שתף קטע נבחר

נופש אחר בישראל

לצאת לנופש של סופ"ש בארץ זה בדרך כלל להגיע למלון או לצימר ולהשתקע בו, מקסימום לטייל קצת באזור. הכירו את סופי השבוע החדשים בכפר בלום שבגליל העליון: מדשאות ירוקות, נוף לחרמון, עגורים בשמיים והרבה מוזיקה וערבי תרבות. קרן נתנזון ויץ נסעה לחוות וחזרה מאוהבת

 

 

אנשים שנוסעים להעביר את השישי-שבת במלון מחפשים לנוח, להתנתק ממטלות הבית והשגרה, למצוא זמן איכות זוגי או משפחתי ולחוות את הסביבה החדשה בה בחרו לנפוש. יש כאלו שמעדיפים להעביר את מרבית השהייה בחקר האזור והאטרקציות שהוא מציע. חלק אחר בוחר את החופשה שלו לפי היכולת המקסימלית שלא לזוז - רצוי כמה שפחות והכל במסגרת המתחם בו נמצאים.

סופ"ש עם ערך מוסף. אגמון החולה של קק"ל (צילום: דן ויץ) (צילום: דן ויץ)
סופ"ש עם ערך מוסף. אגמון החולה של קק"ל(צילום: דן ויץ)

 (צילום: דן ויץ)
(צילום: דן ויץ)
 

את החיבה הזו של ישראלים תירגמו מזמן אצלנו למסגרות ה"הכל כלול", וגם סופי שבוע מבוססי קונספט, הם לא דבר חדש. מי שהצטיינה במגמה הזו עד כה היא העיר אילת, עם מגוון פסטיבלים משלבי חופש ותרבות פנאי - מפסטיבל הג'אז ורוק פתאל ועד הפאנג'ויה לצעירים. עכשיו גם הצפון מרים את הראש בתחום ומנסה לייצר חוויה שעוטפת את האורחים מהרגע שהם מגיעים -  ועד הצ'ק אאוט.

 

אחד הוותיקים שבהם הוא סדרת סופי השבוע המוזיקליים "פסטורליה בצלילים", לצד מפגשי סלון ו"פסטורליה במילים", המתקיימים במלון פסטורל בכפר בלום. במשך עשרה סופי שבוע שונים, כל אחד מהם מוקדש לנושא אחר: מוזיקה קלאסית, מוסיקה קלה, אופרה, ג'אז ובלוז, זמר עברי, מוסיקת עולם, ספרות ותיאטרון.

ברי סחרוף ב"פסטורליה בצלילים", מלון פסטורל (צילום: קרן נתנזון ויץ) (צילום: קרן נתנזון ויץ)
ברי סחרוף ב"פסטורליה בצלילים", מלון פסטורל(צילום: קרן נתנזון ויץ)
 

בשבוע שעבר נערך סוף השבוע בסימן רוק שכלל את המופע החדש של ברי סחרוף עם איתמר דוארי ועומרי מור. לפניו היה סלון ספרותי בהשתתפות אתגר קרת, שירה גפן והסופרת דורית רביניאן, סוף שבוע קולינרי שכלל סדנת ליקוט, סדנת בישול גלילי של ארז קומורובסקי ומפגש עם הסופרת והעיתונאית ענת לב-אדל, או סוף שבוע של פסטיבל מסכות ונציה  בשיתוף האופרה הישראלית וקוקטייל מיוחד עם שגריר איטליה בישראל.

 

  לייב בדיקה

צאו בחוץ

לצד המלון הכולל כמעט 200 חדרים, ביניהם אגף בוטיק חדש וספא, מתפרס שטח ירוק ומרווח מאוד. קשה שלא להתמכר לחוויה של חיבור לטבע במדשאות עתירות עצי הפרי וצמחי התבלין הפונות בתצפית ישירה אל עבר הר החרמון. מי שאינו מסתפק בטעימה הזו, למשל של אלפי העגורים שממלאים את השמיים תוך כדי ישיבה על המרפסת, יכול בין לבין לנסוע מרחק של רבע שעה לאגמון החולה של קק"ל.

קשה שלא להתמכר לחוויה (צילום: דן ויץ) (צילום: דן ויץ)
קשה שלא להתמכר לחוויה(צילום: דן ויץ)

המדשאות במלון הפונות אל החרמון (צילום: דן ויץ) (צילום: דן ויץ)
המדשאות במלון הפונות אל החרמון(צילום: דן ויץ)
 

רבע שעה נמדדה גם בנסיעה לצוק מנרה. שם מחכה לכם אפשרות עלייה ברכבל לגובה של 750 מטרים ובמתחם עצמו רכבת הרים, חץ וקשת, סנפלינג ומסעדה, כשכולם ידידותיים מאוד למשפחות עם ילדים.

צאו לגלות גם את הסביבה המדהימה (צילום: דן ויץ) (צילום: דן ויץ)
צאו לגלות גם את הסביבה המדהימה(צילום: דן ויץ)
 

בהמשך צפויים להיערך פסטיבל האביב "עלי כינור", (15-17 במרץ) בשיתוף פסטיבל קול המוזיקה בגליל העליון ובניהולו המוסיקלי של צבי פלסר. הפסטיבל בהשתתפות כנרים בכירים מהארץ ומהעולם שיבצעו יצירות לכינור, לצד חזרות פתוחות ורב שיח על הכלי העתיק. פסטיבל גא'ז (12-14 באפריל) עם להקת הפלטינה, אלון אולארצ'יק וחמישיית אלון פרבר. לסיום צפוי סוף שבוע מוזיקת בארוק לחובבי הז'אנר.

 

למי זה מיועד? אידיאלי לחתך אוכלוסיה של גילאים מבוגרים יותר, בעיקר לזוגות שמחפשים העשרה, או קבוצות בעלות אותם תחומי עניין.

 

הכותבת הייתה אורחת מלון פסטורל.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דן ויץ
קיבוץ פסטורל אגמון החולה צפון קרן נתנזון
צילום: דן ויץ
מומלצים