שתף קטע נבחר

יום השבתון בבחירות: מצביעים או טסים?

יום הבחירות שמביא איתו גם יום שבתון חל יומיים בלבד לפני היציאה לחופשת הפסח בבתי הספר והגנים. בדקנו מה הבחירה של הישראלים: האם לנצל את זכות הבחירה ולטוס לאחר מכן או לעשות "גשר" ולטוס לחו"ל קצת לפני כולם. גם אתם מוזמנים לבחור בעצמכם

יום הבחירות שחל ב-9.4.19 יוצא בסמיכות לתחילת חופשת הפסח הארוכה בגנים ובבתי הספר ב-11.4.19. מה שאומר שישנה אפשרות לעשות "גשר" ולצאת לחופשה אפילו עוד קודם, כלומר מיום שלישי - יום השבתון ועד ערב החג או עד סוף חג הפסח כולו.

נתב
מה אתם מעדיפים: לטוס קודם או לבחור?(צילום: shutterstock)
בדקנו מה הישראלים מתכננים לעשות בעניין. האם לוותר על זכות ההצבעה ולצאת לחופשה כמה ימים מוקדם יותר ובכך גם להוזיל עלויות או ללכת לבחור בבחירות הכלליות ולטוס לאחר מכן.

 

אז מה העדפתם - להצביע או לנסוע?

הרוב המוחץ מבין הישראלים שהשתתפו בסקר ענה כי הוא מעדיף לממש את זכות הבחירה וללכת להצביע בבחירות, במקום לחבר את ימי החופש ולנסוע לחו"ל.

   ()

באחוזים מדובר ב-87% מהישראלים שענו כי הם לא מתכוונים לטוס ביום הבחירות. 72% העידו כי הסבירות שיטוסו לחו"ל ביום השבתון היא נמוכה מאוד. 15% נוספים הצהירו על סבירות נמוכה שייסעו לחו"ל במועד השבתון. 10% הם "קול צף" ועוד לא החליטו לגבי הבחירה: לבחור או לטוס. רק שלושת האחוזים הנותרים הצהירו שכנראה ייסעו לחופשה בחו"ל ביום הבחירות.

מצב דומה גם כאן: טרמינל 1  (צילום: שירי הדר)
מוותרים על הזכות לנסוע מוקדם ובזול יותר. טרמינל 1(צילום: שירי הדר)
 

הנתונים עולים מסקר שנערך על ידי מכון מחקרי שווקים - רושינק, בינואר האחרון עבור אתר טרווליסט לבקשת ynet. בסקר נערכו 506 ראיונות אינטרנטיים, המהווים מדגם אקראי ארצי מייצג של יהודים דוברי עברית בגילאי 18 עד 64.

 

ממי שכן יטוס - 65% מתכננים להיעדר מיום השבתון ועד לאחר הפסח. 3% מהנסקרים, שמספרם מוערך בכ-40 אלף משקי בית, הביעו רצון בסבירות גבוהה, לנצל את יום השבתון ולטוס לחו"ל רובם תל אביביים, ובעיקרם גברים.

   ()
   

מבין 40 אלף איש שהביעו רצון לטוס ביום השבתון, רובם - 65% מתכוונים להיעדר זמן רב ככל האפשר ולמתוח את החופשה כך שתכלול גם את חופשת הפסח. 29% מתכננים לחזור ארצה עד לערב פסח. 6% עדיין לא החליטו.

 

כלומר 506 נשאלים - מספרם הכולל נחשב כמיליון וחצי משקי בית. פועל יוצא מכך, שבהסתברות מתוך מאת האחוזים - 3% מהם מייצגים כ-40 אלף משקי בית וכן הלאה.

   (צילום: רש
נמל התעופה בן גוריון(צילום: רש"ת)
 

"אני חושבת שתוצאות הסקר מהוות הוכחה לכך שלאזרח הישראלי אכפת. השנה אנו עדים למערכת בחירות סוערת במיוחד ואנשים, ככל הנראה, מעדיפים להביע את דעתם בקלפי ולא להקדים את חופשת הפסח בזכות יום השבתון. ייתכן גם שרבים אחרים ייבחרו להצביע בקלפי בבוקר ורק אז יטוסו לחו"ל", כך מסבירה ל-ynet תמר גרזון, מנכ"לית אתר טרווליסט את תוצאות הסקר.

 

 

ואיפה תנפשו השנה בפסח?

"היעדים המבוקשים השנה בחג הפסח הם יעדי בטן גב, משתי סיבות. הראשונה היא שהשנה חופשת הפסח יוצאת בסוף אפריל מה שאומר שהימים יהיו חמימים ונעימים יותר לעומת השנה שעברה, ומועדי החופשה בסופ"ש מהווים גם הם הזדמנות מצוינת למנוחה ובטלה", אומרת גרזון.

יוון חלקידיקי מלון מיראג'יו (נעם גיל)
חלקידיקי בצפון יוון: המדינה שמככבת ביעדים המועדפים לפסח 2019(נעם גיל)

יעד מועדף נוסף: גאורגיה הקרובה, היפה והזולה (צילום: istock) (צילום: istock)
יעד מועדף נוסף: גאורגיה הקרובה, היפה והזולה(צילום: istock)

לדבריה ולפי הנתונים שעולים באתר טרווליסט היעדים הפופולאריים לפסח בקרב הישראלים השנה הם: יוון, גאורגיה, סיציליה, סרביה ורומניה. "כל אלו מציעות לישראלים חופשות מהנות ומגוונות כמו חופים, טבע, שופינג ואטרקציות במחירים יחסית סבירים לתקופה הזאת", מסכמת גרזון.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נעם גיל
דילמת ההבחירות: חופשת פסח לפני כולם או להישאר בארץ ולבחור?
נעם גיל
מומלצים