שתף קטע נבחר

לנפוש על גלגלים

לא רק לרוכבים מקצועיים: טיול אופניים באירופה יכול להיות חוויה משפחתית ומיוחדת

מה שהתחיל פעם כתחביב של יחידים החל בשנים האחרונות לחלחל עוד ועוד והפך לספורט פופולרי בקרב מאות אלפים - טיולי אופניים בחו"ל. חבילת נופש הכוללת מסלול אופניים יכולה להיות טיול משפחתי מושלם: יש מסלולים קלים ונוחים, שכל ילד שיודע לרכוב יכול ליהנות מהם, ולאורכם נקודות עניין וחוויות משפחתיות מהנות. לאורך הדרך יש טירות, עיירות עתיקות, ערים, מלונות ספא, אגמים שאפשר לרחוץ בהם, יקבים שבהם אפשר לטעום מהתוצרת המקומית של הכרמים שבתוכם רכבתם, וגם מסעדות או בתי קפה המשקיפים על הרים מושלגים. נהנים מהנוף, עוצרים כשרוצים, עושים פיקניק, פוגשים את התרבות המקומית ומכירים את האזור לעומק.

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

שבילי האופניים של אירופה עוברים במקומות יפים שאליהם לא מגיעים בדרך כלל בטיולים אחרים. זה כולל טבע ירוק, יערות עבותים וערים עתיקות. מרחקי הרכיבה מותאמים כך שיהיה זמן במשך היום ליהנות מהאטרקציות המקומיות, מהמסעדות, בתי הקפה, הברים והעיירות שעוברים בהם. אפשר לבחור טיול שמתאים לקצב, לצרכים ולתנאים שלכם, בזמנים שנוחים לכם, במקומות שמעניינים אתכם ובהתאם לרמת הכושר שלכם. המסלולים משולטים עד לרמת הפנייה והעיקול הקטנים, כך שאין צורך במדריך או בקבוצה. הוא כולל מעבר מדי יום למלון חדש, כשהציוד מועבר עבורכם כל בוקר למלון הבא. לאופניים יש תיקי צד נוחים הבנויים להכיל את כל מה שצריך ברכיבה, כדי שלא תרכבו עם ציוד עודף. אם יש תקלה באופניים, יש מרכזי תמיכה שזמינים 24/7 לפתור בעיות, וגם לתת טיפים והמלצות על מקומות בילוי מעניינים לאורך המסלול.

 

אם מתעייפים או מתקשים או לא מרגישים טוב, לאורך המסלול ובקרבתו פזורות תחנות רכבת שאפשר לעלות עליהן ולקצר את הרכיבה במידת הצורך. ואפשר בכלל לבחור אופניים חשמליים וכך לעשות מסלול של רכיבה קלה, שתאפשר לכם להתרכז בעיקר בנוף.

 

סוג נוסף של טיול הוא כזה המשלב רכיבה ושיט נהרות. הספינה משמשת כמלון צמוד לרוכבים, וכל בוקר הם יורדים ממנה לרכיבה המסתיימת במקום אחר, שבו היא מחכה להם בתום הרכיבה. בספינה יש כ־170 רוכבים מכל העולם. זהו טיול נוח במיוחד, כיוון שבנוסף לכך שאין צורך לארוז ולפרוק יותר מפעם אחת, ניתן גם להישאר על הסיפון אם מתחשק, ואפשר לצרף לטיול בן זוג שלא רוכב כלל. בספינה יש מסעדה, בר, סאונה, לאונג' וסיפון שמש, המאפשרים לנפוש עליה בכיף תוך צפייה בנופים המרהיבים שבהם היא עוברת.

הדנובה. המסלול המבוקש באירופה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
הדנובה. המסלול המבוקש באירופה(צילום: shutterstock)
 

המסלול המבוקש ביותר באירופה הוא מסלול הדנובה, שאליו מגיעים מדי שנה עשרות אלפי רוכבים, מאחר שהוא שטוח לכל אורכו. הוא מתאים מאוד לרוכבים מתחילים, למשפחות וגם לרוכבים מתקדמים שרוצים לצאת עם בני זוג או בני משפחה שרוכבים ברמה נמוכה יותר. הטיול עובר בעיירות יין עתיקות באוסטריה, בערים מעניינות כמו פסאו, לינץ ווינה, ומגיע לברטיסלבה, בירת סלובקיה, ולבודפשט, בירת הונגריה. יש טיולים של יומיים בלבד ויש ארוכים יותר, שמגיעים עד 12 יום. רוב המטיילים יוצאים לטיול של שבוע.

 

ויש גם טיולים נוספים: למשל, מסלול היין של עמק המוזל בגרמניה, מסלול הטירות של עמק הלואר בצרפת, ומסלול הריין, הכולל את מפלי הריין המפורסמים בשווייץ.

 

תודה לאיסתא על הסיוע בהכנת הכתבה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
טיול אופניים
צילום: shutterstock
מומלצים