שתף קטע נבחר

תיירות איראנית? יש דבר כזה

בתערוכת התיירות הגדולה שהייתה בשבוע האחרון בברלין נרשמה התקשרות מפתיעה בין הדוכן האיראני לישראל. "כשאמרתי שאני מישראל הייתה מבוכה קלה בהתחלה", מספר מי שיזם את המפגש ההיסטורי. "דרך תוכן ותיירות נוכל לעשות את החיבור בין המדינות". צפו במקומות היפים שיש למדינה להציע ובמפגש בין הצדדים

 

 

המתיחות הבלתי נגמרת בין ממשלות ישראל ואיראן בוודאי אינה מובילה ישראלים רבים לחשוב על טהרן ופרברייה כיעדי תיירות, אבל החל מהחודש הבא ישראלים רבים יוכלו לקבל הצצה ליעדים תיירותיים שיש לאיראנים להציע. בתערוכת התיירות הגדולה ITB שמתקיימת מדי שנה בברלין קטע וידאו התגלגל לידיו של ישראלי שביקר בתערוכה בסוף השבוע האחרון, ממנו נוצר שיתוף פעולה חדש ומעניין.

כשישראלי ואיראנית נפגשים: מהתערוכה בברלין ()
כשישראלי ואיראנית נפגשים: מהתערוכה בברלין
 

תערוכת התיירות כוללת כל שנה מאות דוכנים ומציגים מכל העולם שמגיעים ליריד הגדול כדי לשכנע את העוברים ושבים מדוע כדאי לטייל ביעד שלהם. בין מבקרי התערוכה היה זה שרון למברגר, מנכ"ל קבוצת "ענני תקשורת" הישראלית, שברשותה ערוצי הלייפסטייל של "הוט" ו-"יס". קטע וידאו קצר שהגיע אליו ובו מוצגים יעדים תיירותיים באיראן גרם לו להבין שהחיבורים בין המדינות ובין האנשים ייעשו דרך תכנים תיירותיים ולא דרך פוליטיקה.

 

תחילה נרשמה מבוכה

למברגר ניגש לדוכן האיראני שם שוחח עם נציגת משרד התיירות האיראני בצורה פתוחה ומחוייכת כאילו אין יריבות מדינית בעולם או בין שתי המדינות בפרט. "אני מאמין שנשדר את התוכנית במהלך אפריל", אמר למברגר ל-ynet "אני כעת מחכה לחומרים וכשהם יתקבלו נעלה אותם בכל הפלטפורמות ונפיק פרק מיוחד לערוץ על איראן בדגש על ילדי פרס, זו תהיה מתנת פורים מאוחרת שלנו".

למברגר ונציגת משרד התיירות האירני בתערוכה ()
למברגר ונציגת משרד התיירות האירני בתערוכה
תיירים ישראלים באיראן? אולי זה יקרה יום אחד
תיירים ישראלים באיראן? אולי זה יקרה יום אחד
 

"ניגשתי אליהם, פתחתי בשיחה וביקשתי לשבת ולהכיר אותם. אחר כך ביקשתי גם לקבל חומרים חדישים בוידיאו", מתאר למברגר את המפגש. לדבריו, כשסיפר לגורמים האיראנים שהוא מישראל נרשמה מבוכה קלה, "הנציגה שלהם בלעה קצת רוק, אני מודה, ובהתחלה לא הייתה ממש חברותית. אמרתי לה שאני רוצה להראות שיש איראן אחרת ושיש במדינה עוד דברים חוץ מאנשים קיצוניים. הסופתי כיוון נוסף לשיחה כשסיפרתי להם שיש בארץ הרבה ישראלים שנולדו באיראן ושהם ישמחו לראות את מולדתם ואפילו לחזור לטייל שם".

 

"דרך תיירות אפשר לעשות חיבור"

החומרים שהוצגו ללמברגר הוכיחו לו את מה שהוא חשב על איראן, שמדובר במדינה מרתקת שבוודאי הייתה מעניינת את התייר הישראלי. "זו ארץ עם תרבות ומסורת, עם שווקים שבהם אפשר למצוא אוכל מיוחד. חבל שאי אפשר לטוס לשם בצורה חופשית כדי לראות את הצד הזה של המדינה", אמר למברגר.

"דרך תיירות אפשר לעשות חיבורים בין המדינות"
"דרך תיירות אפשר לעשות חיבורים בין המדינות"
 

לטענתו זוהי לא הפעם הראשונה שבה הוא עובד מול האיראנים ויש לו כמה קשרים בטהרן, אך זו כן הפעם הראשונה שבה הוא קיבל מייל פרטי של נציגה איראנית, "כל הדיאלוג היה מעניין לאור הרגישות מולם בימים אלו והצהרותיו של ראש הממשלה. אני חושב שדרך תוכן ותיירות אפשר לעשות הרבה חיבורים בין המדינות".

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חיבור חדש בין איראן וישראל דרך תכני תיירות
מומלצים