שתף קטע נבחר

נתונים בארה"ב: התייר הישראלי עוזב בזמן

דו"ח חדש: הישראלים שנדרשים לוויזה לביקורם בארה"ב, שוהים בה כחוק במסגרת הזמן שנקבע להם

פסל החירות (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
פסל החירות(צילום: shutterstock)

נתונים חדשים שפירסמה ממשלת ארצות הברית חושפים כי השם הרע שיצא לישראלים בכל הקשור לשהיית-יתר שם שלא כחוק – אינו מוצדק.

  

הנתונים הישוו את התיירים מישראל, הנדרשים להוציא ויזה כדי להיכנס לארה"ב, לתיירים משבע מדינות אחרות, שפטורות מוויזה. הנתונים מתייחסים לשנת 2017 ומהם עולה כי רק 0.97% מהתיירים הישראלים שביקרו במהלכה בארה"ב שהו בה מעבר לזמן המותר (4,049 תיירים מבין 419,356).  

 

 

התיירים הישראלים, כך עולה מהנתונים, ממושמעים יותר מתיירים משבע מדינות שנהנות מפטור מוויזה לארה"ב, אשר שהו שם מעבר לתקופה החוקית: יוון 1.71% שהיית יתר; הונגריה 2.04%; לטביה 1.34%; ליטא 1.44%; פורטוגל 2.08%; צ’ילה 1.33% וברוניי 1.29%. נתון נוסף: 97.6% מכלל התיירים יצאו מארה"ב בזמן שיועד להם, לעומת 1.33% ששהו מעבר לזמן המותר.

 

הנתונים על הישראלים עומדים בניגוד לאחוז הסירוב של שגרירות ארה"ב בבקשות ויזה לישראלים: בשנת 2017 הוא עלה ל-4.88% לעומת 4.1% בשנה שקדמה לה. העלייה הזו הרחיקה את ישראל מהסיכוי להתקבל לרשימת המדינות שפטורות מוויזה, שכן התנאי לקבלת הפטור הוא סירוב שנמוך מ-3%.

  

עו"ד ליעם שוורץ, שמתמחה בדיני הגירה לארה"ב, אמר כי מרבית הסירובים לוויזת תייר מבוססים על החשש שהפונה יישאר בארה"ב. "טוב לראות שעל פי נתונים רשמיים רק אחוז זעום של התיירים הישראלים לא יוצאים מארה"ב כחוק. מדובר בתעודת כבוד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים