שתף קטע נבחר

חגי תשרי 2018: מתי הכי משתלם לטוס?

תקופת החופשות המשפחתיות הבאה כבר בפתח, אז אם עדיין לא הזמנתם אחת - זה הרגע. ראש השנה, יום כיפור או סוכות: לאן ומתי הכי משתלם לטוס, ומדוע המחירים השנה עלו לעומת השנה שעברה? בדקנו

 

 

גל הנסיעות המשפחתיות הבא כבר חוצה את האופק, וזה הרגע להבין איפה הכי כדאי לנפוש בחגים ובעיקר - מתי הכי משתלם? האם חופשת ראש השנה היא האידיאלית, או שדווקא זה החג שבו חשוב לכם להישאר עם המשפחה בארץ ולטבול את התפוח בסילאן ליד הדודה והסבתא?

מיקונוס (צילום: שירי הדר)
מחפשים עוד נופש בטן-גב אחרון? זה הזמן
 

השנה שני החגים המרכזיים יוצאים בצורה כזאת שמושכת לנו את סופי השבוע והופכת את החופש לארוך במיוחד. יום כיפור אומנם יוצא בימים שלישי ורביעי, אבל מזמן דילים זולים יחסית. בדקנו עם עשרות חברות נסיעות ותיירות מתי הכי משתלם להזמין את חופשת חגי תשרי. התוצאות לפניכם.

   ()



   ()

סוכות יקר, יום כיפור זול יותר

"חודש ספטמבר צפוי להיות עדיין חודש חם, נעים ומזמין בכל יעדי הנופש והבטן-גב, ובהתאם לכך אנחנו מזהים שהביקושים מתנקזים ליעדים אלו. כמדי שנה חג הסוכות הוא המבוקש ביותר ובהתאם גם המחירים גבוהים יותר, כשראש השנה ויום כיפור מאופיינים כחגים שבאופן מסורתי נחגגים בחוג המשפחה. זאת הסיבה לכך שסביב יום כיפור ניתן למצוא את ההזדמנויות הנוחות ביותר לדילים זולים", אומר ניר מזור, סמנכ"ל השיווק בקשרי תעופה.

יוון חלקידיקי מלון מיראג'יו (נעם גיל)
מלון מיראג'יו בחלקידיקי, צפון יוון(נעם גיל)
במרבית המקרים מצאנו כי מבין שלושת החגים - סוכות הוא אכן הזמן היקר יותר לצאת לחופשה, ויום כיפור הוא הזול מביניהם. אך לא תמיד זה הסיפור. קחו למשל את קרואטיה. אם תזמינו נופש בריזורט סולאריס (Solaris Resort) בעל ארבעת הכוכבים, תופתעו לגלות שדווקא התאריכים של יום כיפור הם היקרים יותר - 995$ עבור אדם בחבילה הכוללת טיסות, העברות, שבעה לילות וארוחות בוקר. אותה חבילה בראש השנה תצא הכי זולה, 743$, ובסוכות מחירה יהיה 856$.

מגדל הטלוויזיה, ברלין (צילום: שאטרסטוק)
עדיין אפשרי: חופשת חגים בברלין(צילום: שאטרסטוק)
 

"תזמון החגים מאפשר לקחת חופשה כמעט מבלי לאבד ימי חופש, ואנחנו אכן רואים זינוק בביקושים לחופשה בחגים. יעדי 'קיץ' כמו יוון, קפריסין ואלבניה, שהעונה בהם מסתיימת באוקטובר, מתאימים מאוד לחופשה במהלך החגים כשמזג האוויר עוד נעים.

סאמוס, יוון ()
סאמוס, יוון ב-840$ בסוכות

"כמו כל שנה, שיא הביקושים הוא בסוכות. למי שרוצה ליהנות ממחירים משתלמים כדאי להזמין את הנופש לפני, בין ואחרי החגים: בשבוע הראשון של ספטמבר - שממילא קיימת בו ירידת מחירים בגלל החזרה ללימודים, מראש השנה ועד אחרי יום כיפור, וגם אחרי סוכות לתוך אוקטובר – אז יהיו ירידות מחירים", כך אומרת גלית זכאי, מנהלת שיווק באשת טורס.

   ()

   ()
 

כך למשל, חבילת נופש לאחד היעדים הכי מבוקשים וקרובים - רודוס, בערב ראש השנה 9.9 לארבעה לילות מיום ראשון עד חמישי, הכוללת טיסות, העברות ושהות במלון רודוס פאלאס על בסיס חצי פנסיון, תעלה ליחיד 559$ בהרכב של זוג פלוס שניים.

רודוס (צילום: שאטרסטוק)
האי המועדף על הישראלים: רודוס מ-350$(צילום: שאטרסטוק)
 

חבילה דומה בסוכות לאותו מלון ברודוס אבל לשלושה לילות תעלה כבר 609$, ואילו ביום כיפור נופש ברודוס במלון בדרגת ארבעה כוכבים, על בסיס הכל כלול כולל פארק מים, יעלה 349$ (השטיח המעופף).

 

הישראלים נופשים יותר זמן מבשנה שעברה

"לאור העובדה שהשנה חגי תשרי נופלים על אמצע השבוע, אנחנו רואים שהיעדים הפופולריים הם יעדים רחוקים ובנוסף יש עליה בימי החופשה הממוצעת ל-7.5 ימים בממוצע, זאת בהשוואה לחופשה ממוצעת בחגי תשרי בשנה שעברה שארכה 5.5 ימים", אומרת תמר גרזון, מנכ"לית אתר השוואות המחירים טרווליסט.

שנגחאי, סין - ההמלצה של מנכ"לית טרווליסט לחגים (צילום: Depositphotos) (צילום: Depositphotos)
שנגחאי, סין - ההמלצה של מנכ"לית טרווליסט לחגים(צילום: Depositphotos)

"מי ששבע מהמשפחתיות של החגים מומלץ שיזמין חופשה לחג השני של סוכות, כשהחזרה לישראל למעשה תתרחש אחרי החג - עובדה שמוזילה את מחיר החופשה. ישנם מספר יעדים מיוחדים שתופסים תאוצה בשנה האחרונה כמו איסלנד, זנזיבר ויפן.

 

"אבל בתקופת סוכות ההמלצה שלי היא לנסוע לסין משום שזוהי התקופה המושלמת מבחינת מזג האוויר וגם כי זו ארץ המשלבת נופים מרהיבים לצד תרבות ומנטליות שהישראלים לא מכירים", דברי גרזון.

 

עליית מחירים לעומת תקופת החגים ב-2017

מבדיקת מחירי חבילות הנופש של חגי תשרי השנה לעומת אשתקד עולה כי המחירים עלו בעשרות אחוזים. לפי חברת אמדאוס, שעובדת עם כ-5,000 סוכנויות נסיעות ומציגה מחיר ממוצע של החופשות השנה לעומת שנה שעברה, עליית המחירים נעוצה בכמה סיבות.

קופצים לעשות את ראש השנה באמסטרדם ב-815$? (צילום: עידן חמו) (צילום: עידן חמו)
קופצים לעשות את ראש השנה באמסטרדם ב-815$?(צילום: עידן חמו)
 

מחיר חבית נפט עלה ב-40%. בתקופת החגים של 2017 המחיר עמד על 52$ לחבית, ואילו השנה המחיר הגיע ל-72$. במילים אחרות, מחירי הדלק עלו בהרבה, מה שמייקר את הטיסות.

   ()
נתונים באדיבות אמדאוס
 

סיבה נוספת היא העניין הרב שהאירופים מגלים באיי יוון השנה. התיירים מאירופה החלו לגלות את הנופש היווני, יותר מבעבר, והביקוש שלהם גורם לעליית מחירים עבור כולם, כך לפי אמדאוס, חברה לפתרונות טכנולוגיים בתחום התיירות.

שדרת לה רמבלה, ברצלונה (צילום: שאטרסטוק)
שדרת לה רמבלה, ברצלונה(צילום: שאטרסטוק)
  

בנוסף, יש לזכור כי תקופת החגים השנה יוצאת מוקדם יותר מב-2017, שאז חגגנו את חגי תשרי באוקטובר - חודש שבו מזג האוויר כבר מתקרר יותר ופחות מאפשר חופשות בטן-גב במרבית היעדים שאנחנו רואים ברשימות השנה.

 

"נותרו חבילות אחרונות"

עודד חודורוב, סמנכ"ל פיתוח עסקי של דיזנהאוז, מוסר כי המקומות בחגים עצמם אומנם כבר די מלאים, אבל נותרו לדבריו חבילות אחרונות - לפני סגירת העונה - לאגן הים התיכון, האיים היווניים וקפריסין. "אולם מי שיבחר לטוס בין החגים יוכל למצוא מחירים אטרקטיביים במיוחד כפועל יוצא של הביקוש".

למרחיקי הלכת: תאילנד בחגים (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
למרחיקי הלכת: תאילנד בחגים(צילום: shutterstock)
  

"לאורך חודש ספטמבר פזורים חלונות זמן בהם מחירי החופשות המשפחתיות משתלמים יותר ממגוון סיבות: החל מביקושים נמוכים לדוגמת השבוע הראשון של ספטמבר, סופ"ש שלפני ראש השנה, ימי חופשה מועטים שהעובד "מפסיד" כמו בסופ"ש בין יום הכיפורים וסוכות ויציאה לפני יום הכיפורים.

יוון חלקידיקי נוף כללי (נעם גיל)
ריביירת האולימפוס ב-644$ ביום כיפור

מי שישכיל לבחור לצאת לחופשה דווקא בתאריכים הללו יוכל ליהנות מחופשה זולה ומשתלמת גם במהלך חודש החגים", מסביר יאיר אשר, סמנכ"ל השיווק והמכירות בחברת השטיח המעופף.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נעם גיל
חופשת החגים מגיעה: מתי הכי משתלם לטוס?
נעם גיל
מומלצים