שתף קטע נבחר

MUST: המקומות שחובה לראות בוושינגטון

אחרי ההכרזה ההיסטורית על קו טיסה ישיר וראשון בין תל אביב לבירת ארצות הברית, היינו חייבים לקפוץ לעיר המדוברת ויחד עם ישראלי מקומי להבין מה הכי שווה לראות בה מלבד הבית הלבן והאנדרטה

 

בשבוע שעבר התבשרנו על הפתיחה ההיסטורית של הקו הישיר בין ישראל לוושינגטון די. סי. בירת ארצות הברית. חברת התעופה האמריקנית יונייטד איירליינס הכריזה שהקו ייפתח בחודש מאי 2019 עם שלוש טיסות שבועיות. ניצלנו את ההודעה המשמחת ויחד עם אביעד עילם (40), שגר בעיר כשבע שנים, אנחנו מביאים לפניכם את מקומות החובה בוושינגטון.

רחובות וושינגטון (צילום: shutterstock)
זה הזמן שתכירו באמת את וושינגטון די. סי(צילום: shutterstock)
 
מאיפה מתחילים? אפשר לומר שהרבה מחלקיה של העיר וושינגטון כבר מוכרים לנו בעקבות סיקורים תקשורתיים רבים, סרטים, סדרות וצילומים מהעיר המפורסמת. ובכל זאת, כאשר מגיעים לכאן בפעם הראשונה מומלץ לתצפת עליה מלמעלה.

בית הרלינגטון (צילום: אביעד עילם )
הנוף מבית הרלינגטון(צילום: אביעד עילם )

בית הרלינגטון (צילום: אביעד עילם )
(צילום: אביעד עילם )
 

Arlington House הוא במקור הבית של רוברט אי. לי, מפקד צבא הדרום במלחמת האזרחים של ארצות הברית. הבית נבנה בתחילת המאה ה-19 על ראש גבעה יפה באמצע בית הקברות ארלינגטון. "שווה לבקר ולו רק בשביל התצפית המדהימה על העיר", ממליץ עילם ומוסיף: "במיוחד עכשיו, כשהאנדרטה לזכר וושינגטון עדיין סגורה למבקרים".

 

אחד המקומות שהפכו למוסד קולינרי מפורסם בעיר היא מסעדת Ben's Chili Bowl. "זו מסעדה עם היסטוריה ארוכה שמהווה אתר עלייה לרגל לכל מיני מפורסמים וגם לסתם אנשים שרוצים לתפוס מזון מהיר ייחודי וטוב. היא נוסדה ב-1958 באזור שהיה אז אפרו-אמריקני לחלוטין וכונה Black Broadway", מספר עילם.

מסעדת בנס צ'ילי בואל  (צילום: אביעד עילם )
מוסד מיתולוגי בעיר(צילום: אביעד עילם )
 

המסעדה שרדה את מהומות השחורים ב-1968 בעקבות רצח מרטין לותר קינג, ואת הקשיים הכלכליים של שנות ה-70 וה-80. ב-2009 ביקר בה נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה. "כיום המסעדה ידועה במנות ה-chili dogs ו-half smoke שלה. מה זה אומר? נקניקיות גדולות וחריפות מבשר בקר וחזיר עם בצל ורוטב צ'ילי. האוכל טעים מאוד, לגבי הבריאות אני לא יכול להתחייב".

מסעדת בנס צ'ילי בואל  (צילום: shutterstock)
טעים? כן. בריא - פחות(צילום: shutterstock)

בירת ארצות הברית גדושה בהיסטוריה ותרבות ולכן היא גם מלאה במוזיאונים שונים. כך שמי שמגיע לטייל בעיר קרוב לוודאי יכניס ללו"ז מוזיאון אחד או שניים. עילם ממליץ על מוזיאון פחות מוכר, בעיקר עבור הישראלים לדבריו - National Building Museum.

המוזיאון הלאומי  (צילום: אביעד עילם )
קצת שונה מהיתר: המוזיאון הלאומי (צילום: אביעד עילם )

המוזיאון הלאומי  (צילום: אביעד עילם )
(צילום: אביעד עילם )
 

"מדובר בבניין ענק ומרהיב שהוקם ב-1887 כמקום המושב של לשכת הפנסיות הפדרלית והפך למוזיאון לאדריכלות ותכנון אורבני ב-1980. יש כאן תערוכות מתחלפות (שעולות כסף) ואחלה חנות מזכרות", מספר עילם.

 

 

וושינגטון לא אחת עושה רושם של עיר די אפרורית, להבדיל מאחיותיה - ערים גדולות אחרות בארה"ב כמו סן פרנסיסקו, מיאמי או ניו יורק. אבל עילם מספר כי ישנו פארק מומלץ במיוחד שישטוף את העיניים בצבע ושימש ותפאורה נעימה ומרגיעה.

קנילוורת' פארק  (צילום: אביעד עילם )
קנילוורת' פארק: צמחי מים מרהיבים(צילום: אביעד עילם )
 

קנילוורת' פארק  (צילום: אביעד עילם )
(צילום: אביעד עילם )

Kenilworth Park and Aquatic Gardens הוא - "הפארק הלאומי היחיד בארצות הברית שמוקדש לצמחי מים, זו למעשה גם הביצה היחידה שנותרה באזור. כדאי להגיע בין מאי לספטמבר בשעות הבוקר, כשהלוטוסים ופרחים אחרים בשיא הפריחה. אפשר גם לראות כאן מיני חיות כמו ציפורי מים כמו עגורנים, בונים, נברנים, וכו'", ממליץ עילם.

 

POV Rooftop Bar הוא בר על גג מלון W במרכז העיר. בוושינגטון ישנם לא מעט ברים שאפשר לתצפת מהם על כל העיר אבל ה-POV לדברי עילם, הוא מהמומלצים שבהם. כדאי להגיע בשעות השקיעה ולהמשך משם את הבילוי הלילי.

רופטופ POV (צילום: האתר הרשמי של POV)
בר-רופטופ POV: דרינק על השקיעה(צילום: האתר הרשמי של POV)

רופטופ POV (צילום: Washington, DC)
(צילום: Washington, DC)

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
המקומות שכדאי להכיר בבירת ארצות הברית
צילום: shutterstock
מומלצים