שתף קטע נבחר

MUST: המקומות שחובה לראות בבוגוטה

לטייל איפה שכל האקשן עם פבלו אסקובר התחיל, לבלות במתחם שמשתרע על שבע קומות - קומה לכל אחד משבעת החטאים, לאכול במסעדה בצורת תיאטרון, ליהנות מתצפית על כל העיר ומשוק אמנים אותנטי. אלו מקומות החובה בבירת קולומביה. אזהרת סכנה: יכול להיות שלא תרצו לצאת ממנה

 

 

אם אתם נמנים עם מעריצי סדרת המופת נרקוס וגם אם לאו (מי אתם?) בוודאי גיבשתם דעה על בירת קולומביה. ארז זיונץ (38) ישראלי שגר בעיר כשלוש שנים וחצי ועובד כנספח מסחרי בשגרירות ישראל במדינה, מראה לנו צדדים אחרים ויפים שיש לעיר להציע.

.  (צילום: ארז זיונץ)
ברוכים הבאים לבוגוטה(צילום: ארז זיונץ)
 

ומה לגבי רמת הסיכון בעיר? "אחד המשפטים שמשרד התיירות הקולומביאני תמיד מפרסם הוא שהסכנה היחידה בקולומביה היא שלא תרצו לחזור ממנה אחרי שתבקרו בה", עונה זיונץ. מנציגי חברת אייר אירופה, שמפעילה טיסות יומיות מנתב"ג לבוגוטה דרך מדריד, מוסרים שמדובר ביעד עולה בדרום אמריקה, "יעד שמקבל תנופה מחודשת בתקופה האחרונה. אנשים מגיעים בגלל הסקרנות וההיסטוריה המפורסמת ונשארים בזכות היופי המקומי".

 

הקנדלריה (Candelaria) היא המרכז העתיק. מומלץ להתחיל את הסיור במזרקה שבמרכז שמסמלת את תחילתה של בוגוטה, משם אפשר להסתובב ולהגיע לפלאזה בוליבאר - הכיכר המרכזית של בוגוטה שממוקמת מול הפרלמנט ובית המשפט העליון. זה גם החלק שבו תרצו לשלוף מצלמות ולהתחיל להצטלם כי בדיוק שם פבלו אסקובר וחבריו מהכנופיה M-19 הסתערו על בית המשפט העליון, אירוע שהסתיים לאחר מכן כאשר כוחות המשטרה והצבא פשטו על המקום ושרפו אותו.

.  (צילום: ארז זיונץ)
סיור בקנדלריה: המרכז העתיק של בוגוטה(צילום: ארז זיונץ)

.  (צילום: ארז זיונץ)
זה המקום שבו הכל קרה (במציאות ובנרקוס)(צילום: ארז זיונץ)

לצד מבני השלטון הגדולים: בית הנשיא, הקונגרס ובית המשפט העליון, ניתן למצוא כאן מספר מוזיאונים כמו מוזיאון Botero, סמטאות סוחרי האזמרלדים, חצרות פנימיות מרשימות, כנסיות, גלריות, בתי קפה ועוד.

את הסיור ניתן לעשות גם באופניים במסגרת סיורים מאורגנים שנערכים שם.

האזורים האחרים בסמטאות האזור העתיק (צילום: ארז זיונץ)
האזורים האחרים בסמטאות האזור העתיק(צילום: ארז זיונץ)

 

נקודת התצפית הטובה ביותר בבוגוטה ממוקמת על הר מוסראטה (Monseratte) בגובה של 3100 מטרים מעל פני הים. ההר המשקיף על בוגוטה מצד אחד ומצד שני על יער עַד מרשים.

.  (צילום: ארז זיונץ)
נוף על כל בוגוטה: מומלץ להגיע בשקיעה(צילום: ארז זיונץ)
 

"בפסגת ההר ישנה כנסייה המשמשת אתר עלייה לרגל בימי שבת וראשון, עם עלייה מאתגרת למיטיבי לכת. לעצלנים יש רכבל או רכבת", כך לדברי זיונץ. ומה מחכה לכם למעלה? נוף מרהיב על העיר כאמור אבל גם מסעדה בשם Casa San Lsidro המשקיפה על העיר ומציעה אוכל צרפתי משובח, מומלץ להגיע בצהריים עוד בשעות השקיעה.

.  (צילום: ארז זיונץ)
מקור עלייה לרגל: הכנסייה בפסגת ההר(צילום: ארז זיונץ)
 


השוק המומלץ בבוגוטה הוא שוק יום ראשון באוסאקן (Usaquen) וכך גם הוא קרוי Usaquen Market - פעם כפר מחוץ לבוגוטה והיום שכונה בתוך העיר, usaquen הוא אחד המקומות היותר נחמדים לשוטט בבוגוטה ביום ראשון. מעבר למסעדות הטובות מסביב והקניון שנמצא בקרבתו, שוק האמנים של יום ראשון הוא חוויה.

שוק אוסאקן (צילום: ארז זיונץ)
שוק אוסאקן(צילום: ארז זיונץ)
 
.  (צילום: ארז זיונץ)
הצד האותנטי בעיר(צילום: ארז זיונץ)

מסעדת גיירה (Gaira) היא בבעלותו של הזמר קרלוס ביבס וזו הסיבה שהדגש כאן הוא המוזיקה. "ביבס הוא אחד הזמרים המפורסמים והאהובים ביותר בקולומביה וכל פעם שהוא בעיר הוא עולה להופיע עם צוות הבידור והשירה של המסעדה".

כשאוכל ומוזיקה נפגשים (צילום: gaira)
כשאוכל ומוזיקה נפגשים(צילום: gaira)

.  (צילום: gaira)
מסעדת גיירה עם שואו כל ערב(צילום: gaira)
כאן הדגש הוא יותר על מוזיקה לטינית כשהמסעדה בנוייה כאמפי-תיאטרון סביב הבמה ואם יתמזל מזלכם וקרלוס ביבס בעיר תוכלו לראות אותו שר לכם בהופעה חיה. לדברי זיונץ, גם האוכל פה מעולה ולא יקר כ- 20 דולר לאדם. מסעדת גיירה נמצאת באזור בילויים שגם הוא למעשה המלצה בפני עצמה והוא נקרא "האזור האדום" Zona Rosa או בשמו האחר, Zona T.

.  (צילום: gaira)
אזור נוסף במסעדה(צילום: gaira)
  

"מדובר במתחם הסובב מדרחוב בצורה T עם ריצוף אבנים אדומות, ומכאן שמו. את המדרחוב המשופע בברים ומסעדות טובות, מקיפים מצד אחד שלושה קניונים יוקרתיים ומצד שני מתחמי מועדונים, מסעדות וחנויות מותגים. מדובר באזור נחמד להסתובב בו בצהריים - לקניות ואוכל ובערב - למסיבות".

 

"מסעדה אנדרס דה סה (Andres dc) היא הרבה מעבר למסעדה. זו חוויה ולא סתם אלא החוויה הקולומביאנית שכל אחד שמגיע לבוגוטה חייב לעבור אותה", מתאר זיונץ. המסעדה משתרעת על שבע קומות - לפי שבעת החטאים של דנטה אליגיירי, חמש רחבות ריקודים, ארבע צוותים שכל תפקידם הוא לבדר אתכם, הופעות חיות משתנות וכן, גם אוכל מוגש פה ולדברי זיונץ גם הוא בעצמו חגיגה לחך. 

.  (צילום: Andrés Carne de Res)
מסעדת אנדרס(צילום: Andrés Carne de Res)

.  (צילום: Andrés Carne de Res)
הרבה מעבר למסעדה(צילום: Andrés Carne de Res)

"זו מסעדה מסיבתית כשאין ערב שדומה למשנהו בגלל שכל יום יש נושא אחר וההופעות בהתאם", מספר זיונץ ומוסיף כי בהתחלה המקום מתפקד יותר כמסעדה אבל בהמשך הערב "כל מקום פנוי הופך לרחבת ריקודים. אי אפשר לבקר בבוגוטה ולא להגיע לכאן".

.  (צילום: Andrés Carne de Res)
וגם האוכל - חוויה(צילום: Andrés Carne de Res)
  

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ארז זיונץ
מאסט must בוגוטה - לה קנדלריה
צילום: ארז זיונץ
מומלצים