שתף קטע נבחר

MUST: המקומות שחובה לראות בקוסמוי

באי התאילנדי המוכר יש הרבה יותר מחוף ומרכז עמוס בתיירים. ישראלי מקומי מגלה לנו חוף סודי, שני איים שהם התגלמות גן עדן, מסעדה על צל הר ומועדון שתצטרכו לשמור עליו בסוד. קבלו את מקומות החובה בקוסמוי

 

 

את האי הזה פחות צריך להציג למרבית הישראלים שביקרו בתאילנד. הוא משמש בעיקר כיעד שידוע בחופים חביבים, מרכז עיר שמרגיש כמו שלוחה קטנה של ישראל, מסעדות עם תפריט ומלצרים ששולטים בשפה העברית וחיי לילה שהתיירים - והישראלים בפרט - מאוד אוהבים. אם מאסתם בכל אלו או שאתם פשוט מחפשים יעד טרופי לא יקר אבל מפתיע - מצאנו כמה מקומות פחות מוכרים בקוסמוי.

.  (צילום: מור נבון)
הסיבות לחזור לקוסמוי ולגלות את האי מחדש(צילום: מור נבון)
מור נבון (29) גר באי הפופולרי של תאילנד כבר שש שנים, שם הוא מנהל את סניפי קוסמוי של המרכז למטייל תאילנד, ולפניכם חמש ההמלצות ה"סודיות" שלו באי.

 

אם אתם רוצים לברוח מההמולה והמחופים התיירותיים של קוסמוי, שמתרכזים באזור צ'וואנג העמוס, כדאי להגיע לחוף ליפה נוי. הוא ממוקם כ-40 דקות נסיעה מאזור צ'וואנג. מדובר בחוף שקט ללא ברים או מסעדות באזור, כך שכדאי לדעת כדי להיערך מראש.

.  (צילום: מור נבון)
יש חוף אחר: ליפה נוי בקוסמוי(צילום: מור נבון)
 

.  (צילום: מור נבון)
רק אתם והטבע(צילום: מור נבון)

"ליפה נוי הוא חוף אקזוטי. רוב הזמן הוא ריק מאנשים לגמרי, יש בו נדנדות מאולתרות, עצי קוקוס ומלא ירוק ברקע, מים כחולים צלולים וחולות מוזהבים. אין כביש סלול שמגיע לחוף, אבל יש כביש עפר מישורי שמוביל ישר לחוף - מומלץ להגיע לכאן בשקיעה, שאותה רואים מהחוף הכי טוב, להבדיל מהחוף בצ'וואנג", מספר נבון.

 

 

קוסמוי מלא במראות פראיים של הרים ירוקים, חופים לבנים, ים צלול ונופים אקזוטיים עוצרי נשימה. הדרך הכי טובה לראות את כל זה היא מלמעלה, בנקודות התצפית הפזורות באי. 

.  (צילום: מור נבון)
להשקיף על חוף למאי בתצפית הוולנטיין סטון(צילום: מור נבון)

אחת מהן נמצאת בחוף למאי ושמה ולנטיין סטון - סלע ולנטיין. המקום נמצא כ-20-15 דקות נסיעה מהצ'וואנג. "הוולנטיין סטון הוא מתחם פתוח עם נקודת תצפית שנמצאת על ההר. על אבן הוולנטיין רשום שמה באותיות צבעוניות באנגלית. זה לצד זה, האבן והכיתוב הם רקע נהדר לתמונות", ממליץ נבון.

.  (צילום: מור נבון)
המסעדה בנקודת התצפית(צילום: מור נבון)
  

בנוסף לאבנים יש במתחם מפל מים, ונקודת תצפית אחת שווה במיוחד שצופה על חוף למאי. תמצאו כאן גם בית קפה גדול,  שירותים וחניה. דרכי ההגעה לנקודה הן ברכבל או רגלית עד לנקודת התצפית, והכניסה היא בעלות סמלית.

 

 

בקוסמוי לא חסרות מסעדות מגוונות, הן מבחינת המחירים והן מבחינת ההיצע. תוכלו למצוא כאן את כל המנות שמתחשק לכם ובמחירים טובים - גם במסעדות היוקרה באי. נבון בחר בבר-מסעדה בשם ג'ונגל קלאב.

.  (צילום: מור נבון)
להתרחק קצת מצ'וואנג: מסעדת ג'ונגל קלאב(צילום: מור נבון)

.  (צילום: מור נבון)
מה אתם אומרים על הנוף?(צילום: מור נבון)
  

מדובר במקום שמוכר למקומיים אבל פחות לישראלים. הג'ונגל קלאב הוא בר-מסעדה עם נופים מהיפים שיש לאי להציע. לדברי נבון, הוא נמצא בין חמש לשמונה דקות נסיעה מאזור צ'וואנג וממוקם על הר, כך שתקבלו כאן גם תצפית יפה. "סוג האוכל הוא מערבי, אבל כמובן שניתן למצוא מנות תאילנדיות למי שאוהב. הישיבה היא על פופים ושולחנות נמוכים המשקיפים לחוף צ'וואנג. המראה שתקבלו הוא פשוט מטורף", מתאר נבון.

.  (צילום: מור נבון)
(צילום: מור נבון)
 

 

חיי הלילה הסוערים של קוסמוי מפורסמים מאוד ומושכים אליהם המוני תיירים מכל העולם. המועדון הכי מפורסם וותיק באי הוא הגרין מנגו, אבל אם אתם מחפשים מקום קצת פחות מוכר לתיירים, וכזה שממשיך את המסיבה עד השעות הקטנות של הלילה - כדאי להכיר את הסטדיום.

.  (צילום: מור נבון)
למיטיבי לכת וריקודים: מועדון הסטדיום(צילום: מור נבון)
 

מדובר במועדון חדש שנפתח לפני שנתיים. "המקומיים מכנים אותו 'האפטר-פארטי קלאב של סמוי'", מספר נבון. המועדון ממוקם ליד ה"צ'וואנג בוקסינג סטדיום" - זירת האגרוף המפורסמת של צ'וואנג, בלב האי, אך עדיין לא מדובר במקום מאוד מוכר לישראלים, כאמור. "המועדון מתמלא לקראת השעה 2 בלילה והוא פעיל עד הזריחה", אומר נבון.

 

 

בקוסמוי יש מספר רב של אטרקציות וטיולים מכל הסוגים והמינים: טרקטורונים, טיולי אופנועי ים, טיולי ג'יפים, קפיצת באנג'י ועוד, "אבל מעטים יודעים שבמרחק שייט קצרצר מדרום קוסמוי שוכנים שני איים קסומים", כך לדברי נבון.

.  (צילום: מור נבון)
יודעים לשמור סוד? האיים הבתוליים של קוסמוי(צילום: מור נבון)
 

האיים הסודיים נקראים "קו תאן" ו"קו מודסום". נבון מספר כי "קו תאן הוא האי הגדול מבין השניים, בין המקומיים הוא נקרא גם אי העטלפים. פירוש המילה תאן בתאילנדית הוא עטלף וקו זה אי. הוא נקרא כך בעקבות כמות העטלפים שחיים בו. תמצאו כאן חופים בתוליים, לגונה מהממת, יער של עצי מנגרובים ושונית אלמוגים צבעונית.

 

 

"קו מודסום הוא אי ממש קטן בעל רצועת חוף כסופה וארוכה המסתיימת בלשונית חוף לצד מים בצבע תכלת, פשוט חלום וההרגשה היא שאתם באי בודד וקטן".

עץ קוקוס על רקע שקיעה בקוסמוי, תאילנד (צילום: shutterstock)
עץ קוקוס על רקע שקיעה בקוסמוי, תאילנד(צילום: shutterstock)
 

איך מגיעים? ניתן לצאת בטיולי שייט של חצי יום או ליום שלם מקוסמוי עם תנאים משודרגים. לדברי נבון, תוכלו לשכור סירה מהירה עם מוזיקה, מעסה צמוד/ה, פיקניק פרטי לצד בקבוק שמפניה, פירות טרופיים, שתייה ונשנושים. בדרך תעצרו לזמן איכות שכולו רוגע ושקט בחופים.

 

"במקום תוכלו לצלול עם שנורקלים בשונית אלמוגים בעלת עולם תת-ימי מפואר. מומלץ לקבוצות של חברים, לזוגות ולמשפחות. אני אישית ממליץ בחום על האטרקציה הזו", מספר נבון.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
חמשת המקומות שלא הכרתם בקוסמוי
צילום: shutterstock
מומלצים