שתף קטע נבחר

לטייל בלונדון – ולקפוץ לאמסטרדם ברכבת

כל הפרטים על קו הרכבת שמחבר בין שתיים מהערים השוות באירופה. ובנוסף, המלצות למקומות שווים ופחות מוכרים בשתי הערים

  

חברת יורוסטאר השיקה בחודש שעבר קו רכבת ישיר ומהיר בין לונדון לאמסטרדם, ונראה שהיא מתכוונת להיכנס לתחרות עם חברות התעופה הזולות על נתיב התחבורה בין שתי הבירות, שהוא אחד הפופולריים באירופה. הנסיעה אורכת פחות מארבע שעות, או ליתר דיוק, שלוש שעות ו-41 דקות, מתחנת סנט פנקרס עד תחנת הרכבת המרכזית באמסטרדם.

 

אמנם הנסיעה ממושכת יותר מהטיסה, שאורכת כשעה, אבל כשלוקחים בחשבון את הצ'ק אין, הבידוק הביטחוני והנסיעה משדה התעופה סכיפהול למרכז העיר, נראה שהרכבת מציעה חלופה יעילה. מחיר כרטיס מתחיל ב-35 ליש"ט (כ-170 שקלים) לכיוון על פי יורוסטאר, אבל כמו עם חברות הלואו קוסט, גם כאן צריך לעקוב אחרי המחירים ולהזמין זמן רב מראש כדי ליהנות ממחיר נמוך שכזה.

 

בניגוד לטיסות הזולות, הרכבת נדיבה מבחינת המטען שהנוסעים רשאים לקחת איתם – שתי מזוודות גדולות ותיק יד לבוחרים באופציה הסטנדרטית, ושלוש מזוודות גדולות בביזנס. אין הגבלות על נשיאת נוזלים והבידוק הביטחוני מהיר יחסית. בחלק מהמחלקות מוגשות ארוחות כלולות במחיר ובכל המחלקות יש שקעים חשמליים ו-Wi-Fi חינם. המושבים והשירותים מרווחים יותר מאשר במטוס והרכבות נגישות לנכים בכיסאות גלגלים.

לונדון אמסטרדם (צילומים: שאטרסטוק)
בין שתי ערים(צילומים: שאטרסטוק)
 

רכבת יורוסטאר (צילום: EPA)
הרכבת שמחברת בין שתי הערים(צילום: EPA)
  

באמצע השבוע יוצאות מדי יום שתי רכבות מלונדון, בבוקר ובערב, ורכבת אחת יוצאת בכל יום בסוף השבוע. זהו מספר מזערי בהשוואה למספר הטיסות בקו – יותר מ-20 מדי יום. הרכבת עוצרת בבריסל ובתחנת הרכבת המרכזית ברוטרדם למשך מספר דקות. אבל הדרך חזרה חלקה פחות. נכון לעכשיו אין רכבת ישירה מאמסטרדם חזרה ללונדון והנוסעים נאלצים להחליף רכבת בבריסל ולעבור שם ביקורת דרכונים ובידוק ביטחוני. בשנה הבאה צפוי להיחתם הסכם בין אנגליה להולנד שיאפשר לבצע את הביקורות לפני העלייה לרכבת ויבטיח נסיעה ישירה.

 

נראה שעד שיוכל להוות תחרות של ממש לטיסות הלואו קוסט, הקו החדש יהיה אמצעי תחבורה מעולה למי שרוצים חוויית טיול פחות שגרתית ויותר נינוחה. וזו כמובן הזדמנות לחלוק כמה המלצות לבילויים נינוחים ולא שגרתיים בשתי הערים המרתקות האלה, השונות כל כך זו מזו.

 

 

המלצות בלונדון

לא רחוק מתחנת הרכבת St Pancras נמצא הרחוב הכי שוקק חיים אך נסתר מעיני התיירים - Exmouth Market. זה המקום לסיים או להתחיל את הטיול שלכם בין שתי הערים. שם תוכלו ליהנות מאוכל טוב במסעדות הטרנדיות של לונדון. שתי המסעדות האהובות עליי הן Caravan Exmouth Market ו-Morito.

 

השוק בשעת ערב 

A post shared by Exmouth Market (@exmouth_mkt) on

 

כשתגיעו לאזורים מרכזיים יותר בעיר מומלץ לבקר ב-Photographer's Gallery, גלריה שמוקדשת כולה לצילום, וממוקמת דקה מההצטלבות המפורסמת של הרחובות אוקספורד וריג'נטס. מומלץ לקחת הפוגה מההמולה, ולנוח על כוס קפה בבית הקפה של הגלריה.

 

Photographer's Gallery   

 

אם מתחשק לכם להרחיק לכת לאזור ייחודי ויוצא דופן בלונדון, מחוץ למפת התיירים, אל תפספסו את ה-Brixton Village Market - השוק הגדול יותר פתוח בימי שישי ויש שלל מסעדות מעולות לאכול בהן.

אמסטרדם לונדון (צילום: שאטרסטוק)
Brixton Village Market(צילום: שאטרסטוק)

לטיול בטבע וקצת תרבות כשנעים בחוץ, מומלץ לטייל בהייד פארק, שם ניתן לבקר ב-Serpentine Galleries. מדובר באחת מהגלריות החשובות והיפות בלונדון שלא כדאי לפספס. שני חללי גלריה הנמצאים במרחק הליכה זה מזה, כשגשר מפריד ביניהם.

אמסטרדם לונדון (צילום: שאטרסטוק)
Serpentine Galleries(צילום: שאטרסטוק)
  

 

המלצות באמסטרדם 

גם כאן נתחיל בסמוך לתחנת הרכבת המרכזית, אבל במקום להיכנס למרכז העיר עמוס התיירים פנו לצדה האחר של התחנה, הצד של המים (IJzijde) ומשם קחו מעבורת שעליה כתוב Buiksloterweg ותוך חמש דקות תגיעו לאזור צפון אמסטרדם. עוד כמה דקות הליכה יביאו אתכם לבית הקפה של מוזיאון הקולנוע EYE Museum שם אפשר ליהנות מהארכיטקטורה המרהיבה של המקום ולשתות משהו על המרפסת המשקיפה על האוניות.

אמסטרדם לונדון (צילום: שאטרסטוק)
מוזיאון הקולנוע(צילום: שאטרסטוק)
  

לא רחוק משם נמצאת גם מסעדת Stork שמגישה דגים ופירות ים על המים, ובסמוך אליה גם מבשלת הבירה Oedipus המצוינת, שמציעה בירות בוטיק מקומיות עם שמות משונים.

 

תמיד טוב לבקר שוב במוזיאון ואן גוך היפה או ברייקס העשיר, אבל אם אתם מחפשים משהו קצת אחר (וגם תורים פחות ארוכים) בחרנו עבורכם כמה מוזיאונים שווים במיוחד: למי שתוהה איך נבנתה העיר על המים מומלץ לבקר במוזיאון התעלות (Museum of the Canals). המדריך הקולי לוקח את המבקר למסע שאורכו כשעה ומעורר לחיים את ההיסטוריה של העיר מהמאה ה-17 ועד ימינו.

מוזיאון התעלות אמסטרדם (צילום מתוך אתר האינטרנט של המוזיאון)
מוזיאון התעלות (צילום מתוך אתר האינטרנט של המוזיאון)
 

המוזיאון האנתרופולוגי Tropenmuseum ממוקם במבנה ענק ומרשים במזרח העיר. עכשיו מוצגות בו, בין היתר, תערוכה מרהיבה על אופנה אפריקנית עכשווית ותערוכה על Body Art - פירסינג, קעקועים, שתלים תת-עוריים ושאר עיטורי גוף מסקרנים.

 

המוזיאון האנתרופולוגי  

A post shared by Tropenmuseum (@tropenmuseum) on

 

ולמי שרוצה לראות קצת אמנות קלאסית במיטבה אבל במקום אינטימי יותר מהרייקסמוזיאום כדאי לבקר בארמיטאז' המקסים על גדות האמסטל. המוזיאון הקטן יחסית מציג עבודות של המאסטרים ההולנדים לצד יצירות של "אאוטסיידרים", ועכשיו גם את העבודה "פנורמה אמסטרדם" המתארת את ההתפתחות של העיר בסרט בסגנון time lapse.

 

ארמיטאז' על גדות האמסטל 

 

אמסטרדם (צילום: שאטרסטוק)
מתחם Westergasfabriek(צילום: שאטרסטוק)
 

נראה שהתיירים עדיין לא גילו בהמוניהם את מתחם התרבות והבילוי Westergasfabriek במערב העיר. המקום שפעם היה מפעל לייצור גז נוקה לחלוטין והפך למתחם שכולל פארק, בתי קפה, מסעדות, חנויות ומספר חללים לקיום הופעות ואירועי תרבות. כדאי לבדוק את לוח האירועים לפני שמגיעים (באמצע מאי למשל נערך במקום פסטיבל "אוכל על גלגלים").

 

ולמי שיוצא לשאוף אוויר או לפדל בוונדלפארק מומלץ לקפוץ לגלריה vroom and varossieau הקרובה ולהתרשם מאמנות אורבנית ועבודות גרפיטי של האמנים המוכרים בעולם.

 

הכותבת מתגוררת בהולנד ומדריכה בחברת "ארטרנטיב" המתמחה בסיורי אמנות בעברית באירופה ומציעה מגוון סיורים באמסטרדם , לונדון , ברלין , פריז וברצלונה .

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילומים: שאטרסטוק
בין שתי ערים
צילומים: שאטרסטוק
מומלצים