שתף קטע נבחר

יותר מ-1,200 מומחים קבעו: אלה החופים הטובים בעולם

החוף המפורסם בזקינתוס עם הספינה הטרופה, הבננה ביץ' בתל אביב או החוף הציבורי בביירות – אתר תיירות שקלל את בחירותיהם של כתבים, עורכים, בלוגרים וסוכני נסיעות והרכיב רשימה של 411 החופים הטובים בעולם בכמה קטגוריות

 

חוף נבגיו שבאי היווני זקינתוס – שמוכר גם בשם Shipwreck Beach – הוא החוף הטוב בעולם. כך קבע אתר הזמנות הטיסות והמלונות פלייט נטוורק (FlightNetwork), ששקלל את בחירתם של יותר מ-1,200 עיתונאים, עורכים, בלוגרים וסוכני נסיעות מרחבי העולם שבחרו יחד 411 חופים מרהיבים ומומלצים בכמה קטגוריות שונות.

 

לרשימה המלאה באתר FlightNetwork

רשימת החופים הטובים בעולם שפורסמה ב-2017

 

"ממוקם במפרץ מבודד ויפה שמוקף צוקי זהב שנישאים אל על, מבקרים יכולים להגיע אל פיסת גן העדן הזאת רק באמצעות סירה", כתבו עורכי האתר שתיארו את חוף נבגיו. "שחייה במי הטורקיז האלה בזמן שתספגו את הסביבה עוצרת הנשימה תהפוך לזיכרון שתוקירו כל חייכם". חוף נבגיו נבחר חרף מפולת הסלעים שאירעה בו בחודש ספטמבר, וגרמה לפציעתם של כמה תיירים. החוף נסגר אז לכמה ימים ולאחר מכן נפתח מחדש.  

האי היווני זקינתוס  (צילום: אסף רוזן)
חוף נבגיו, זקינתוס(צילום: אסף רוזן)

זקינתוס, מהזווית הזאת בטוח תזהו (צילום: שאטרסטוק) (צילום: שאטרסטוק)
זקינתוס, מהזווית הזאת בטוח תזהו(צילום: שאטרסטוק)

האי היווני זקינתוס  (צילום: אסף רוזן)
תור של תיירים בעמדת התצפית שממנה צולמה התמונה הקודמת(צילום: אסף רוזן)
 

 

אל המקום השני ברשימה הגיע חוף ווייטהייבן (Whitehaven) באוסטרליה, ששמר על מיקום זהה מהדירוג של השנה שעברה. מי שירצה להגיע אל רצועת החוף הקסומה, המבודדת והשמורה הזאת, ששוכנת באיי וויטסאנדיי ואורכה 7 קילומטרים, יצטרך למצוא טרמפ במסוק או במטוס ימי.

חוף ווייטהייבן (צילום: שאטרסטוק) (צילום: שאטרסטוק)
חוף ווייטהייבן(צילום: שאטרסטוק)
 

למקום השלישי והמכובד הגיע החוף הנסתר (Hidden Beach), ששוכן במחוז אל נידו במחוז פלוואן שבפיליפינים. על הפרק: לגונות עם מי טורקיז, עצי דקל, אתרי צלילה שיעסיקו אתכם ביום ומועדונים שבהם תוכלו לבלות בלילה. נשמע נחמד מאוד בסך הכל.

הידן ביץ' (צילום: shutterstock)
החוף הנסתר(צילום: shutterstock)
 

החוף שהגיע למקום הרביעי הוא פראיה דו סאנצ'ו (Praia do Sancho) במדינת פרנמבוקו שבברזיל. החוף שוכן באי קטן מקבוצת איי פרננדו די נורוניה, במרחק של שעת הפלגה מברזיל. האי ממוקם בפארק לאומי והגישה אליו קשה. צריך לצעוד ברגל ולבסוף לרדת במדרגות תלולות. לפי מומחי התיירות העולמיים – זה משתלם.

החופים היפים בעולם (צילום: shutterstock)
פראיה דה סאנצ'ו(צילום: shutterstock)
 

את החמישייה הראשונה משלים חוף טולום במדינת קינטנה רו שבמקסיקו.

החופים היפים בעולם (צילום: shutterstock)
טולום ביץ'(צילום: shutterstock)

מי שנדחק החוצה מהחמישייה הראשונה הוא גרייס ביי (Grace Bay) באיי טרקס וקייקוס – שנבחר במקום הראשון ברשימה של השנה שעברה וכעת "הידרדר" עד למקום השישי.

החוף שנושל מהמקום הראשון (צילום: שאטרסטוק) (צילום: שאטרסטוק)
החוף שנושל מהמקום הראשון(צילום: שאטרסטוק)

כך או כך, מדובר בחוף חלומי ששוכן בקבוצת איים בטריטוריה בריטית בקריביים. מי האוקיינוס האטלנטי חמים באזור זה, ומייצרים תנאי שחייה נעימים. החול כמובן לבן, ללא אבנים או סלעים שיציקו ברגליים בדרך למים הצלולים. הפלגה קצרה בסירה תוביל אתכם לאתרי צלילה מרהיבים. ומזג האוויר? 319 ימי שמש בממוצע בשנה.

 

מבונדיי ביץ' ועד לבננה לביץ'

הרשימה השנה כללה, כאמור, כמה קטגוריות. בנוסף ל-50 החופים הטובים ביותר, נבחרו גם 50 החופים הבתוליים (Untouched) הטובים ביותר. אל המקום הראשון בקטגוריה המסקרנת הזו הגיע חוף וסטראהורן (Vestrahorn) שבאיסלנד. "אל תשכחו לבקר בהתיישבות הוויקינגית הסמוכה ששימשה אתר צילום בסדרה 'משחקי הכס'", כתבו מחברי הרשימה שהזכירו את החול השחור של החוף, שלמרות הגדרתו כבתולי מוגדר גם כחוף המפורסם באיסלנד.

החופים היפים בעולם (צילום: shutterstock)
חוף וסטראהורן (Vestrahorn)(צילום: shutterstock)
 

קטגוריה מעניינת נוספת היא רשימת 50 החופים העירוניים הטובים ביותר. במקום הראשון ניצב חוף בונדיי במפרץ סידני, אוסטרליה. בקטגוריה זו יש ייצוג מכובד לחופים ישראליים. למקום 28 הגיע הבננה ביץ' בתל אביב. "מקום מושלם לצפות בשקיעה לאחר יום כיף בחוף", כתבו מחברי הרשימה, שהזכירו את קולות כדורי המטקות שנשמעים בחופים רבים בישראל.

בונדיי ביץ' (צילום: shutterstock)
בונדיי ביץ'(צילום: shutterstock)

בננה ביץ' (צילום: שאול גולן)
בננה ביץ'(צילום: שאול גולן)
 

חוף אילת (צילום: shutterstock)
אחד מחופי אילת(צילום: shutterstock)

חוף נתניה (צילום: shutterstock)
חוף בנתניה(צילום: shutterstock)

חוף ביירות (צילום: shutterstock)
חוף בביירות(צילום: shutterstock)

למקום 34 הגיעו חופי אילת, שהוכללו כולם יחד ומומלצים למי שמעוניין לשנרקל או סתם להירגע. למקום 44 הגיעו שמונת החופים של העיר נתניה. מחברי הרשימה הזכירו את סצנת הגלישה בעיר, ואת המעלית בטיילת הראשונים שמובילה היישר אל החוף.

 

החוף שהקדים את נתניה בשני מקומות שוכן בביירות, בירת לבנון. לאורך החוף, כך נכתב, ישנן מסעדות איכותיות שמגישות מאכלי ים ואוכל לבנוני. "החוף הציבורי המרהיב הזה פתוח לכולם", כתבו מחברי הרשימה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אסף רוזן
חוף נבגיו בזקינתוס - הטוב בעולם
צילום: אסף רוזן
מומלצים