שתף קטע נבחר

שני טייסים הגיעו לטיסה שיכורים - ונעצרו

משטרת סקוטלנד עצרה שני טייסים מחברת יונייטד איירליינס לאחר שכשלו במבחן נשיפה לפני הבורדינג

 

טייס שיכור אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
טייס שיכור, אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

 

זה היה יכול להסתיים באסון: משטרת סקוטלנד עצרה אתמול שני טייסים מחברת התעופה האמריקנית יונייטד איירליינס בחשד כי הגיעו לשדה התעופה בגלזגו כשהם תחת השפעת אלכוהול. השניים כשלו במבחן נשיפה שנערך להם זמן קצר לפני הבורדינג לטיסה לניו ג'רזי.

 

כוננות שביתה: 172 טיסות בוטלו בנמל הית'רו שבלונדון

 

בעקבות מעצר הטייסים בוטלה הטיסה. "אנחנו מצטערים שהטיסה שלנו בוטלה בשל חוסר זמינות של הצוות", מסרה חברת יונייטד איירליינס בציוץ בעמוד הטוויטר שלה.

 

המשטרה הודיעה כי הטייסים, בני 61 ו-45, נעצרו בחשד כי עברו על סעיף של הפרת חוק בטיחות התחבורה במדינה. במסגרת החוק, כמות האלכוהול החוקית עבור טייסים, נווטים ואנשי צוות אוויר אחרים היא פחות ממחצית מהכמות המותרת לנהגים.

מטוסים של חברת יונייטד איירליינס (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
מטוסים של חברת יונייטד איירליינס(צילום: Shutterstock)

 

מוקדם יותר השנה: טייס יפני נשלח לכלא

בחודש נובמבר האחרון בית משפט באנגליה גזר עשרה חודשי מאסר בפועל על קאטסושי ג'יטסוקאווה, טייס חברת התעופה ג'פאן איירליינס, שנעצר בנמל התעופה לונדון הית'רו לפני טיסה לטוקיו כשבדמו כמות אלכוהול שגדולה פי כמעט 10 פעמים מהמותר בחוק.

 

השופט קבע אז כי הטייס היה מסכן את הנוסעים אם היה ממריא וההשלכות היו יכולות להיות קטסטרופיות. "האפשרות שהיית לוקח שליטה על המטוס ההוא היא מחרידה מדי בשביל לחשוב עליה", אמר השופט.

 

במקביל, אתר "בלומברג" האמריקני דיווח אז כי נשיא חברת התעופה היפנית, יוז'י אקאסאקה, הודיע כי יפחית 20 אחוז משכרו בחודשים דצמבר עד פברואר בעקבות התקרית. גם מנהל בכיר נוסף בחברה בשם טושינורי שין הודיע כי יפחית 10 אחוזים משכרו. השניים כבר הפחיתו משכרם בחודש נובמבר בעקבות התקרית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
טייס שיכור, אילוסטרציה
צילום: shutterstock
מומלצים