שתף קטע נבחר

בלי ברקזיט: טיול משפחתי בלונדון

המחירים בפאונדים אמנם לא השתנו אבל טיול בלונדון בעקבות ירידת ערך המטבע הבריטי - הפך לקצת יותר זול. בטח אם אתם עושים אותו עם כל המשפחה. ביקרנו וחזרנו עם המלצות ומחירים

ההחלטה של הבריטים לעזוב את האיחוד האירופי הביאה לשני אירועים דרמטיים בתולדות אנגליה: ירידה חדה בערך המטבע המקומי, והחלטה שלי לבצע טיול משפחתי בלונדון. למען הסר ספק, אני לא לבד. אחרי ההחלטה על ה"ברקזיט", לונדון הפכה להיות היעד הראשי של הישראלים בכמות חיפושי הדילים באתרי הנופש (מעל ברלין, ניו יורק ובנגקוק). אז אחרי שבוע ארוך ומהנה בלונדון, הנה כמה טיפים והמלצות למי שרוצים לבקר בממלכה המאוחדת עם ילדים.

 

1. בילוי בפארק

המקום הכי שווה לילדים נמצא בכלל בפאתי לונדון. במרחק של קרוב לשעת נסיעה ברכבת (ולא, אני לא ממתכוון לרכבת התחתית), יש לונה פארק ענקי לילדים בשם ת'ורפ פארק (Thorpe Park ).

 

בנוסף לרכבות הרים ואטרקציות מסוגים שונים כולל קולנוע בארבעה ממדים ומסלולי אבובים, יש אטרקציה שנפתחה השנה בשם Ghost Train, שבה חובשים מסיכת "וירטואל ריאליטי" ובאמצעותה תחוו מתקפה מפחידה של רוחות רפאים וזומבים.

פארק ת'ורפ (צילום: יצחק טסלר) (צילום: יצחק טסלר)
פארק ת'ורפ(צילום: יצחק טסלר)

בפארק הזה, כמו בעוד שלושה פארקים מעולים נוספים (Alton Towers, Chessington world of adventurs וגם Legoland winsdor) מי שקונה כרטיס, נכנס יום נוסף במתנה. בת'ורפ פארק יש גם מלון חביב וחבילה לשני מבוגרים ושני ילדים, כולל מלון וארוחת בוקר מושקעת, עלתה לנו כ-1,500 שקל. זה נשמע המון, אבל היה שווה כל גרוש.

 

2. פסגת הפחד

אחד מסמלי העיר לונדון הוא הגלגל הענק (London Eye) שבגדה הדרומית של נהר התמזה. שם, זה לצד זה, מרוכזות מספר אטרקציות נוספות ובהן מצפה תת ימי (London Sea Life Aquarium), תערוכת "שרק", "The London Dungeon" שעליה תכף נרחיב, וגם מוזיאון מדאם טוסו שנמצא לא רחוק משם. במקומות אלו וגם באינטרנט, מציעים "חבילות משולבות" לדוגמה – ארבע אטרקציות מתוך הרשימה שלעיל, יעלו כ-70 פאונד למבוגר ו-50 לילד (3-15).

במרתפי האימה של לונדון (צילום: יצחק טסלר) (צילום: יצחק טסלר)
במרתפי האימה של לונדון(צילום: יצחק טסלר)

בדקנו את כל האטרקציות והגענו למסקנה שתערוכת "שרק" מתאימה רק למכורים, על הגלגל הענק אפשר לוותר, וגם מוזיאון מדאם טוסו הוא צפוף ולא שווה את הכסף. לדעת יורשי העצר, המקום שהיה הכי כיף הוא "The London Dungeon".

 

צוות של שחקנים צעירים יארח, יפחיד וגם יצחיק אתכם, במהלך מסע בין הזוועות שפקדו את לונדון ב-400 השנים האחרונות, ובהן ג'ק המרטש, השריפה הגדולה, המגיפה הקטלנית, העינויים שאפשרו וידוי חשודים ועוד. למרות שמדובר בחוויה של כשעה וחצי, באנגלית במבטא בריטי, לבני 12 ומעלה, גם קטנים יותר שלא דוברים את השפה ייהנו ויש גם בונוס בסוף - פאב שבו מקבלים חינם קולה ובירה.

 

3. תיאטרון גשר

בלונדון שלל מוזיאונים ואתרים היסטוריים נחשבים ומומלצים - British Museum, National Gallery, Tate Modern, Science Museum וכמובן Tower of London. על כל אלו מומלץ לוותר כשאתם עם ילדים. המוזיאונים יתישו וישעממו את יורשי העצר, וב-Tower of London הם יתבאסו מהתור הארוך שבסופו רואים בפנים, כמעט את כל מה שרואים מבחוץ (חומות, מגדלים ותיירים מכל העולם).

אמיצים ללכת על רצפת הזכוכית? (צילום: יצחק טסלר) (צילום: יצחק טסלר)
אמיצים ללכת על רצפת הזכוכית?(צילום: יצחק טסלר)

צמוד לשם יש חוויה חביבה בשם Tower Bridge Exhibition - ארבעה פאונד לילד בן 5-15 ו-9 פאונד מגיל 16 ומעלה, אבל באינטרנט אפשר להשיג כרטיסים זולים. מעבר לטיפוס אל הגשר שגובו 42 מטר, שמעניק זווית צפייה וצילום מדהימה על העיר, יש כאן אטרקציה הכוללת הליכה על גשר זכוכית מעל התמזה. מי שמתגבר על הפחד וחוצה את מקטע הזכוכית מקבל מדבקה מצחיקה שעליה כתוב "I Did It".

 

4. אפשר בחינם

לפני שאתם מגיעים ללונדון בדקו אילו אירועים יש בעיר, מאחר ורבים מהם כוללים גם הפעלה לילדים ללא תשלום. למשל, במקביל למשחקי הגמר גביע ווימבלדון, היה ליד רחוב אוקספורד פסטיבל חינמי שבו המבוגרים ישבו בכיסאות נוח וצפו במשחקים שהוקרנו על גבי מסך ענק, עם בירה ואוכל במחיר מוזל.

פסטיבל בפארק (צילום: יצחק טסלר) (צילום: יצחק טסלר)
פסטיבל בפארק(צילום: יצחק טסלר)

הילדים נהנו משלל משחקים בחינם - שולחנות פינג פונג, 4 בשורה, שחמט ועוד. באותו שבוע היה גם מירוץ ברחוב ריג'נט בלונדון. לרגל האירוע באזור נסגר לתנועה וכלל גם משחקים והפעלות לילדים ללא תשלום. אם אתם כבר ברחוב ריגנ'נט, שווה לבקר עם הילדים בחנות הצעצועים האמליז (Hamleys) שבה שלל משחקים מיוחדים. עוד אתרים חינמיים מומלצים הם חנות הממתקים M&M's World שבכיכר Leicester וצמודה אליה החנות של ערוץ ניקלודיאון.

 

5. רכבת ההפתעות

התחבורה הציבורית בלונדון (אוטובוסים ורכבת תחתית) היא נפלאה, נוחה, בטוחה ופועלת מסביב לשעון. הבעיה היא שהיא יקרה מאוד, למרות שעד גיל 11 לא משלמים שם בכלל (ישראל כץ, לידיעתך!).

התחתית של לונדון. לא משלמים עד גיל 11 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
התחתית של לונדון. לא משלמים עד גיל 11(צילום: רויטרס)

בזכות שמעון בן דוד, נהג מונית ישראלי שחי שנים רבות בבריטניה, למדתי שאם אתם בעיקר מסתובבים באטרקציות של לונדון, עדיף לכם מלון במרכז העיר. אם אתם עם ילדים קטנים שלא משלמים על נסיעה, תגלו שככל שתתרחקו ממרכז העיר, תקבלו תמורת אותו סכום מלון טוב יותר. אגב, נסיעה בתחבורה הציבורית מבוססת על מעגלים (zone) ככל שמתרחקים ממרכז העיר, תשלמו יותר על נסיעה, אבל מה שיוזיל ויקל הוא כרטיס נסיעה משולב בשם Oyster אותו ניתן לקנות בכל תחנה וחובה לזכור לכרטס אותו גם בנקודת הכניסה לרכבת וגם ביציאה (הכרטיס תקף גם לאוטובוס, אבל לא לאוטובוסים של התיירים או ברכבות שנוסעות מחוץ ללונדון).

 

6. קדימה אוכל

אם אתם לא מקפידים על כשרות אתם תתקשו להאמין אבל ב"ברגר קינג" שבתחנת ווטרלו תשלמו רק פאונד עבור המבורגר, ואילו בסניף של אותה רשת בכיכר פיקדילי תשלמו תשלמו רק ארבעה פאונד על ארוחה שלמה הכוללת צ'יזבורגר קולה וצ'יפס. למען הסר ספק, במרכז לונדון השכירות והשכר לעובדים הרבה יותר יקרים מאשר בארץ ולכן התלונות של הישראלים על יוקר המחייה, מקבלות בממלכה הבריטית משנה תוקף.

ממלכת הכשרות (צילום: יצחק טסלר) (צילום: יצחק טסלר)
ממלכת הכשרות(צילום: יצחק טסלר)

אם הילדים שלכם רגילים לאוכל ישראלי, או אם אתם סתם שומרי כשרות, כדאי לכם להגיע לרחוב Golders Green שבשכונה היהודית שנושאת את אותו שם. תוכלו למצוא שם שלל חנויות ומסעדות של שבהן עובדים ישראלים, שיציעו לכם אוכל כשר ולא יקר (המילקי קצת יותר יקר מהארץ, אבל השאר זול יותר - פסק זמן 59 אגורות, פחית ספרינג 75 אגורות אנגליות, טחינה הנסיך 1.89 פאונד, טונה ב-89 אגורות, חבילת ופלים מן 89 אגורות, מארז ארטיק מגנום 5.49 פאונד).

פסק זמן בלונדון. נדהמנו (צילום: יצחק טסלר) (צילום: יצחק טסלר)
פסק זמן בלונדון. נדהמנו(צילום: יצחק טסלר)

על שווארמה בפיתה שילמנו ב-Pita רק 6 פאונד, ב-PIZAZA על פיצה עם תוספות, שני מילקשייקים וצלחת צ'יפס עם גבינה צהובה שילמנו 21 פאונד. בקיצור, אפשר למצוא בלונדון אוכל כשר, טעים ולא יקר ואם אתם זקוקים למידע נוסף, הרב שניאור גליצנשטיין, שליח חב"ד ב"קהילה הישראלית של גולדרס גרין" (חפשו בפייסבוק) ישמח לסייע.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
התחתית של לונדון
צילום: רויטרס
מומלצים