע נבחר

לאור גל הביטולים בצפון: האם המחירים ירדו? בדקנו

בעקבות המצב הביטחוני נרשמו ביטולים רבים לסוף השבוע הקרוב במקומות האירוח השונים. האם בעלי הצימרים ואתרי התיירות מורידים מחירים על מנת למשוך את המטיילים חזרה? תלוי את מי שואלים ועד כמה מתעקשים

החשש לביטולים בענף התיירות בצפון, בעקבות ההסלמה במצב הביטחוני - אכן התקיים. כפי שראינו הבוקר (ה') גל ביטולי ההזמנות החל וצימרים רבים באזור רמת הגולן בפרט וצפון הארץ בכלל מדווחים על תפוסה נמוכה מאוד ועד אפס אחוזים.

 

 

למרות שתושבי רמת הגולן ממשיכים בשגרת חייהם על רקע המתיחות בגזרה הצפונית וחילופי המהלומות הצבאיות בין ישראל לאיראן - נראה כי המצב הביטחוני עשה את שלו וגרם לגל ביטולים של מטיילים שתכננו להגיע לאזור בסוף השבוע הקרוב. מנגד, היו גם מטיילים, כולל תיירים מחו"ל, שפקדו בכל זאת את אתרי התיירות ברמה, תוך שהם מדווחים על תחושת ביטחון.

"אפס הזמנות לסופ"ש הקרוב", צימרים בצפון הארץ ()
"אפס הזמנות לסופ"ש הקרוב", צימרים בצפון הארץ
 

לאור גל הביטולים הנוכחי עלו תהיות רבות לגבי מצב המחירים במקומות התיירותיים באזור הצפון. האם בעקבות הירידה המשמעותית בהזמנות - בעלי מקומות הלינה והאירוח בצפון מורידים את המחירים בניסיון למשוך מטיילים בחזרה ברגע האחרון או שהם נשארים עם המחירים המקוריים?

 

בבדיקה שערכנו גילינו כי רוב בעלי הצימרים החליטו להשאיר את המחירים כפי שהם, גם אם המשמעות היא להישאר עם חדרים ריקים. אחרים אמרו לנו כי הם מוכנים להתגמש מעט במחיר כדי להחזיר את המטיילם לצפון.

צה
פריסת טנקים ברמת הגולן לאור המצב הביטחוני(צילום: AFP)
 

"לא שווה לנו להוריד מחירים"

מהצימרים בקתותיים בשמורת נחל עורבים שבגולן מסרו כי "יש כרגע אפס טלפונים שזה די חריג". אומנם התקופה הנוכחית נחשבת חלשה יחסית בלי קשר למצב הביטחוני מאחר ומדובר ב"לואו סיזן" שבין חג הפסח לחג השבועות וחודשי הקיץ.

 

מצד שני, קטיף הדובדבנים שמתחיל בימים אלו כן היה אמור למשוך אנשים לאזור הצפון ולכן הביטולים מורגשים. "אני מניח שאם לא היה קורה כל מה שקרה בימים האחרונים - היו טלפונים להזמנת מקומות", מסביר הבעלים של בקתותיים. לגבי המחירים הוא מוסיף כי אין שינוי. "זה סוף שבוע מוזל בכל מקרה, כך שלהביא זוג לישון כאן במחיר מוזל יותר - ייצא לא משתלם עבורנו". המחיר עבור לילה בסוף השבוע הקרוב עומד על 450 שקלים לזוג.

תיירים בהר בנטל (צילום: AFP)
תיירים בהר בנטל(צילום: AFP)
 

אריה, הבעלים של סוויטות נועם בגליל, מעדיף גם הוא לדבוק במחיר הקיים. "המצב לא אמור לגרום לירידת מחירים. הצימר נשאר אותו צימר, מי שלא רוצה לבוא בגלל המצב שלא יבוא, אני לא אוריד מחירים בגלל המצב הביטחוני". לגבי סוף השבוע הבא - חג השבועות, שבו כבר יש הזמנות רבות שהוזמנו מראש אומר, אריה כי נכון לעכשיו אין ביטולים.

צה
רמת הגולן בימים האחרונים(צילום: EPA)
 

גם בעלת הצימרים "ורד במצוק", הממוקם בלב רמת הגולן, טוענת כי אין לה עניין להוריד מחירים לסוף השבוע הקרוב, שכן המחיר גם כך יחסית נמוך - 500 שקלים ללילה עבור זוג ללא ארוחת בוקר. "רק הניקיון והתחזוקה עולים לי כל כך הרבה שכבר עדיף שהצימר יישאר ריק מאשר להוריד את המחיר".

 

"נאלצתי להתגמש ב-25 אחוזים"

עם זאת, יש מי שכן מגלה גמישות לאור המצב המתוח שהרחיק מטיילים רבים מאזור הצפון. שלום אלבז, תושב צפת, מספר כי בבעלותו שלושה מתחמי אירוח באזור צפת: "קבוצה אחת ביקשה לעבור למתחם 'חלומות הדר' שבו יש ממ"ד וקבוצה גדולה שצפויה להגיע למתחם 'בוסתן צפתי' התקשרה לקבל פרטים על קרבת העיר צפת לאירועים, קיום ממ"ד וכדומה.

 

"החשש הגדול שלנו התיירנים בגליל הוא שהאירועים האלו ייגררו לשבוע הבא שבו נציין את שבועות וכולם בתפוסות מלאות או גרוע מכל - אם האירועים יפגעו בתיירות הקיץ - עליה נשענת כל הפעילות שלנו במתחמי הצימרים והווילות". לגבי המחירים ענה אלבז: "בגלל ביטול לאור המצב נאלצתי להתגמש ולאפשר אירוח לאורחים אחרים במחיר המוזל ב-25 אחוזים".

היום בקייקי כפר בלום (צילום: קייקי כפר בלום)
היום בקייקי כפר בלום(צילום: קייקי כפר בלום)
 

אתרי תיירות רבים בצפון מוסרים כי היום נרשמו ביטולים נוספים למרות החזרה לשגרה. "גם בחמת גדר שבבקעת הירדן 800 איש ביטלו. כנ"ל בקייקי כפר בלום - קבוצות מבטלות באתרים כמו אתר החרמון, צוק מנרה ומנרה לודג', מלון נוף גנוסר על שפת הכנרת. לצד זה יש אנשים שכן מגיעים ולא משנים תכניות. אבל אין ספק שהמצב יוצר נזק כלכלי מטורף", מסכמת יח"צנית של אתרי תיירות רבים בצפון.

מבקרים בצוק מנרה (צילום: צוק מנרה)
מבקרים בצוק מנרה(צילום: צוק מנרה)
 

אופנוענים שהגיעו היום למסע בחרמון ולא ביטלו (צילום: אתר החרמון)
אופנוענים שהגיעו היום למסע בחרמון ולא ביטלו(צילום: אתר החרמון)

דורון קרן, מנכ"ל "הגושרים מלון בטבע", אומר כי עקב המצב הביטחוני נרשמו ביטולים רבים, למרות שהשגרה בגליל נשמרת. "במקום מאה אחוז תפוסה שהיה צפוי לסוף שבוע, אנו נמצאים בתפוסה של 40 אחוזים בלבד, המלון יוצא במחירי מבצע לסוף שבוע הקרוב". המשמעות - הנחה של 17 אחוזים על לינה וארוחת ערב בחינם. "אני מקווה שאנחנו כבר אחרי המתיחות ושנחזור לשגרה מלאה בשבוע הבא ולקראת חג השבועות, בכל חדרי האירוח בגליל ובגולן".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: קייקי כפר בלום
צימרים אטרקציות רמת הגולן מצב ביטחוני כפר בלום
צילום: קייקי כפר בלום
מומלצים