שתף קטע נבחר

עם הפנים לכריסמס: כל הדילים והאירועים

חודש נובמבר מתקרב ואיתו חגיגות חג המולד בכמה יעדים בעולם: וינה שידועה בקישוטים היפים ביותר, בודפשט שמציעה מופע אורות ולייזר, שווקים היפסטריים יותר באמסטרדם או מדריד ולונדון שמתחרות על תואר העיר המוארת ביותר. אספנו את כל אירועי החג הצבעוני וחבילות הנופש

לא צריך לחכות לאירועי סוף השנה כדי לחפש תירוץ טוב לנסוע בקרוב לחופשת חורף חגיגית. שוקי חג המולד כבר מתחילים להיבנות בערים מרכזיות החל מהשבועיים הקרובים, הנורות כבר נתלות מעל הרחובות הראשיים והדוכנים יוצאים מהמחסנים ומתכוננים להיות צבעוניים מתמיד.

מיליוני נורות ברחובותיה של מדריד (צילום: shutterstock)
מיליוני נורות ברחובותיה של מדריד(צילום: shutterstock)
השווקים הצבעוניים יחלו לפעול מ-15 בנובמבר עד סוף דצמבר, ולצידם הסיילים הגדולים של כריסמס וסוף השנה האזרחית - שיתחילו בקרוב גם כן. כדי לעשות סדר בין שלל האפשרויות - מה קורה, איפה וכמה זה יעלה לכם, כחבילה הכוללת לינה וטיסות או רק טיסות - אספנו את מיטב האירועים והשווקים ב-12 ערים בעולם.

 

 

וינה: 150 דוכנים של כריסמס

שוק חג המולד בבירתה של אוסטריה ידוע כאחד המקומות המובילים מבחינת האווירה, הקישוטים והאירועים בעיר. שוק של כ-150 דוכנים המציעים מתנות לחג המולד, קישוטים לעץ חג המולד, חפצי אמנות ואומנות, מעדנים קולינריים, ממתקים ומשקאות מחממים.

 

טיפ כיפי במיוחד: ניתן לשכור מגלשיים ולגלוש דרך הפארק הרומנטי. המתחם כולל צפייה בפעילויות עבודת יד כמו ניפוח זכוכית, ייצור נרות, ייצור כריכות עור לספרים ועוד.

בירת שוקי הכריסמס: וינה (shutterstock) (shutterstock)
בירת שוקי הכריסמס: וינה(shutterstock)
Weihnachtsmarkt - רובע המוזיאונים של וינה מציע אווירה צעירה ואופנתית, ומאפשר לשלב ביקור במוזיאון עם טעימות של ערמונים, צפייה בתחרויות חורף של מכוניות בשלט רחוק או מסיבות מוזיקה בסופי השבוע.

 

מחיר:

500 דולר בממוצע לחבילת נופש לשהות של שלושה ימים, טרווליסט.

604 דולר לאדם בחבילה הכוללת לינה וארוחת בוקר במלון ארבעה כוכבים, הדקה ה-90.

 

   ()

רומא: לחגוג במקום הקדוש ביותר

בחודש דצמבר כיכר נאבונה (Piazza Navona) הופכת לשוק כריסמס ענק שבו ניתן לקנות ממתקים קלאסיים לחג, צעצועים, קישוטים ומתנות. בכיכר מתקיימות גם הופעות לילדים.

 

 

בנוסף, בתקופה זו של השנה מתקיים טקס חגיגי שבו מדליקים את אורות חג המולד בכיכר סן פייטרו שבמדינת הוותיקן, המקום החשוב ביותר לנצרות הקתולית. בכיכר מוצבים עצי האשוח הגדולים והמפוארים ביותר ומעוטרים בקישוטים כמחווה למקום הקדוש ביותר.

 

גולת הכותרת היא ערב חג המולד, 24 בדצמבר, אז מתמלאת כיכר סן פייטרו באלפי בני אדם מכל רחבי העולם המגיעים למיסת החצות המפורסמת. המיסה מתקיימת בבזיליקת פטרוס הקדוש בהנחיית האפיפיור, ויש האומרים כי זו חוויה עוצרת נשימה שרק במקום הקדוש הזה אפשר לספוג, בלי קשר לדת שאליה אתם משתייכים.

 

מחיר:

בתאריכים: 13-16.12 ו-20-23.12 חבילות החל מ-540 דולר לאדם במלון ארבעה כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר, ישראייר.

בתאריכים: 29.11-3.12, 20-24.12 ו-27-31.12  חבילות החל מ-599 אירו לאדם במלון מרכזי ברמת שלושה כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר, דיזנהאוז.

בתאריכים: 23-27.12 חבילות החל מ-407 אירו לאדם על בסיס לינה וארוחת בוקר, קשרי תעופה.

 

מדריד: שירות הסעות ברחבי העיר ומיליוני נורות

בירת ספרד נחשבת לאחת הערים היותר מקושטות באירופה בזמן חג המולד. יותר מארבעה מיליון נורות נתלות בכל רחבי העיר ומספקות תפאורה מושלמת לתקופת החגים: הנורות שופכות אור על כל רחובותיה ומגיעות בכל גודל ובכל צורה שאפשר להעלות על הדעת - נורות בצורת כוכבים, פתיתי שלג, טבעות, עיגולים, ענפים ועוד.

מדריד כללי (צילום: shutterstock)
687$ ל-4 לילות במדריד בכריסמס(צילום: shutterstock)
 

מאות מעצבים ואדריכלים עוסקים במהלך כל השנה בהפקה, שעליה מנצחת עיריית מדריד, המשקיעה משאבים רבים בקישוט העיר במהלך תקופה זו. העירייה דואגת גם לספק להמוני התושבים והתיירים שירות אוטובוסים מוזל, העובר בכל הנקודות המרכזיות של רחובות מדריד המקושטים.

 

האוטובוס הדו-קומתי מאפשר למאה נוסעים ליהנות מחוויית הרחובות המוארים תוך כדי נסיעה איטית ברחובותיה הראשיים של העיר. שירות ההיסעים בתחבורה זו הינו בחינם לילדים עד גיל 7, ובעלות מינימלית למבוגרים. בכיכר פלאזה מאיור מתקיים שוק חג המולד, ובו עשרות דוכנים, פסלים אנושיים, הפעלות ובעיקר מנות גדושות של אווירה קסומה.

 

מחיר:

בתאריכים 29.11-3.12, 20-24.12 ו-27-31.12  מחיר חבילה החל מ-687 דולר לאדם, כולל לינה וארוחת בוקר במלון מרכזי ברמת שלושה כוכבים, דיזנהאוז.

בתאריכים: 13-16.12 ו-20-23.12 מחיר חבילה החל מ-540 דולר לאדם במלון ארבעה כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר, ישראייר.

 

פראג: עץ חג מולד ענק ומתחמי ליטוף

שוק חג המולד של פראג מתחיל מעט יותר מאוחר, ופתוח מ-1 בדצמבר ועד השבוע הראשון של ינואר. בפראג השווקים מתקיימים בכיכר העיר העתיקה ובכיכר ואצלב, שרק חמש דקות הליכה מפרידות ביניהן.

פראג (צילום: shutterstock)
בירת צ'כיה יפה מתמיד: פראג בחורף(צילום: shutterstock)
 

בשוק שבכיכר העיר העתיקה מוקם גם מתחם עם בעלי חיים שבו ילדים יכולים ללטף כבשים, עיזים וחמורים לצד סצנה המדמה את לידת ישו שבה נראים מרים, יוסף וישו התינוק לצידם של שלושת המלכים באורווה מעץ. הכי מרשים הוא עץ חג המולד הענק, המוצב בכיכר העיר העתיקה. הוא מובא מהיערות של מרכז בוהמיה ומכוסה אורות מנצנצים, והכל בליווי מוזיקה קלאסית.

 

מחיר: 

629 דולר מחיר ממוצע לחבילת נופש לשהות של כשלושה ימים, טרווליסט.

565 דולר לאדם בחבילה הכוללת לינה וארוחת בוקר במלון שלושה כוכבים, הדקה ה-90.

 

בודפשט: מוזיקה ומופע אורות לייזר

כאן נערכים שוקי חג גדולים וקטנים יותר, שנפתחים כבר בנובמבר ונמשכים עד 31 בדצמבר. שני השווקים המרכזיים הם שוק חג המולד בכיכר וורוסמרטי (Vorosmarty) בלב העיר, ובו דוכני מזון, חנויות עם פריטי מלאכת יד ולצידם קונצרטים הפתוחים לקהל הרחב; ושוק חג המולד של בזיליקת סנט סטפן, שם תמצאו בין הדוכנים עבודות יד איכותיות ומעדנים הונגריים מיוחדים, ותוכלו ליהנות ממופע אורות לייזר המוקרן על הבזיליקה העתיקה.

 

מחיר: 

509 דולר מחיר ממוצע לחבילת נופש לשהות של כארבעה ימים, טרווליסט.

496 דולר לאדם בחבילה הכוללת לינה וארוחת בוקר במלון שלושה כוכבים, הדקה ה-90.

החל מ-399 דולר לאדם בחדר זוגי במלון ארבעה כוכבים, כולל טיסות, ארקיע.

 

פריז: קולינריה מחממת

שוקי חג המולד הפכו בהדרגה לסימן ההיכר של פריז סביב נובמבר-דצמבר. את השווקים אפשר למצוא במספר מקומות בעיר האורות, מאזור הנוטרדם ועד לשאנז אליזה ולאזור לה האל ולה דפאנס. השווקים הם טוריים ועשויים דוכנים מעץ. אין ספק שאולי תרגישו את הקור בחוץ, אבל ברגע שתיכנסו לאזור יורגשו גם החמימות והקסם של החג.

הכי רומנטי: עיר האורות המכופלים. פריז (istockphoto) (istockphoto)
הכי רומנטי: עיר האורות המכופלים. פריז(istockphoto)
 

כל אלו לצד קישוטי עץ מפריטים מקוריים של אמנויות ואומנויות, רעיונות למתנות חג מולד מקוריות וטעימות של מאכלים צרפתים מסורתיים.

 

מחיר: 

362 דולר מחיר ממוצע לטיסה ולשהות של כארבעה ימים, טרווליסט. 

705 דולר לאדם בחבילה הכוללת לינה וארוחת בוקר במלון שלושה כוכבים, הדקה ה-90.

 

אמסטרדם: השווקים ההיפסטרים

שוק יום ראשון החודשי, הממוקם ברובע Westergasfabriek ושבו ניתן למצוא עבודות אמנות של אמנים מקומיים, מעצבי אופנה ומעצבי מוצר, הופך לשוק חג מולד מיוחד והיפסטרי בתחילת דצמבר.

 

בנוסף, בהאנגר תעשייתי בצפון אמסטרדם, ב-Kromhouthal Amsterdamsche Kerstmarkt, יש שוק מקסים שבו ניתן לקנות מתנות מכל סוג, דקה לפני שמתיישבים עם כוס בירה לשמוע הופעות של הרכבי מוזיקה מסוגים שונים. אזור המוזיאונים באמסטרדם הופך אף הוא לכפר חג מולד קסום, עם זירת החלקה על הקרח, זירת באולינג והרבה דוכנים שבהם אוכל מקומי לצד משקאות ומתנות.

אמסטרדם (צילום: שאטרסטוק)
אמסטרדם מקושטת לחגים(צילום: שאטרסטוק)
 

מחיר:

385 דולר מחיר ממוצע לטיסה ולשהות של כארבעה ימים, טרווליסט.

בתאריכים 3-7.12, 4-8.12 ו-5-9.12 מחיר חבילה החל מ-568 דולר לאדם, כולל לינה במלון מרכזי ברמת שלושה כוכבים על בסיס ארוחת בוקר, דיזנהאוז.

 

לונדון - קרקסים, בר קרח וזירת החלקה ענקית

מ-22 בנובמבר 2018 ועד 6 בינואר 2019 לונדון לובשת בגדי חג ונותנת פייט די רציני לשאר הבירות באירופה. אחת האטרקציות המרכזיות והמפורסמות ביותר נמצאת בהייד פארק: Winter Wonderland.

וונדלרלנד בהייד פארק, לונדון (צילום: shutterstock)
ווינטר וונדלרלנד בהייד פארק, לונדון(צילום: shutterstock)
 

באמצע הפארק הגדול והמרכזי בלונדון מוקם לו עוד פארק זוהר במיוחד. המקום מתאים לכל המשפחה, עם מגרש החלקה על הקרח, שני קרקסים, גלגל תצפית ותצוגה של ממלכת הקסם, בתוספת ברים עבור המבוגרים.

כיכר לסטר המוארת בכריסמס, לונדון (depositphotos) (depositphotos)
כיכר לסטר המוארת בכריסמס, לונדון(depositphotos)
 

הכניסה לארץ סנטה קלאוס או פארק חג המולד אם תרצו היא חופשית, ואפשר לטייל וליהנות מהאווירה, אבל המתקנים במקום בתשלום. בנוסף, השנה מציג המתחם את "היער הקסום" - הליכה מהנה והרפתקנית בין פסלי קרח, גלגל תצפית בגובה של 60 מטר וגלגלי ענק לצד בר קרח שבו אפילו הכוסות שמהן לוגמים עשויות קרח.

 

מחיר:

885 דולר מחיר ממוצע לחבילת נופש לשהות של כארבעה לילות, טרווליסט.

בתאריכים: 13-17.12, 20-24.12 ו-27.12-1.1  מחיר חבילה החל מ-799 דולר כולל לינה וארוחת בוקר, דיזנהאוז.

טיסות הלוך ושוב: 399 דולר לאדם, ארקיע.

 

קופנהגן – האגדות קמות לתחייה

שוק חג המולד בנמל הציורי הישן ניהאבן הופך לאחד משוקי חג המולד המקסימים ביותר. שם תוכלו למצוא בידור, מאכלים טעימים, משקאות חמים, יין תוסס ועוד. לאורך כל התקופה שלפני חג המולד, מתחילת נובמבר ועד ערב חג המולד ב-23 בדצמבר, נפתחים דוכנים מעוצבים המציעים מאכלים דניים מסורתיים ומתנות חג המולד.

השוק המואר ליד המזרקה המרכזית, קופנהגן (צילום: shutterstock)
השוק המואר ליד המזרקה המרכזית, קופנהגן(צילום: shutterstock)
  

שוק חג נוסף בקופנהגן נקרא על שם הסופר המפורסם האנס כריסטיאן אנדרסן, וממוקם בכיכר ניטורב (Nytorv). הדוכנים כולם נקראים על שם האגדות של אנדרסן, ומעוטרים בטוב טעם באלפי אורות חג המולד. כאן תוכלו לטעום, להריח ולרכוש את כל סוגי הקישוטים לחג המולד, מתנות, תכשיטים, סיידר חם ושוקו חם. בשוק תמצאו גם קרוסלה נוסטלגית לילדים בסגנון חג המולד, וכמובן את סנטה קלאוס עצמו. השוק פתוח מ-16 בנובמבר ועד 21 בדצמבר 2018.

 

מחיר: 

טיסות בלבד החל מ-260 דולר. בחברת פגסוס החל מ-261 דולר לטיסת קונקשן דרך איסטנבול, טרווליסט. 

 

בוקרשט: קניות משתלמות ואווירה חגיגית

השוק המרכזי של בוקרשט בכיכר המרכזית של העיר, Universitatii, נפתח בסוף נובמבר ונמשך עד ערב הכריסמס. השוק ססגוני במיוחד ובו אווירת חג. המוכרים לבושים בבגדים הרומניים המסורתיים עם עצי אשוח מקושטים ומנצנצים לצד מופעי מוזיקה מסורתיים, דוכנים של מתנות, עתיקות, תכשיטים ועוד, ומסביב המוני דוכני אוכל המקשים על הבחירה.

יותר זולה וקרובה: בוקרשט לחג המולד (Istockphoto) (Istockphoto)
יותר זולה וקרובה: בוקרשט לחג המולד(Istockphoto)
  

בנוסף, ישנם גם שווקים מיוחדים של חג המולד במרכזי הקניות הגדולים בבוקרשט הכוללים קונצרטים ומופעים: בקניון סאן פלאזה, קניון מגה, ובקניון Bucuresti, שם ניתן לרכוש במחירים נמוכים כלי חרס צבועים, צעצועי עץ מסורתיים, כלי נגינה, תכשיטים, קישוטים, עיטורים ואוכל מסורתי כמו ריבות, שוקולד וממתקים.

 

מחיר:

בתאריכים 18-22.11 מחיר חבילה החל מ-454 דולר במלון ברמת שלושה כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר. עבור שלושה לילות המחיר 442 דולר בתאריכים: 13-16.12, ישראייר.

369 דולר לאדם בחדר זוגי במלון ארבעה כוכבים כולל טיסות, ארקיע.

 

ניו יורק: אווירת חג בלי לוותר על השופינג

עונת החגים בעיר ניו יורק היא אחת התקופות החגיגיות והיפות בשנה. זהו גם גן עדן לקונים. מאמצע נובמבר ועד תחילת ינואר חוגגים את חג המולד ברחבי העיר עם דוכנים למכירת תכשיטים, בגדים, אמנויות ואומנויות ועוד הרבה יותר.

עושה חשק תמיד: ניו יורק בכריסמס (צילום: shutterstock)
עושה חשק תמיד: ניו יורק בכריסמס(צילום: shutterstock)
 

גם אם אינכם מתכננים לעשות הרבה קניות, האווירה היא כיפית: שווקים רבים מציעים אוכל משובח לצד משקאות חמים ועוד. החל מבריאנט פארק עם כמאה דוכנים שונים ועד השוק של תחנת הרכבת גרנד סנטרל, שהוא שוק מקורה. בנוסף ישנו השוק של יוניון סקוור, שם ניתן למצוא עבודות זכוכית ועבודות אתניות רבות.

 

מחיר: 

851 דולר מחיר ממוצע לטיסה בלבד, לשהות של כעשרה ימים. מחיר לטיסה ישירה החל מ-1,187 דולר עם יונייטד איירליינס. הטיסה הזולה ביותר עולה 609 דולר עם טורקיש איירליינס, עם קונקשן של המתנה באיסטנבול, טרווליסט.

 

זלצבורג: השוק הוותיק בעולם

שוק חג המולד מהמפורסמים והוותיקים ביותר ממוקם בלב זלצבורג ברובע אלטשטאט (Altstadt), על רקע תפאורת הקתדרלה הבארוקית. ממול נמצאת זירת ההחלקה על הקרח של זלצבורג, שם ניתן לשכור מגלשיים. בשוק, מכירה של פריטי אומנות מסורתיים בעבודת יד כמו גם פעילויות חווייתיות כמו אפיית ביסקוויטים, טיגון נקניקיות וליטוף חיות.

מיטב האמנות ועבודות היד, השוק בזלצבורג (צילום: shutterstock)
מיטב האמנות ועבודות היד, השוק בזלצבורג(צילום: shutterstock)
 

מחיר:

החל מ-235 דולר לאדם מטעם חברת התעופה אוסטריאן איירליינס. 

 

קרקוב

בתאריכים: 24-28.12, מחיר החל מ- 606 דולר לאדם בחבילה על בסיס לינה וארוחת בוקר, קשרי תעופה.

 

ברצלונה

299 דולר לאדם, טיסות הלוך ושוב ב-25.11, ארקיע.

בתאריכים: 23-27.12, מחיר החל מ- 644 דולר לאדם בחבילה על בסיס לינה וארוחת בוקר, קשרי תעופה.

 

תמר גרזון, מנכ"לית טרווליסט האתר להשוואת מחירים בתיירות, אמרה ל-ynet: "הנתונים שלנו מראים שהישראלים מאמצים בחיבה את האווירה הצבעונית והחגיגית של החג. אנו רואים ביקושים לטיסות ולחבילות להרבה מבירות מערב אירופה ומזרחה, ומחירי הטיסות בממוצע עומדים על 244 דולר לבודפשט, וינה ב-307 דולר וניו יורק ב-851 דולר לשהות בת תשעה ימים.

 

"מדובר בחופשות אורבניות, ססגוניות ומהנות, וניתן לשלב בהן גם שופינג בשווקים המוקמים כבר בסוף חודש נובמבר. בשוקי כריסמס נמכרים פריטים העשויים בעבודת יד, חפצי אמנות מסורתיים ולצדם, בין האורות המנצנצים והצבעוניים, אפשר להתענג על שקדים קלויים, ערמונים מסוכרים, עוגיות ג'ינג'ר, סדנאות אפיית עוגיות, וכל זאת תוך לגימת יין חם".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
איפה אתם עושים את הכריסמס?
צילום: shutterstock
מומלצים