שתף קטע נבחר

הגעת ליעד: בטומי

דנה גרוצקי יצאה להכיר את החיים הטובים וחזרה מאוהבת, כשבאמתחתה שלוש אטרקציות שלא כדאי לפספס. תכירו את היעד החם של אירופה: בטומי, גיאורגיה

בשיתוף ערוץ החיים הטובים

 

האגדה מספרת שכשאלוהים חילק את הארצות לבני אדם, הגיאורגים לא הגיעו. מסתבר שהם היו עסוקים באחד המשתאות שלהם. כשסוף סוף באו בפני בורא עולם, שאל אותם "עכשיו מגיעים?" אמרו לו "אבל כבודו, אכלנו ושתינו לכבודך". אלוהים, שיודע להעריך סדרי עדיפויות, אמר להם "ככה? אז קבלו את האדמה הכי יפה".

 

תכירו, היעד החם של אירופה: בטומי, גיאורגיה. בטומי הוקמה בסוף המאה ה- 19 כעיר נופש והיוותה מוקד תיירות מרכזי לאנשי המעמד הגבוה באירופה בגלל האקלים הנוח והקרבה לים..

 (צילום מסך) (צילום מסך)
(צילום מסך)

דנה גרוצקי יצאה להכיר את החיים הטובים בעיר הקסומה וחזרה מאוהבת, כשבאמתחתה שלוש אטרקציות שלא כדאי לפספס:

 

שוק האוכל המקורה

אם אתם מחפשים חוויה אותנטית של ריחות וטעמים, זה המקום בשבילכם. השוק הססגוני ממוקם בצפונה של העיר, מרחק של כ-5 דקות נסיעה ממרכזה. השוק מקורה ובנוי משני מפלסים. במפלס העליון עומדות בעיקר נשים, צעירות ומבוגרות, ומציעות את מרכולתן בחיוך מכובד של שיני זהב.

 (צילום מסך) (צילום מסך)
(צילום מסך)

הדוכנים מציעים את מיטב התוצרת המקומית, החל מתבלינים מיוחדים, דרך הגבינה המקומית גבינת ה- סולגוני" המלוחה וכלה בצ'ורצ'חלה (הגרסה הבריאה למושג קינוח). כמו כן ניתן למצוא שם ירקות ופירות טריים ללא ריסוס, יינות ביתיים, ליקרים, ריבות, כבושים למיניהם ובקיצור – שפע אינסופי. במפלס התחתון ממוקם שוק הבשר.

 

טיול ג'יפים בפארק מטירלה

פירוש השם מטירלה (Mtirala) בגאורגית הוא "לבכות". זהו האזור הגשום והלח ביותר בגאורגיה. בכל פינה זורמים מים, שרכים ירוקים מקשטים את צדי הדרך וגזעי העצים מכוסים בטחב וחזזיות. שמורה יפהפייה, במערב רכס הקווקז הנמוך, עם שבילי הליכה רבים, שחלקם כוללים גם מעבר באומגות מעל ערוצים.

 (צילום מסך) (צילום מסך)
(צילום מסך)

ההגעה לשמורה מצריכה אורך רוח- הנסיעה מבטומי אל הכפר Chaqvi אמנם קצרה (כ- 10 ק"מ), אלא שמכאן מתחילה נסיעה איטית וקופצנית בדרך הררית מפותלת, עם בורות אקראיים ונחלים קטנים שחוצים אותה.

 

מומלץ לעשותה בג'יפ. כחצי שעה נסיעה תביא אתכם למרכז המבקרים בלב השמורה, משם יוצאים מסלולי הליכה מסומנים לאזורים שונים (אם תרצו לגלוש באומגות, צריך להירשם מראש במרכז המבקרים ולשלם מחיר מיוחד). סמוך למרכז המבקרים ישנה מסעדה.

 

 

ארוחה גיאורגית מסורתית בבית משפחה מקומית

ואיך אפשר בלי ה"סופרה"? האוכל בגאורגיה הוא אחד מהאטרקציות העיקריות למבקרים בה ומרכז ההוויה הביתית.  

 (צילום מסך) (צילום מסך)
(צילום מסך)

הארוחה הגרוזינית היא חוויה יוצאת דופן לתיירים זרים. ראש השולחן, "הטאמאדה", פותח את הארוחה בברכה ובשתיית אלכוהול. אחריו שותים כל האחרים. לאחר שכולם שתו וברכו, השולחן מתמלא במיני מאפים ובתבשילים.

 (צילום מסך) (צילום מסך)
(צילום מסך)

המטבח הגאורגי טעים ומגוון והגאורגים יודעים לארח. המנות גדולות מאוד, כמיטב המסורת הגאורגית של אירוח ברוחב לב. השפע הוא כל כך גדול, שלרוב נשאר המון אוכל גם בתום הארוחה. והאלכוהול? זורם כמו מים…

 

 

 הסרט המלא "הגעת ליעד: בטומי" ישודר ביום חמישי, 28/7 בשעה 22:00 (שידור חוזר, 29/7 בשעה 14:00)

רק בערוץ החיים הטובים, 31 ביס, 37 בהוט

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום מסך
דנה גרוצקי בטומי
צילום מסך
מומלצים