שתף קטע נבחר

קרוב מתמיד: להגיע לעיר העתיקה ברכבל

פרויקט הרכבל אל העיר העתיקה בירושלים קיבל היום דחיפה נוספת - אישור להקצות 200 מיליון שקלים להקמתו. האם אורחי האירוויזיון יוכלו להגיע אל החלק היפה בעיר ברכבל ולצפות בה מלמעלה?

צעד נוסף בדרך להקמת הרכבל המיוחל בבירה: היום (א') ביום ירושלים - הממשלה אישרה את הצעת שר התיירות להקצות 200 מיליון ש"ח להקמת רכבל תיירותי לעיר העתיקה. צעד שאמור לקדם את קיום הפרויקט המיוחל בבירה.

הדמיית פרויקט הרכבל בירושלים (הדמיה)
הדמיית פרויקט הרכבל בירושלים(הדמיה)
 

 (צילום: הרשות לפיתוח ירושלים) (צילום: הרשות לפיתוח ירושלים)
(צילום: הרשות לפיתוח ירושלים)

זאת לאחר שבשנה שעברה, בחגיגות ה-50 לאיחוד ירושלים, הפרויקט אושר לראשונה על ידי הממשלה. אז הממשלה אישרה את יציאת הפרויקט לדרך עם תקציב תכנון של 15 מיליון ש"ח ממשרד התיירות. כעת אישרה את ההשקעה הנוספת מתקציב 2018-20.

 


"הרכבל עתיד לשנות את פניה של ירושלים, לאפשר גישה קלה ונוחה לתיירים ולמבקרים בכותל ולשמש אטרקציה תיירותית יוצאת דופן בחשיבותה. אין יום חגיגי יותר לאישור ההחלטה מאשר יום ירושלים, ואני מברך על שלב נוסף בדרך להקמת הפרויקט החשוב הזה״, אמר היום שר התיירות, יריב לוין.

"האטרקציה שתשנה את פני העיר" (צילום: הרשות לפיתוח ירושלים) (צילום: הרשות לפיתוח ירושלים)
"האטרקציה שתשנה את פני העיר"(צילום: הרשות לפיתוח ירושלים)
  

אורך המסלול המתוכנן של הרכבל הוא 1,400 מטרים, והוא יעבור בין מתחם התחנה שבמושבה הגרמנית, דרך הר הזיתים ועד שער האשפות בחומות העיר העתיקה. לרכבל מתוכננות ארבע תחנות, כולל בהר ציון ובמרכז המבקרים קדם, שבעיר דוד. כמו כן, מסלול הרכבל יעבור ברובו בשטח בבעלות ציבורית. לפי ההערכות הקיימות הרכבל צפוי להתחיל לפעול במהלך 2021.

מסלול הרכבל הכולל 3 תחנות עצירה (הדמיה)
מסלול הרכבל הכולל 3 תחנות עצירה(הדמיה)
 

הפרויקט יבוצע על ידי הרשות לפיתוח ירושלים. בדברי ההסבר להצעת ההחלטה נכתב: "פרויקט הרכבל מהווה אבן דרך משמעותית בקידומה של ירושלים וחיזוק מעמדה כבירת תיירות עולמית כדי להגדיל באופן משמעותי את התיירות הנכנסת למדינה ולחזק את כלכלתה.

 

הפרויקט שיעזור להיערך לאירוויזיון 2019

הרכבל יהווה גם אטרקציה תיירותית ייחודית שממנה ניתן יהיה לצפות מהגובה על ירושלים ואתריה הייחודיים, כמו גם יחזק וייפתח את מוצר הלילה התיירותי של העיר, תוך כדי נסיעת הרכבל.

 (צילום: הרשות לפיתוח ירושלים) (צילום: הרשות לפיתוח ירושלים)
(צילום: הרשות לפיתוח ירושלים)
 

״אזור אגן העיר העתיקה הוא מקום המושך אליו למעלה מ-10 מיליון מבקרים בשנה. אך לפני שבוע, במסגרת ג׳ירו דאיטליה נוכחנו כולנו להבין את המשמעות התשתיתית של פריחת התיירות בירושלים, וכעת נערכת הבירה לארוע תיירות בינלאומי נוסף - אירוויזיון 2019.

 

"על כן הנחיתה הממשלה לקדם תכנית לאומית להנגשת אזור העיר העתיקה - על כל אתרי המורשת, הדת, התיירות והמסחר השוכנים בו - בשיתוף משרד ראש הממשלה, משרדי ירושלים ומורשת, האוצר, התחבורה, התיירות ועיריית ירושלים. היום, כאמור נמצאו ואושרו המקורות התקציביים לקידומה", אמר ל-ynet אייל חימובסקי, מנכ״ל הרשות לפיתוח ירושלים.

 

ממשרד התיירות נמסר כי המשרד פועל בדרכים מגוונות כדי לשפר את המוצר התיירותי בישראל ולחזק את התיירות כמנוע צמיחה כלכלי. שנת 2017 הסתיימה עם שיא כל הזמנים בתיירות עם יותר מ-3.6 מיליון תיירים ונראה כי המגמה נמשכת גם בשנה הנוכחית.

 

"ירושלים מהווה את אחד העוגנים התיירותיים המרכזיים בישראל, וככזו, משרד התיירות ממקד מאמצים מגוונים בירושלים – תשתיות, שיווק, ופיתוח המוצר התיירותי", נמסר מהמשרד.

 (צילום: הרשות לפיתוח ירושלים) (צילום: הרשות לפיתוח ירושלים)
(צילום: הרשות לפיתוח ירושלים)

 (צילום: הרשות לפיתוח ירושלים) (צילום: הרשות לפיתוח ירושלים)
(צילום: הרשות לפיתוח ירושלים)
 

הרכבל יכול להוות גורם נוסף לעידוד התיירות לירושלים ולפתרון תחבורתי למבקרים ולתיירים הפוקדים את העיר ויהיה בו חיסכון ויעילות. הרכבל מוגדר כפרויקט בעל חשיבות רבה לתיירות בירושלים. הוא יעניק פתרונות של תחבורה ואיכות הסביבה והוא ינגיש את העיר העתיקה לאנשים עם מוגבלויות.

 

בימי חג לשלוש הדתות מבקרים בעיר העתיקה בין עשרות למאות אלפי אנשים. היום מנועה כניסת כלי רכב לרוב חלקי העיר העתיקה למי שאינו מתגורר בה.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הרשות לפיתוח ירושלים
הרכבל שיביא אתכם לעיר העתיקה
צילום: הרשות לפיתוח ירושלים
מומלצים