שתף קטע נבחר

לא התקבלתם לקורס טיס? אל על נותנת הזדמנות שנייה

אל על הציגה הבוקר מיזם חדש: קורס טיס בארצות הברית בשיתוף בית ספר לטיסה אמריקני שאמור להכשיר טייסים מסחריים בתוך כשנתיים. בין תנאי הסף: גיל 21 ומעלה, אזרחות ישראלית, בגרות מלאה והתאמה ביטחונית. שירות צבאי בצה"ל? לא חובה

חולמים להיות טייסים ולא הייתם בחיל האוויר? עכשיו תוכלו להגשים את החלום: חברת התעופה אל על פתחה הבוקר (יום א') באופן רשמי את ההרשמה לאקדמיה לטיסה של החברה בארצות הברית, שתכשיר טייסים מסחריים במשך שנתיים.

 

 

בחברת התעופה הישראלית בחרו לשתף פעולה עם האקדמיה האמריקנית Aviator College of Aeronautical Science & Technology, במדינת פלורידה, כצעד שנועד להתגבר על מגבלות רגולטוריות ותשתיתיות הקיימות בישראל.

קורס טיס אל על (צילום: אל על)
רוצים ללמוד לטוס? קורס טיס בארה"ב מטעם אל על(צילום: אל על)
בין היתר תספק האקדמיה האמריקנית צוותי הדרכה, מטוסי הדרכה מסוגים שונים ומעונות לחניכים בתוך מתחם הלימודים. אז מדוע בארצות הברית דווקא? העובדה ששם קיימים שדות תעופה רבים וכמעט שאין מגבלות על נתיבי הטיסה - לעומת המצב בישראל המאופיין במעט שדות תעופה וצורך לאשר נתיבי טיסה עם רשות שדות התעופה וחיל האוויר - הופכת את תהליך ההכשרה בארצות הברית לפשוט יותר.

מטוס אל על (צילום: shutterstock)
האם בגלל המחסור בטייסים? המיזם החדש של אל על(צילום: shutterstock)
 

קורס טיס ללא ניסיון קודם

במסגרת המסלול המוצע יוכלו נשים וגברים בעלי אזרחות ישראלית, מעל גיל 21, ללא רקע או ניסיון קודם בטיס, לרכוש את מקצוע הטיס במסלול לימודים בארצות הברית תוך ליווי מקצועי של מדריכי טיסה של אל על שיגיעו מישראל. בין דרישות הסף הנוספות: התאמה ביטחונית, אישור כשירות רפואי, מעבר מבחן באנגלית ותעודת בגרות. שירות בצה"ל לא נכלל ברשימת הדרישות.

קורס טיס אל על (צילום: אל על)
מה צריך? שנתיים לימודים בפלורידה וכ-95 אלף דולר(צילום: אל על)
  

ההכשרה שתארך כשנתיים כוללת רישיון פרטי, רישיון מסחרי והסמכה כמדריך טיסה שתאפשר להגיע לאלף שעות טיסה - דרישת הסף לעבודה כטייס מסחרי בישראל.

קורס טייס אל על (צילום: אל על)
מרכז ההדרכה בפלורידה(צילום: אל על)
  

בתום ההכשרה יעברו המועמדים מבחני קבלה נוספים לאל על, ומי שייבחר יוכל גם לעבוד בחברות התעופה הישראליות האחרות בארץ ומחוץ לארץ. עלות הקורס נאמדת ב-70 אלף דולר, שישולמו בארבע פעימות. מעבר לעלות הלימודים יש לקחת בחשבון גם את עלות המחייה בתקופת ההכשרה שמוערכת ב-25 אלף דולר נוספים.

קורס טיס אל על (צילום: אל על)
לומדים בארה"ב ויכולים לטוס בארץ ובעולם(צילום: אל על)
 

בחברת התעופה יציעו תוכנית מימון בתנאים מועדפים שתאפשר למועמדים להחזיר את העלות כשיתחילו לעבוד כמדריכי טיסה, תוך כדי השלמת שעות הטיסה עם חניכים.

קורס טייס אל על ()
קורס טייס אל על ()
 

הקורס הראשון ייפתח בדצמבר 2018, ובינואר 2019 יטוסו החניכים הראשונים ללימודים ולהכשרה בפלורידה. נמרוד בורוביץ, ראש אגף אסטרטגיה ופיתוח עסקי באל על, הסביר כי "מגמות התרחבות עולם התעופה והצטיידות במטוסים בארץ ובעולם מצביעות על מחסור עולמי בטייסים.

 

"אנו באל על מזמינים לראשונה צעירים וצעירות לבחור בעולם התעופה כקריירה וללמוד במסלול מעניין, חווייתי ומאתגר בעל אופק תעסוקתי. לאחר בחינה ממושכת של אלטרנטיבות, יצרנו מסלול לימודים ייחודי תוך שימוש בכל היתרונות המובנים של אל על בבניית מסלול לקריירה כטייסים מסחריים".

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אל על
מיזם חדש של אל על: ללמוד טיס באקדמיה בפלורידה
צילום: אל על
מומלצים