שתף קטע נבחר

תקלה בנתב"ג: נוסעים עלו על טיסה לא נכונה

טעות של נהג אוטובוס גרמה לנוסעי אל על שהיו אמורים לטוס לקייב, לעלות על מטוס לברלין. "רק במקרה הם הבינו שהם במטוס הלא נכון". רש"ת: "טעות של אחד הנהגים. האירוע מתוחקר"

   (צילום: רש
עלו לטיסה לברלין במקום לקייב, נתב"ג(צילום: רש"ת)
  

תקלה מביכה אירעה היום (ב') בבוקר בנמל התעופה בן גוריון, כאשר בשל טעות של נהג אוטובוס נוסעים שהיו אמורים לטוס לקייב עלו למטוס שאמור היה להמריא לברלין. רק כשהנוסעים היו במטוס התבררה הטעות, והם עברו למטוס הנכון.

 

שתי הטיסות של אל על, לברלין ולקייב, יצאו מטרמינל 1. הטיסה לברלין הייתה אמורה להמריא בשעה 6:35 והטיסה לקייב בשעה 7:00. מדובר בטיסות שממריאות מטרמינל 1 עוד מהתקופה שחברת אל על הייתה מפעילה את המותג המוזל שלה UP לטיסות לואו-קוסט, מותג שלא קיים עוד.

 

הנוסעים עברו בידוק בטרמינל 1. על פי הנוהל, בטרמינל זה עולים הנוסעים לאוטובוסים שמסיעים אותם למטוסים. בטעות נהג האוטובוס שאמור היה להסיע נוסעים למטוס אל על שטס לקייב, הסיע אותם למטוס שטס לברלין.

טרמינל 1 (צילום: סיון פרג') (צילום: סיון פרג')
טרמינל 1(צילום: סיון פרג')
 

לפי הערכה של אחת מהנוסעות, לפחות עשרה נוסעים עלו בטעות לטיסה לברלין במקום לטיסה לקייב. אחד מהנוסעים לברלין סיפר: "זה סיפור הזוי. נוסעים לקייב עלו על המטוס והתיישבו. רק במקרה הם הבינו שהם במטוס הלא נכון, וירדו כדי לחפש את המטוס שלהם. אל על, אחרי כל הביקרות, מעלים נוסעים למטוס הלא נכון. הכריזו במטוס שכל מי שנמצא בו וצריך להגיע לקייב, שיגיע לכניסה כדי לרדת. הפכנו לתחנת אוטובוס. עולים על הקו הלא נכון".

 

לאחר שהנוסעים עברו למטוס הנכון המריאו שני המטוסים ליעדם. יצוין כי בעבר הדיילים היו בודקים את כרטיס העלייה למטוס גם במטוס. אולם על מנת לחסוך זמן ומתוך ידיעה שהנוסעים נבדקים בעת הבורדינג בשדה, נוהל זה בוטל ולכן אירעה הטעות עד שהצוות הבחין שיש אנשים שעומדים ללא מקום ישיבה.

מטוס באוינג 737 של אל על תחת המותג UP (צילום: דני שדה)
מטוס בואינג 737 של אל על תחת המותג UP(צילום: דני שדה)
 

כעת בודקים באל על כיצד הצליחו הנוסעים להיכנס למטוס הלא נכון, ובמקביל העבירה החברה תלונה לרשות שדות התעופה, שאחראית על הסעת הנוסעים, כדי לברר כיצד הוסעו למטוס הלא נכון.

 

רשות שדות התעופה מסרה בתגובה: "מדובר בטעות של אחד הנהגים שטעה במטוס. האירוע מתוחקר".

 

מחברת אל על לא נמסרה תגובה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רש"ת
נתב"ג: נוסעים עלו לטיסה לברלין במקום לקייב
צילום: רש"ת
מומלצים