שתף קטע נבחר

MUST: המקומות שחובה לראות בטנריף

האי הגדול ביותר מבין האיים הקנריים מסתמן כדבר הבא בחופשות הקיץ הקרובות והוא יחסית קרוב אלינו כך שלא צריך לחצות חצי עולם כדי להגיע ליעד טרופי. עם ישראלי מקומי שחי את החלום הגיע הזמן להכיר את המקומות שחובה לראות בטנריף

 

 

הלבשה: זארה

 

רונן פרויליך (44) גר באי הגדול ביותר באריכפלג האיים הקנריים כבר 15 שנה ועובד כמדריך תיירים מקומי יחד עם אייר אירופה. חוץ מלקנא בו על כך שחייו נראים למעשה כמו חופשה אחת גדולה ובלתי נגמרת, נעזרנו בו כדי להבין לאן היכ מומלץ להגיע באי שהופך ליעד מבוקש מאוד השנה. הנה המקומות שלדעתו הם MUST בטנריף.    

נתחיל עם מקום ממנו אפשר להבין את הגודל והיופי של האי - תצפית שהיא גם מסעדה: מיראדור דה גראצ'יקו (Mirador de garachico). התצפית כאן היא על העיר גראצ'יקו (Garachico) שנמצאת בגובה של כ-400 מטרים מעל פני הים. "חוץ מהנוף המרהיב גם המסעדה מומלצת עם מאכלים מקומיים טובים, אווירה מעולה ומחירים סבירים. רק תיזהרו כי תרצו לחזור לשם שוב ושוב", ממליץ פרויליך.

תצפית מרהיבה (צילום מתוך הפייסבוק של Mirador de Garachico) (צילום מתוך הפייסבוק של Mirador de Garachico)
תצפית מרהיבה(צילום מתוך הפייסבוק של Mirador de Garachico)

 

אחת הסיבות שגורמת לתיירים להגיע לאי הזה היא החופים היפים שיש בו. אחד מהם, שהוא פחות מתוייר ויותר בתולי נקרא חוף פלאייה טחיטו (Playa tejita). "מדובר בחוף היפה ביותר באי", אומר פרויליך. בקרבת החוף ישנו גם הר שניתן לעלות על הפסגה שלו ברגל ובקלות ובכך גם לקבל מכאן תצפית לים. "אפשר להעביר כאן יום שלם", הוא מוסיף.

 

חובבי גלישת הרוח ישמחו לדעת שקרוב לחוף הזה נמצא חוף אחר ומפורסם בגלישת רוח. הוא נמצא בעיירה אל מדאנו (El Medano). 

חוף קסום (צילום: שאטרסטוק) (צילום: שאטרסטוק)
חוף קסום(צילום: שאטרסטוק)
 

מהיבשה נעבור לים, להפלגות מיוחדות על יאכטה שמאפשרות להגיע הכי קרוב לדולפינים וללווייתנים ששוחים בסביבה. לדברי פרויליך, מדובר בטיול של בין שלוש לארבע שעות ביאכטה הנקראת Sky line barco. טיפ נוסף שיכול לעזור למתקשים באנגלית או ספרדית: אחד הסקיפרים בחברה הוא ישראלי שמדי פעם יוצא גם להפלגות, כך שתוכלו לברר ולבקש זאת מראש.

יוצאים לים (צילום: שאטרסטוק) (צילום: שאטרסטוק)
יוצאים לים(צילום: שאטרסטוק)

 

אם נעשיתם רעבים עד עכשיו זה סימן טוב ובעיקר סימן להגיע אל השוק מרקדו דה אפריקה (Mercado de África) שנמצא בעיר הבירה של האי סנטה קרוז. "השוק מזכיר מעט את השוק המפורסם בברצלונה 'לה בוקריה' אבל הרבה יותר קטן ומקומי והרבה פחות תיירותי", אומר פרויליך.

 

תמצאו כאן מגוון פירות וירקות, גבינות, דגים, בשרים והכל אותנטי למקום וטרי כיאה לשוק. פרויליך מציין שהשוק פתוח בשעות הבוקר וכי המחירים כאן זולים מאוד.

עושים שוק (צילום: שאטרסטוק) (צילום: שאטרסטוק)
עושים שוק(צילום: שאטרסטוק)

המקום האהוב על פרויליך הוא הר הגעש מונטנה סמארה (Montaña samara). מדובר במין טרק קטן וקל לביצוע: בהליכה קצרה של כ-20 דקות מהחניון אתם יכולים להגיע בעלייה יחסית קלה אל פסגת ההר ולצפות בלוע ההר. "בנוסף, יש כאן נוף מדהים, 360 מעלות של האי - מומלץ ביותר".

יש גם טרקים (צילום: שאטרסטוק) (צילום: שאטרסטוק)
יש גם טרקים(צילום: שאטרסטוק)
  

אל טנריף טסות כ-13 חברות תעופה מהארץ. חלקן חברות סדירות כמו אייר אירופה (עם עצירה במדריד), אל על (עצירה בפרנקפורט) וטיסת המשך עם קונדור פלאגדינסט, איבריה, בריסל איירליינס, אוסטריאן, אליטליה וסוויס. וחלקן חברות לואו קוסט כמו גרמניה (דרך ברלין), סמאטר ווינגס (דרך פראג) ועוד. החל מפסח הקרוב חברת התעופה הישראלית ישראייר תחל להפעיל לאי גם טיסות ישירות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאטרסטוק
שוק מרקדו דה אפריקה
צילום: שאטרסטוק
מומלצים