שתף קטע נבחר

WOW מאבדת כמחצית ממטוסיה ומפטרת 111 עובדים

חברת הלואו קוסט האיסלנדית נמצאת בחובות כבדים וחותכת 9 מתוך 20 מטוסיה בניסיון למנוע את התרסקותה. המנכ"ל: "היום הקשה בהיסטוריה של החברה". ספק גדול אם הקו לישראל יחודש בקיץ, חרף המשך מכירת הכרטיסים

מטוס WOW Air (צילום: דני שדה)
מטוס WOW Air(צילום: דני שדה)
 

חברת התעופה האיסלנדית WOW Air, שנמצאת בחובות כבדים, הודיעה אתמול (יום ה') כי תקצץ את צי המטוסים שלה מ-20 ל-11 וכי לאחר שנה מאתגרת היא מפשטת ובונה מחדש את המותג שלה וחוזרת לשורשים כחברת אולטרה לואו-קוסט. בוהדעה לתקשורת שפרסמה הזכירה החברה כי היא נמצאת במגעים עם קרן ההשקעות "אינדיגו פרטנרס" שהתעניינה ברכישתה.

 

חברת התעופה האיסלנדית מוציאה משירות את כל מטוסי האיירבוס 330 ששימשו אותה בטיסות הארוכות ונפרדת ממטוסים נוספים שחכרה מחברות אחרות. בנוסף, היא מכרה ארבעה מטוסי איירבוס A321S.

 

הנהלת WOW Air, שהייתה במגעים לרכישה על ידי חברת התעופה אייסלנד אייר שלבסוף ויתרה על הרכישה, הוסיפה כי בחודש ינואר תפרסם לוח טיסות חדש, אך עד אז לא יהיו שינויים בלוח הטיסות הנוכחי. עוד הודיעה החברה כי יצרה קשר עם לקוחות שרכשו כרטיסים לטיסות שיושפעו מלוח הטיסות החדש.

 

אף שהחברה לא הודיעה אילו קווים היא מתכוונת לבטל, סביר להניח שהיא לא תחדש את קו הטיסות לישראל. מדובר בקו טיסות שהופסק בעונת החורף ולפי התוכנית אמור היה להתחדש בעונת הקיץ והכרטיסים לעונה זו עדיין נמכרים. על פי הערכות בענף התעופה, מכירת המטוסים משאירה לחברה האיסלנדית צי קטן ביותר עם מטוסים שרובם אינם יכולים לבצע טיסות למרחק שבין תל אביב לרייקיאוויק בירת איסלנד.

 

בנוסף, הודיעה החברה על פיטורי 111 עובדים קבועים והוסיפה כי לא תחדש חוזים של עובדים ארעיים. "זה היום הכי קשה בהיסטוריה של החברה", אמר המייסד והמנכ"ל של החברה סקולי מורגנסן. "יש לנו עובדים מסורים שעבדו קשה כדי להפוך את החלום שלנו למציאות. המצב הנוכחי שבו אנחנו נאלצים לפטר עובדים שובר את הלב, אבל לצערי אנחנו חייבים לנקוט צעדים דרסטיים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים