שתף קטע נבחר

קטטה בהודו הציתה ויכוח בין המטיילים: "ישראלים לא יהיו רצויים"

קטטה שפרצה בין ישראלים להודים, בעקבות תאונת דרכים בעיר מנאלי, הסתיימה בהתבצרות בבית חב"ד ובחילוץ משטרתי לאחר שהמוני הודים צרו על המקום. התקרית עוררה מחלוקת בקהילת המטיילים – חלק טענו שהישראלים מתנהגים בחוסר כבוד, אך אחרים האשימו את ההודים

קטטה בבית חב
שוטרים מחלצים את הישראלים מבית חב"ד הנצור (צילום: דין וואק )
 

קטטה שפרצה לפני כמה ימים בין ישראלים להודים בגלל תאונת דרכים הסתיימה בחילוץ משטרתי מבית חב"ד, שם התבצרו ישראלים שחששו מהמון זועם שצר על המקום. התקרית הציתה ויכוח בין הישראלים בצפון הודו בנוגע ליחס המזלזל של חלק מהמטיילים כלפי התושבים המקומיים.

 

תחילתו של הסיפור לפני כמה ימים, בתאונת דרכים במנאלי שבה היה מעורב צעיר ישראלי שרכב על אופנוע. הישראלי ניסה לברוח, ובמקום פרצה קטטה המונית שבמסגרתה חלק מההודים השתמשו באלות. הישראלים ברחו לבית חב"ד הסמוך והתבצרו בו. המוני הודים צרו על המקום והחלו לשבור את החלונות ואת הדלת.

 

הישראלים שהתבצרו שיגרו קריאות מצוקה שהגיעו לשגרירות ישראל בהודו. אלי סנה, הקונסול הישראלי בדלהי, מיהר לפנות לתחנת המשטרה במנאלי וביקש שישלחו מיד כוח שוטרים כדי שיבטיח שלא יאונה רע לישראלים. במקביל, גם שגריר ישראל בהודו דניאל כרמון התערב ופנה למפקד המשטרה במדינת הימאצ'ל פראדש.

 

כוחות גדולים של משטרה אכן הגיעו למקום וחילצו את הישראלים ללא פגע. במקביל הם גם עצרו לחקירה ארבעה מהם: שני נציגי חב"ד ושני ישראלים שהיו מעורבים בקטטה. תנועת חב"ד הגישה תלונה נגדית על הנזק שנגרם לבית, ואחרי חקירה ממושכת שוחררו שלושה מארבעת העצורים. העצור הרביעי שוחרר למחרת הקטטה.

  

התקרית הציתה ויכוח סוער בקבוצות פייסבוק של ישראלים בהודו על אודות היחס המזלזל של המטיילים הישראלים כלפי ההודים. מצד אחד, חלק מהישראלים קראו להטיל חרם על מנאלי בעקבות מה שהגדירו "היחס המזלזל של ההודים למטיילים הישראלים".

 

מטייל ישראלי צעיר כתב: "חברים יקרים, בשנה האחרונה האנשים המקומיים או התיירים ההודים במנאלי נפלו על כל הראש. ניסיונות אונס, לינצ'ים נגד תיירים. כנראה שהם שכחו בזכות מי יש להם כסף לחיות. אני מציע חרם על מנאלי עד הודעה חדשה. לא הגיוני שיהיה כזה יחס מזלזל. #לא דורכים במנאלי #הכסף שלנו לא מגיע להם".

 

מנגד, מירון קרליק, מנהל קבוצת פייסבוק של טיולים בהודו עם 24 אלף חברים, ניצל את התקרית כדי לקרוא לישראלים להתנהג כמו שצריך. "מה שקרה במנאלי יכול לקרות בכל עיר/כפר בשביל החומוס (כינוי לקבוצת מקומות בצפון הודו שפופולריים בקרב ישראלים – א"כ). לצערי הרב, כבר שנים יש ישראלים שמגיעים להודו ושוכחים שהם אורחים במדינה הזאת. הם מתנהגים כאילו הם בעלי הבית בהודו. הם מתנהגים/מתנהגות בחוסר כבוד לתרבות ההודית, בחוסר כבוד להודים".

מנאלי הודו (צילום: shutterstock)
תיירים במנאלי, הודו(צילום: shutterstock)
 

"הכסף לא קונה הכל"

קרליק הוסיף כי "הם חושבים שאם יש להם כסף, אז הם קנו את הודו ואת ההודים. בכפרים השקטים האלה הם עושים מסיבות, מפעילים מוזיקה רועשת כל הלילה ולא מזיז להם מה אחרים חושבים, העיקר שהם ייהנו. הם נוהגים עם אופנועים בפראות בתוך הכפרים ומזלזלים בהודים. הכסף לא קונה הכל. הוא לא קונה אהבה, ולא יכול לקנות את הכבוד והגאווה של ההודים. נכון שההודים זקוקים לכסף, אך הכבוד שלהם והגאווה שלהם חשובים להם יותר.

 

"יש לא מעט הודים בכפרים בשביל החומוס שנמאס להם מההתנהגות של הישראלים. אתמול היתה כנראה התפרצות שאומרת לכם ראו הוזהרתם, נמאס לנו מכל הבלגן שאתם עושים בבית שלנו. אני לא אתפלא אם זה יתפשט למקומות אחרים. כיום יש להם, כמו לכם, וואטסאפים, פלאפונים, והם גם חמולות בכפרים, בשנייה אחת הם מארגנים את כל החמולה שלהם נגדכם".

 

קרליק הוסיף: "מכיוון שיש לישראלי נטייה לעשות מה שבא לו ולהשאיר לאחרים שבאים אחריו את האדמה החרוכה, אני חושב שהמצב רק יידרדר ובחלק מהכפרים בשביל החומוס ישראלים לא יהיו רצויים, בלשון המעטה. הישראלים חושבים שבלעדיהם ההודים לא יסתדרו, רק שהם לא מבינים שלהודו מגיעים בשנה כמה עשרות אלפי ישראלים לעומת עשרות מיליוני תיירים ממדינות אחרות".

מנאלי הודו (צילום: shutterstock)
מנאלי, הודו(צילום: shutterstock)
 

"אנחנו צריכים להיות אחד בשביל השני"

ישראלי אחר כתב: "לפני שלושה ימים הודי ניסה לאנוס בחורה ישראלית שהלכה לבדה בסביבות 1:00 בסמטה של ליטל איטלי, והבוקר היו מכות רציניות בין מעט מאוד ישראלים להמון הודים. אני לא מנסה להתסיס בין הודים לישראלים, אבל אחים שלי אנחנו צריכים להיות אחד בשביל השני".

 

עוד ישראלי כתב: "הגעתם למדינה זרה, הפכתם ערים שלמות לערים ישראליות, תחושת הביטחון הזאת לא נותנת לגיטימציה ללכת מכות שהפכו לקטטה המונית. זה שיש שגרירות וקונסוליות בהודו לא נותן לאף אחד לגיטימציה ללכת כאן מכות, וגם אם הוא קיבל שלושה אגרופים צריך לקחת צעד אחורה, להתנצל - גם אם אין לו על מה - ולהתקדם ולברוח מהמהומה! המכות והדיבור המזלזל של הישראלים כנגד ההודים כאן רק מלכלכך לנו את השם, ולא רחוק היום שהסבלנות שלהם תיגמר והיחס כלפי הישראלים יהיה כמו זה שבתאילנד. אנחנו לא באירופה, ובטח שאנחנו לא מטיילים במדינה מתוקנת! קחו את עצמכם בידיים, ככה מתפתחת שנאה כלפי ישראלים".

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דין וואק
שוטרים מחלצים את הישראלים מבית חב"ד הנצור
צילום: דין וואק
מומלצים