שתף קטע נבחר

רונה רמון בחניכת נמל התעופה בערבה: "לפעמים חלומות מתגשמים"

הבוקר נערך טקס הסרת הלוט בכניסה לטרמינל הנוסעים בנמל התעופה "רמון" שנקרא על שם אילן ואסף רמון. רונה רמון: "היום הזה גורם לי להתעלות נפש". צפו בתיעוד מתוך הקוקפיט של מטוס ארקיע בהמראה המסחרית הראשונה מהנמל

 

 

"היום הזה גורם לי להתעלות נפש. הנמל הזה זאת הוכחה שלפעמים חלומות מתגשמים". כך אמרה היום (ב') רונה רמון במהלך טקס הסרת הלוט בכניסה לטרמינל הנוסעים בנמל התעופה "רמון" שנבנה בערבה. לאחר שכוחות החירום יסיימו לקיים תרגיל חירום במקום, יוסמך השדה באופן רשמי.

 

נמל התעופה הבינלאומי השני של ישראל צפוי להיפתח במהלך החודשים הקרובים, אם לא יחולו שינויים של הרגע האחרון. רמון, אלמנתו של האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן ואמו של אסף, טייס הקרב שנהרג בשנת 2009 בטיסת אימונים, אמרה בטקס כי "המבנה היפהפה שעומד מאחוריי מנציח בצורה כל כך מכובדת ויפה את יקיריי, אילן ואסף.

רונה רמון (צילום: מוטי קמחי)
רונה רמון, בטקס היום(צילום: מוטי קמחי)
"אמרתי לילדים שלי: 'תחשבו על כל שדות התעופה שאנחנו מכירים בעולם, הם קרויים על שמם של אנשים פורצי דרך, מנהיגי עולם ששינו את ההיסטוריה, והנה הכבוד נפל עכשיו בחלקם של יקיריי". רמון סיפרה כי אילן ואסף מסמנים עבורה את הישראלי היפה: "כשאילן הביט מהחלל על ישראל הוא אמר שהיא קטנה ויפהפייה, ולכן עלינו לשמור עליה כבבת עיננו. אסף היה אומר: 'למה אני פה? למה ישראל? זה ברור לי, מאחר שהיא חלק ממני ואני מאוהב בה - בתרבות, בחברה, במוזיקה ובים. פשוט אין על המקום הזה'.

 

"לפני 5 שנים חלמנו חלום, ועכשיו אנחנו עומדים מול אבן שואבת ומקור התחדשות לכל אזור אילת והסביבה". את דבריה סיימה רמון במסר לטייסים שינחתו בעתיד בנמל התעופה החדש: "אני חושבת על החברים של אילן ואסף, הם כנראה אלו שימריאו וינחתו מכאן בטיסות אזרחיות מהארץ ומהעולם, וכשאני חושבת עליהם מגיעים לנחיתה ואומרים ברשת הקשר 'רמון איירפורט', הם ישר יתחברו למקום הזה ולישראליות הזאת".

 

כוחות החירום של נמל התעופה החדש החלו במהלך הבוקר בתרגיל הסמכה שיימשך אל תוך הלילה, ובסיומו יאושר השדה על ידי רשות התעופה האזרחית כשדה פעיל שיכול לשמש להמראה ולנחיתה של מטוסי נוסעים.

נמל התעופה רמון (צילום: מוטי קמחי)
השר ישראל כץ ורונה רמון גוזרים את הסרט(צילום: מוטי קמחי)
 

"אין דבר יותר סמלי ומתאים להנצחת שני האישים החשובים שתרמו כה רבות למדינת ישראל מאשר לקרוא על שמם את שדה התעופה", אמר שר התחבורה ישראל כץ. "השדה הזה יאפשר לכל המטוסים בכל הגדלים לנחות כאן. קיבלתי את ההחלטה על הקמת שדה התעופה ליד אילת אחרי חמש או שבע שנים של דיונים ביקורתיים שלא הובילו לשום מקום, בין היתר רעיון להקים שדה משותף עם ירדן.

 

"אנחנו מחזקים כך את מדינת ישראל, זה יהיה שדה אלטרנטיבי לנתב"ג בשעת חירום, גם במצבי מזג אוויר וגם במצבים שבהם ישראל תאוים. יש לנו שדה נוסף שלנו, לא צריך יותר לנחות בלרנקה או בעמאן. כשאנחנו רואים מה קורה בסביבה, אנחנו הודפים בכך את האיומים ומחזקים את מעמדה של ישראל. איומי איראן וגורמי הטרור לא יחלישו אותנו".

 

 

 

נמל התעופה רמון (צילום: מוטי קמחי)
התרגיל שנערך בנמל התעופה (צילום: מוטי קמחי)

נמל התעופה רמון (צילום: מוטי קמחי)
מטוס "שושנה דמארי" משתתף בתרגיל(צילום: מוטי קמחי)
  

נמל התעופה רמון נבנה בהשקעה של 1.8 מיליארד שקלים מתקציבה הפנימי של רשות שדות התעופה וממכירת המקרקעין של שדה התעופה באילת. מסלול ההמראות והנחיתות הארוך של השדה מאפשר לכל סוגי המטוסים, כולל מטוסי ג'מבו גדולים, להמריא ולנחות ברמון מכל שדה תעופה בעולם. במקור תוכנן כי מסלול ההמראות והנחיתות יהיה באורך של 3.1 קילומטרים, אולם לבסוף הוחלט להאריכו ל-3.6 קילומטרים בעקבות לקחי מבצע צוק איתן.

 

הצפי: שני מיליון נוסעים בשנה 

במהלך בנייתו של שדה רמון הוכפל מספר חניות המטוסים מ-30 לכ-60 רחבות מטוסים, המאפשרות חניה בשדה לכל צי המטוסים הישראלי הקיים. בנוסף, הוקמה גדר ביטחונית בגבול עם ירדן שמגינה על הנמל הבינלאומי מפני ירי טילים.

 

טרמינל הנוסעים החדש ב"רמון" ישרת כשני מיליון נוסעים בשנה, ברמת שירות גבוהה. לנוחות הטסים לחו"ל הוקמו חניות דיוטי-פרי מרווחות. הנמל החדש משתרע על שטח של כ-3,500 דונם, ושטח הטרמינל הוא כ-35 אלף מ"ר. נמל התעופה "רמון" כולל מגדל פיקוח בגובה של כ-50 מטרים, וטרמינל ייחודי שמחופה בבמבוק ואלומיניום ויוצר אשליה של יער. בלב המבנה בריכה ביולוגית.

 

שיווק שדה התעופה רמון ישולב עם שיווק טיסות מרפא מיוחדות לים המלח. בנוסף לכך, מתבצעת בדיקת היתכנות של יצוא חלקי מדרום הארץ בטיסות מטען שימריאו משדה התעופה רמון לשווקים שונים באירופה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
רונה רמון, היום
צילום: מוטי קמחי
מומלצים