שתף קטע נבחר

לא לעשירים בלבד: כך תפליגו על יאכטות וסירות מנוע מבלי לפשוט רגל

סירת מנוע שמתאימה ל-7 אנשים או יאכטה עם מקום ל-16 הרפתקנים – מועדון במרינה בהרצליה מאפשר לשכור כלי שייט ולפתח תחביב שעד כה היה נדמה שהוא מחוץ לתקציב של רובנו. יצאנו לבדוק

  

לצעוד אל תוך המרינה, ללכת בין היאכטות, לרדת אל המזח, לדלג לתוך סירת מנוע יפה ומפנקת, לשחרר את החבלים ולצאת אל הים הפתוח – אם זה נשמע לכם כמו תענוג ששמור למיליונרים בלבד, אתם טועים. UBoat, מועדון שייט להשכרת סירות מנוע ויאכטות שנפתח לאחרונה במרינה בהרצליה, מאפשר גם למי שלא יכול לרכוש כלי שייט במאות אלפי שקלים להפליג מעת לעת. יצאנו לבדוק.

 

סרטון מרהיב מתעד בנייה של סופר יאכטה יוקרתית

 

שעת בוקר מוקדמת על המזח של המרינה בהרצליה. עמוסים בשקיות עם אוכל, קרם נגד שיזוף ושתייה קרה אנחנו מטפסים אל הסירה הראשונה מדגם SMART 55 KARNIC תוצרת איטליה, 115 כוחות סוס ומהירות מרבית של 30 קשר. היא יכולה להכיל עד שישה אנשים, והמחיר שלה ישר מהניילונים עומד על 150 אלף שקלים.  

השכרת סירות ויאכטות במרינה בהרצליה (צילום: אסף קמר)
יוצאים אל הים הפתוח(צילום: אסף קמר)

"מדובר בסירה יחסית קטנה ואנחנו יוצאים איתה להפלגות דיג, ספורט ימי וטיולי חופים", מסביר רועי מזלי, מנהל מועדון UBoat, רגע אחרי שהעמיס חכות מקצועיות ופיתיונות שונים על הסיפון. הילדים מקבלים שיעור בסיסי בתפעול החכות ובאמנות גרירת הפיתיונות הנוצצים. במהירות נמוכה, שמתאימה לדיג בשילוב ארוחת בוקר, אנחנו מתקדמים בהנאה רבה לעומק הים, הרוח נעימה ולאוויר הנקי שנכנס לריאות יש טעם מתוק ומשכר.

 

הגיע הזמן להגביר הילוך. בתמרון ימי מורכב, שנראה כאילו נלקח מסרט של שודדי ים, אנחנו מדלגים במים - מסירה לסירה - והאווירה מתחילה להתחמם. כעת אנחנו נמצאים בסירה מפנקת וגדולה יחסית מדגם 702 SL KARNIC, עמוסה ציוד לספורט ימי.

 

"אפשר להפליג לאשקלון או לעכו" 

מיכה דרורי, מייסד ומנכ"ל UBoat, יושב ליד ההגה בנוחות, פול-גז על המצערת, והנסיכה המעוצבת הזאת מתחילה לרחף מעל המים במהירות מטורפת עם חרטום גבוה במיוחד שחותך את הגלים כמו חמאה. "מדובר בסירת הדגל שלנו", הוא מספר. "מהירות 30 קשר, 150 כוחות סוס, מתאימה לשבעה אנשים. המחיר שלה עומד על 350 אלף שקל. זו סירת המנוע הכי גדולה שאפשר לשכור במועדון עם רישיון לסירת מנוע: עוצמה א'. יש לה חדר עם מיטה ותא שירותים, יש גז וכיור, אפשר לבשל ולהעביר יום של כיף בים. אפשר להפליג לאשקלון או לנמל עכו וקיסריה. בקיצור, לאן שרוצים".

 

הילדים חוגרים במהירות את אפודי ההצלה וקופצים בהתלהבות למים. האבוב המדוגם נקשר עם חבל ארוך לירכתי הסירה ואפשר להתחיל. לכל מי שניסה והתלהב מהחוויה האקסטרימית של משיכה באבוב או בננה במים השקטים של אגם הכינרת או בפלאטה של מפרץ אילת, כאן בים התיכון מול חופי הרצליה מחכה לו הפתעה חדשה – סלטות על הגלים.

השכרת סירות ויאכטות במרינה בהרצליה (צילום: אסף קמר)
ספורט ימי מול הרצליה(צילום: אסף קמר)
 

האבוב צובר מהירות יחד עם הסירה, הילדים צורחים מאושר, אוחזים חזק בחבלים, נאבקים בכל הכוח להחזיק מעמד בתאוצה המטורפת ובקפיצות. תוסיפו לסרט האקשן הזה גם את השפעת הגלים השובבים של הים, שנותנים עבודה משובחת, וקיבלנו חוויית אקסטרים מדהימה ומלאת אדרנלין.

 

בשלב השני של חגיגת הספורט הימי אנחנו מורידים למים גלשן וויקבורד. מתברר שלא כל מי שמצליח לעשות סקי מים בטבריה, יצליח לגלוש גם בים התיכון. בים יש גלים ומרחב אינסופי, ומדובר באתגר פיזי ומנטלי לא פשוט. מזל שלדרורי הקברניט יש סבלנות, לאחר כמה ניסיונות מתסכלים הילדים לומדים את הטריק, והחגיגה של אדרנלין, קצף וגלים נמשכת בשיא הכוח.

 

הספורט הימי, ההתרסקויות וההצלחות הכניסו את הילדים להיי מטורף, והם מסרבים בכל תוקף לצאת מהמים הצלולים של העומק ולעבור לבדיקה של הסירה השלישית. הפעם אנחנו יוצאים מהקטגוריה הקלאסית של סירות מנוע להשכרה עם רישיון עוצמה א', ועוברים ליאכטה דו-מנועית מהירה וחזקה במיוחד, תוצרת איטליה, בעיצוב חלומי ומפנק כמו בסרטי ג'יימס בונד או בסדרה "נרקוס".

השכרת סירות ויאכטות במרינה בהרצליה (צילום: אסף קמר)
אסף קמר מנווט את יום הכיף במים(צילום: אסף קמר)
  

צריך רישיון ליאכטה

דרורי מסביר לנו שיש צורך ברישיון ליאכטה כדי לשכור ספינה רצינית בגודל כזה. "מדובר ביאכטה מדגם KRANCHI - Z 35, שני מנועי דיזל עם 520 כוח סוס, מהירות של 34 קשר, ויכולים להתרווח בה בכיף עד 16 נוסעים. המחיר לספינה חדשה ישר מהמפעל עומד על 1.2 מיליון שקלים. מדובר ביאכטה הכי שווה מבחינת מחיר שאפשר להשיג בישראל: שני חדרים עם סלון בקלאסה, שירותים ומטבח. אני הבאתי את היאכטה הזאת מאיטליה עם אשתי והילדים והיה תענוג".

 

חוויית הנהיגה במפלצת המעוצבת הזאת ממש משכרת, ושני המנועים החזקים מטיסים את הספינה תוך דקות ספורות מהמרינה בהרצליה לצפון תל אביב. הים שקט יחסית, וכל עוד אנחנו שטים יש תחושה של יציבות מבורכת על המים. גם כאן אפשר לעשות ספורט ימי ולדוג, והכל בגדול: אבוב משוכלל בצורת ספת טלוויזיה מפנקת לארבעה, מטבח משודרג, מערכת הגברה והרבה צל ומקומות נעימים שמזמינים אותך להשתרע פרקדן על הסיפון, ליהנות מהחיים, לנשום אוויר צלול וקצת להירגע לפני החזרה למציאות הנושכת שעל החוף.

 

דרורי מסביר כי "הבחירה בסוג הסירה או היאכטה היא קודם כל לפי הרישיון שלך, ומשם לפי מספר האנשים ולפי המטרות שלך. העלות של חברות במועדון השייט היא 4,500 שקלים לעשר שעות הפלגה, והמחיר יורד ככל שמזמינים יותר שעות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אסף קמר
להירגע מול הים הפתוח
צילום: אסף קמר
מומלצים