שתף קטע נבחר

הטיול שבו התאהבנו באוסטריה

רכיבה על אופניים בין כרמים ויקבים ציוריים, סיור אורבני בווינה עם מצלמות פולארויד וארוחה בתא פרטי על גלגל ענק – אלה הן רק חלק מהחוויות שחיכו לנופר ובן זוגה בטיול באוסטריה

  

כבר מזמן שמעתי המלצות חמות על טיולים באוסטריה בכלל, ובבירתה וינה בפרט. כשנתקלתי בכרטיסי טיסה זולים יחסית החלטתי שזה יהיה יעד הטיול הבא שלי ושל רומן בעלי. התחלנו את הטיול בשני לילות בדירת Airbnb בווינה וממנה עברנו למלון בוטיק בשם הרמוני (Harmonie) לשלושה לילות נוספים. המלון, שמעוצב באופן מודרני, שוכן במיקום מרכזי, אך פחות מתוייר ומוגשת בו ארוחת בוקר אורגנית מעולה.

 

מצוקי מוהר ועד לסיור "משחקי הכס": הטיול שלנו באירלנד


וינה טיול ()
מתכוננים להמשך הטיול

וינה טיול (צילום: נופר רונן)
ארוחת בוקר של אלופים(צילום: נופר רונן)
  

מההרמוני עברנו למלון מקסים בשם בטהובן (Beethoven) שמעוצב בסגנון קלאסי וינטאג'. בכל יום ראשון מתקיים במקום קונצרט. ארוחת הבוקר טובה, והמיקום מרכזי סמוך לשוק אוכל מקומי. החלטנו לישון בכמה מקומות כדי לחוות אזורים שונים בווינה.

וינה טיול (צילום: נופר רונן)
מלון בטהובן(צילום: נופר רונן)

וינה טיול ()
פינת חמד צבעונית
 

  

הדברים המגניבים שעשינו 

התחלנו בסיור אופניים בין יקבים באזור ואכאו (Wachau). עמק פסטורלי ויפהפה שנמצא במרחק של קצת יותר משעה נסיעה ברכבת מווינה. רכבנו בין עיירות וכפריים ציוריים, עצרנו בשני יקבים לטעימות יין, אכלנו ארוחת צהריים מקומית טובה ועצרנו להפסקת שנאפס משמשים (משכר מאוד עם 40% אלכוהול).

 

מנוחת הרוכבת 


טיול אוסטריה (צילום: נופר רונן)
רומן, השותף לדרך(צילום: נופר רונן)

טיול אוסטריה (צילום: נופר רונן)
לחיי הטיולים הבאים(צילום: נופר רונן)

טיול אוסטריה (צילום: נופר רונן)
נופים שכאילו נלקחו מגלויה(צילום: נופר רונן)
  

בסך הכל רכבנו 25 קילומטרים. הרכיבה היא בשבילי אופניים שעוברים בנוף מדהים. סיור מומלץ במיוחד למי שאוהב יין, רכיבה על אופניים ונופים עוצרי נשימה.

 

סיור מצלמות פולארויד 

אף פעם לא יצא לי לצלם במצלמת פולארויד ופתאום כשנתקלתי בסיור הזה בווינה אמרתי שזה משהו שאנחנו צריכים לנסות. אפשר היה לבחור בין סיור באתרים המפורסמים של וינה או סיור אורבני. בחרנו את הסיור האורבני שהיה נשמע מיוחד יותר. היינו היחידים בסיור אז הרווחנו סיור פרטי עם המדריכה נורה, שהיא גם צלמת מקצועית, שסייעה לנו עם טיפים בצילום.

אוסטריה טיול ()
מאפסים אתך העדשות

אוסטריה טיול (צילום: נופר רונן)
יצאנו לדרך(צילום: נופר רונן)

אוסטריה טיול (צילום: נופר רונן)
מסדרים את השלל(צילום: נופר רונן)
 

חוויית הצילום עם מצלמת הפולארויד היתה כיפית וגם קצת מלחיצה כי בחבילת צילום אפשר לצלם רק שמונה תמונות, מה שגורם להתלבטויות לפני כל לחיצה. רומן לא התאפק ו"בזבז" את כל התמונות מהר בזמן שאני הייתי "קמצנית" על התמונות. נורה ביקשה שלא נציץ בתמונות שאנחנו מצלמים עד לסוף הסיור. חוץ מתמונת תפוחי אדמה אחת של רומן, כל התמונות יצאו ממש מגניבות. בסיור הכרנו אזורים נחמדים בווינה כמו אזור ההיפסטרים, אזור היהודים ואזורי גרפיטי מיוחדים שעורר את הפן היצירתי והאומנותי שלנו.

  

קפה ועוגה בתא פרטי בגלגל ענק  

אם תכננתם להציע נישואין בווינה או לחגוג אירוע ממש מיוחד יש לי רעיון בשבילכם. יש בווינה גלגל ענק עם תאים גדולים שמהם אפשר, תמורת תשלום סמלי יחד עם עוד הרבה אנשים, לצלם את העיר מלמעלה. מי שמחפש משהו מיוחד ולא שגרתי יכול לשכור תא פרטי בגלגל ענק, לשתות בו קפה או קוקטייל ולאכול עוגה או ארוחה שלמה.

טיול אוסטריה (צילום: נופר רונן)
החיים הם כמו גלגל ענק(צילום: נופר רונן)

טיול אוסטריה ()
לפעמים אתה שותה קפה

טיול אוסטריה (צילום: נופר רונן)
ולפעמים מצלם את כולם מלמעלה(צילום: נופר רונן)
 

אנחנו קיבלנו את התא הפרטי לחצי שעה. באנו לבושים יפה וכשהגענו הובילו אותנו בדרך צדדית לכניסה פרטית שם שאלו איזה עוגות נרצה ואת סוג הקפה. אחרי כמה דקות פתחו לנו את התא הפרטי שכלל שולחן ערוך עם הקפה, שתי עוגות, מיץ תפוזים ומים. ברקע התנגנה מוזיקה נעימה והגלגל נע בקצב מאוד איטי (רבע שעה להקפה מלאה). בגלל שהיינו עסוקים בצילומים לבלוג ולכתבה לא הספקנו ליהנות מספיק מהחווייה המיוחדת, אבל אין לנו ספק שזאת אטרקציה שנזכור עוד לזמן רב.

  

טיול יום לאדמונט והאלשטאט 

הכפר האלשטאט נחשב לאחד המקומות הכי יפים באוסטריה ובאירופה בכלל. אמנם הוא נמצא במרחק של שלוש וחצי שעות נסיעה מווינה וטיילנו בלוח זמנים צפוף, צפוף אבל החלטנו שלמרות הכל עדיף לקחת סיור יום לשם מאשר לפספס את המקום. בדיעבד היה עדיף לנו לשכור רכב ולעשות את הטיול באופן עצמאי, אבל מצד שני יצא לנו לראות עוד מקומות מדהימים, בהם ספריית אדמונט, הספרייה הכי גדולה בעולם שנמצאת בתוך מנזר.

אוסטריה טיול (צילום: נופר רונן)
הלשטאט(צילום: נופר רונן)

טיול אוסטריה (צילום: נופר רונן)
אגם אדמונט(צילום: נופר רונן)

אוסטריה טיול (צילום: נופר רונן)
ספריית אדמונט המרהיבה(צילום: נופר רונן)
 

הספרייה הזאת הייתה כל כך מרשימה שלא רציתי ללכת ממנה. דבר אחד שלא אשכח הוא כשאחת מעובדות הספרייה משכה בספר "מזוייף" שפתח דלת סודית נסתרת שהובילה אל מדרגות לקומה השנייה שתחילה נראה היה שאין איך להגיע אליה.

 

משם המשכנו לכפר האלשטאט. לא סתם המקום מתוייר ואנשים מתלהבים ממנו, הכפר פשוט עוצר נשימה. אכלנו ארוחת צהריים במסעדת דגים ולאחר מכן שכרנו סירת מנוע פשוטה ושטנו במשך שעה באגם. בנוסף, עשינו פיקניק של שוקולדים, פירות ויין, וכמובן צילמנו המון.

אוסטריה טיול ()
טיול יום בלתי נשכח
  

ביקור באתרים מהממים בוינה

מעבר לסיורים והאטרקציות שעשינו גם הסתובבנו הרבה בעיר וינה גדושת האתרים והארמונות (ארמון שנברון וארמון בלוודר) בארמון שנברון יש מבוך מהנה, גן חיות (שניהם בתשלום) ונקודת תצפית יפהפייה על כל אזור הגנים, הארמון והעיר.

אוסטריה טיול (צילום: נופר רונן)
אמרון שנברון (צילום: נופר רונן)

אוסטריה טיול (צילום: נופר רונן)
והמבוך שלצדו(צילום: נופר רונן)

ארמון בלוודר היה מהפנט. הצבעים של הפרחים, האגם הקטן והארמון עצמו פשוט נפלאים. כנסיית קארלסקירכה (Karlskirche) היא גם מקום מקסים. הרבה תיירים יושבים ליד הכנסייה וקוראים ספר או מאזינים למוזיקה באוזניות.

אוסטריה טיול (צילום: נופר רונן)
כנסיית קארלסקירכה (צילום: נופר רונן)
 

אוסטריה טיול (צילום: נופר רונן)
וינה בשעת ערב(צילום: נופר רונן)
 

לסיכום: הטיול שלנו לווינה היה קסום ומלא בנופים מרהיבים, מקומות בלתי נשכחים, סיורים מגניבים, יין טוב, שניצלים ומלונות טובים. אם לא חשבתם על אוסטריה כיעד לטיול אולי שווה לכם לחשוב על כך שוב.

 

הכותבת הייתה אורחת המלונות שהוזכרו בכתבה. נופר רונן היא כותבת הבלוג "מטיילת מחוץ לקופסא ". להמלצות וסקירות נוספות של טיולים ומקומות ברחבי העולם אתם מוזמנים לעקוב אחריה בפייסבוק ובאינסטגרם

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נופר רונן
נופי אוסטריה
צילום: נופר רונן
מומלצים