שתף קטע נבחר

MUST: המקומות שחובה לראות בקנקון

היא כבר הרבה יותר מסתם יעד נחיתה ותחנת מעבר: חוף סודי על לגונה יפה, מסעדה שמסתתרת מעל חנות ומגלה נוף מדהים לים או מועדון סלסה ממש כמו בסרטים. קבלו את המקומות השווים בקנקון

 

אם טיילתם במרכז אמריקה או יותר נכון במקסיקו, סביר להניח שנחתתם בקנקון ואז המשכתם הלאה יחסית מהר. אז נכון, זו עיר שידועה כמקום נחיתה ומעבר ליעד הבא מאחר ומצד אחד היא לא ממש מקסיקנית אותנטית ומושפעת מאוד מהתרבות האמריקנית, ומצד שני במרחק די קצר ממנה ישנן עיירות חוף יפות שגונבות לה את ההצגה.

קנקון (צילום: shutterstock)
לא רק מלונות יוקרה וחופים: המקומות השווים בקנקון(צילום: shutterstock)
 

אבל אנחנו כאן כדי לשבור סטגימות ולומר לכם - חכו עם הדחף להמשיך הלאה. קנקון עשתה שינוי בשנים האחרונות וכיום היא אטרקטיבית מתמיד. אז לפני שתעברו לטולום או פלאיה דל כרמן ואיסלה מוחרס השכנה, כדאי להשקיע בה כמה ימים טובים.

 

יונתן אנג'ל (33) גר בעיר כארבע שנים. שם הוא עובד כמנכ״ל הפעילות של Selina במקסיקו, רשת הוסטלים ענפה ואחרי שחרש את העיר לאורכה ולרוחבה, הוא מביא לנו את המקומות שהם MUST בקנקון.  

 

קנקון ידועה בחופים הלבנים שלה ומי הטורקיז שלצידם, ואף יותר מכך היא ידועה בזכות רצועת החוף הצרה המשתרעת על 25 קילומטרים ועליה מלונות יוקרה ענקיים. עם זאת, לחופי המלונות בדרך כלל לא ניתן להיכנס אם אינכם אורחי המלון ומעט החופים הציבוריים אינם מזמינים ועשויים להיות מאוד עמוסים. "כשאני רוצה באמת ליהנות מיום על החוף בקנקון, אני נוסע לחוף הסודי באיסלה בלאנקה (Isla Blanca)", אומר אנג'ל ומוסיף כי "מדובר בחוף שתיירים בקושי מגיעים אליו, בתקווה שלא הרסתי אותו עכשיו".

איסלה בלנקה (צילום: יונתן אנג'יל)
איסלה בלנקה(צילום: יונתן אנג'יל)

איסלה בלנקה (צילום: יונתן אנג'יל)
מבודד ושווה את ההגעה לכאן(צילום: יונתן אנג'יל)
 

החוף נמצא כ-20 ק״מ צפונית לקנקון, מרחק של כחצי שעה נסיעה. מצד אחד נמצא חוף מדהים ומצד שני לגונה גדולה, כשלעיתים רוחב רצועת החוף הוא פחות ממאה מטר.

 

ההגעה היא באמצעות Colectivo - סוג של מונית שירות, היוצא מהרציף ב-Puerto Juarez (ממנו גם יוצאות המעבורות הצהובות המפורסמות לIsla Mujeres). לחלופין אפשר להגיע במונית אבל לא לשכוח לקבוע עם הנהג שעת ומקום איסוף חזרה, או ברכב שכור רק שימו לב שחלק מהדרך היא דרך עפר.

 

בקנקון לא מעט מסעדות טובות לצד מסעדות הג'אנק פוד המוכר והטוב. אנג'ל לוקח אותנו לאחת מיוחדת במינה - גם מבחינת המיקום והסודיות וגם מבחינת הנוף והתפריט: "מעט צפונה מהרציף ב-Pueto Juárez, נמצא סוד נוסף של קנקון הידוע כמעט רק למקומיים ולתיירים מנוסים. מדובר במסעדת מאכלי הים המשובחת מרבאה (Marbella), בעלת הכניסה הסודית שניתן למצוא רק אם יודעים מה לחפש.

מסעדה מארבייה (צילום: יונתן אנג'יל)
מסעדת מרבאה הסודית - מאחורי הסופר(צילום: יונתן אנג'יל)
 

נכנסים דרך סופרמרקט קטן הנושא את אותו השם, עולים בגרם מדרגות ספירלה ולמעלה מגלים אזור ישיבה גדול המשקיף על הים. המקום תמיד מלא ולא ניתן להזמין שולחן מראש - צריך פשוט להגיע ולקוות שלא נפלתם על יום עמוס מדי. שעות הפעילות של המקום הן מ-12:00-20:00".

 

אחד החסרונות הבולטים בקנקון במשך שנים הוא שאמרכז העיר שלה נחלק בין אזור הדאון טאון שנחשב לפחות מזמין ובטוח לתיירים, לבין מרכזים קטנים באזור המלונות שנחשבים לתיירותיים מדי. 

שדרות נאדר (צילום: יונתן אנג'יל)
שדרות נאדר(צילום: יונתן אנג'יל)
אבל, לדברי אנג'ל, יש שינוי לטובה בעניין וישנו אזור שהתחדש והפך ליותר צעיר-היפסטרי ומגניב. "במרכז קנקון שוכנת שדרת נאדר (Avenida Nader) שבשנים האחרונות הפכה לאזור הטרנדי של חיי הלילה המקומיים של קנקון. השדרה ממוקמת בין שתי השדרות הגדולות של מרכז קנקון: שדרת בונמפאק ושדרת טולום, ובניגוד לשדרות אלו המרכזות את עיקר העומס התחבורתי של קנקון, שדרת נאדר היא קטנה יותר ומזמינה הרבה יותר, בעיקר להולכי רגל.

שדרות נאדר (צילום: יונתן אנג'יל)
(צילום: יונתן אנג'יל)
  

"בשדרה התפתח תמהיל מגניב של מגורים, חדרי סטודיו ליוגה, ברים, מועדונים, מסעדות, ברברשופס ועוד. ההייליטים המומלצים הם: מועדון אמרולה (Amarula), מסעדת נומדס (Nomads) ובר נברינה (Nebrina)".

 

 

אם יש משהו שאסור להחמיץ כאן זו ההמלצה הבאה: מועדון סלסה אמיתי. אם ביקרתם פה וגם אם לאו, בוודאי שמעתם על מועדון הקוקו בונגו המפורסם. אנג'ל רוצה להמליץ על מקום קצת יותר אותנטי לבילוי לילי. "המקום הכי טוב לרקוד בו סלסה ולהתערבב עם הקהל המקומי של קנקון הוא מועדון ממבו קפה (Mambo Cafe).

מאמבו קפה (צילום: יונתן אנג'יל)
היי ממבו, ממבו קפה(צילום: יונתן אנג'יל)

מאמבו קפה (צילום: יונתן אנג'יל)
(צילום: יונתן אנג'יל)

כאן לא תמצאו את העשירון העליון של קנקון שיוצא לבלות באמרולה, אלא את המקומיים האמיתיים של קנקון שבדרך כלל תפגשו ממלצרים במסעדות או מוכרים בחנות בגדים".

 

המקום מעוצב בהשראת מועדוני הסלסה המפורסמים בקובה עם רחבת ריקודים גדולה, סביבה שולחנות ולפניה במה ענקית עליה מופיעה בדרך כלל להקה חיה של 10 זמרים ונגנים. "המקום פתוח מרביעי עד שבת משעה 22:30 עד 03:00. יום שבת הוא היום המומלץ ליציאה ואל תלכו הביתה לפני שתזמינו בחור או בחורה מקומית לסיבוב על הרחבה".

 

"לחובבי השופינג ומתחמי האוכל האופנתיים, אמליץ מאוד על אזור פוארטו קנקון (Puerto Cancun). מדובר בפרוייקט הנדל״ן - המסחרי ולמגורים - היוקרתי ביותר של קנקון בשנים האחרונות. במתחם מספר מגדלי מגורים יוקרתיים עם תעלות סטייל מיאמי, כדי שאפשר יהיה להגיע עם היאכטה עד הבית.

קניון פוארטו קנקון (צילום: יונתן אנג'יל)
מתחם פוארטו קנקון(צילום: יונתן אנג'יל)

קניון פוארטו קנקון (צילום: יונתן אנג'יל)
בתוך הקניון מרינה טאון סנטר(צילום: יונתן אנג'יל)
 

גולת הכותרת של המתחם היא הקניון החדש של קנקון שנפתח השנה בשם מרינה טאון סנטר (Marina Town Center). בקניון העצום תמצאו את כל המותגים האהובים עליכם, מתחם אוכל גדול עם מאכלי גורמה, קולנוע VIP  מפנק, מסעדות יוקרה מקסיקניות כמו LA Cantina No. 20 וCenacolo ועוד..."

 

אחת מהחברות הבולטות בשנים האחרונות בטיסות למרכז ודרום אמריקה היא אייר אירופה. חברת התעופה הספרדית מפעילה מתל אביב למדריד שמונה טיסות שבועיות ומשם טיסות המשך לעשרות יעדים ביבשת, ביניהם קנקון.

 

 

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
המקומות שהם MUST בקנקון
צילום: shutterstock
מומלצים