שתף קטע נבחר

לפני טראמפ: 5 החומות המדהימות בעולם

האם נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ יממש את הבטחתו ויבנה חומה בגבול ארה"ב מכסיקו? אולי. עד אז, הנה תזכורת לחמש חומות מרשימות במיוחד ברחבי העולם - מברלין ועד סין, מטורקיה ועד ירושלים

החומה הסינית, סין

החומה המרהיבה בעולם, שידועה בכך שניתן לחזות בה גם מהחלל, נבנתה במאה ה-14 במטרה להגן על גבולותיה הצפוניים של סין מפני היתקלויות עם נוודים. אורכה הכולל, כולל שלוחות המשנה שלה עומד על כמעט 9,000 קילומטרים.

החומה הסינית (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
החומה הסינית(צילום: shutterstock)

בנוסף להיותה החומה הארוכה בעולם והמבנה הגדול ביותר בכדור הארץ מעשה ידי אדם, היא נחשבת גם לאחד מהאתרים התיירותיים המפורסמים והפופולריים ביותר בעולם, עם יותר מעשרה מיליון מבקרים בשנה.

 

חומת ברלין, גרמניה

הרבה אחרי החומה הסינית, במאה ה-20 נבנתה בשיאה של המלחמה הקרה חומת ברלין, אחד הסמלים הכואבים והמרתקים בהיסטוריה של בירת גרמניה.

חומת ברלין (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
חומת ברלין(צילום: רויטרס)

החומה נבנתה על מנת למנוע מתושבי מזרח ברלין לברוח אל מערב העיר החצויה, ולאורך שנות קיומה של החומה, נורו למוות המוני גרמנים שניסו לעשות זאת. החומה נפלה ב-1989, ושרידיה המפוזרים ברחבי ברלין נחשבים לאחת האטרקציות התיירותיות המובילות בעיר.

 

חומות טרויה, טורקיה

בדומה לחומה הסינית גם כאן מדובר במבנה עתיק. על פי ההערכות ההיסטוריות, חומות טרויה שנועדו להגן על העיר הקדומה הוקמו במאה ה-13 לפני הספירה. החומות עומדות עד היום במערב טורקיה ונחשבות לאתר תיירות פופולרי.

חומת טרויה העתיקה ()
חומת טרויה העתיקה

בשנת 1998 הוכרזו חומות טרויה כאתר מורשת עולמית תרבותי על ידי אונסק"ו.

 

חומות סטון, קרואטיה

החומות העתיקות המכונות "החומה הסינית האירופית" נועדו להגן על העיר העתיקה סטון בדלמטיה, חבל ארץ היסטורי הסמוך לחוף הים האדריאטי בקרואטיה.

חומות סטון בקרואטיה ()
חומות סטון בקרואטיה

החומות שאורכן הכולל עומד על כחמישה קילומטרים וחצי ולאורכן 40 מגדלים, נבנו במאה ה-15. כיום שוכנת באזור העיר דוברובניק, ממנה יוצאים סיורים היסטוריים-ארכיאולוגיים לאזור סטון.

 

חומות ירושלים

חומות ירושלים נהרסו ונבנו כמה וכמה פעמים לאורך השנים. ההערכות הן כי החומה הראשונה נבנתה לפני כ-4000 שנים, והאחרונה העומדת עד היום נבנתה במאה ה-16, תקופת האימפריה העות'מאנית.

 

חומות ירושלים הן אחד מסמליה של בירת ישראל, ונחשבות לאתר תיירותי מוביל בה. חברות התיירות בבירה מפעילות סיורים יומיים וליליים על החומות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
החומה הסינית
צילום: shutterstock
מומלצים